خانهاخبار
تب‌های مرورگر را بعد از اتمام کار ببندید

تب‌های مرورگر را بعد از اتمام کار ببندید

بسیاری از ما بعد از پایان کار تب‌های مرورگر را به حال خود رها می‌کنیم در حالی که بهتر آنست که آن‌ها را ببندیم. در مطلب پیش رو به چرایی این موضوع پرداخته‌ایم
۱۳۹۹/۹/۱۳

رسانه‌های زیادی در طول این سا‌ل‌ها تلاش کرده‌اند تا به کاربران بیاموزند که مشکل تب‌های مرورگر را کاهش دهند و استفاده‌ی موثرتری از تب‌ها و مرورگر داشته باشند. چگونه می‌توان تب‌های گذشته را پس از خرابی مرورگر بازگرداند؟ چگونه می‌توان اعتیاد به بازکردن تب‌های بسیار را کاهش داد؟ بهترین اکستنشن‌های مرورگر برای اشخاصی که تب‌های بسیاری را باز می‌کنند؟ اما امروز خواهیم گفت که چرا بعد از اتمام کار باید تمام تب‌ها را بست و باز نگه داشتن آن‌ها کار درستی نیست.

برخی کاربران تب‌های مرورگر را برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها باز می‌گذارند، صفحه‌های مربوط به موسیقی و آلبوم مورد علاقه، مطالب خواندنی و بسیاری دیگر که شاید احتیاجی به باز بودن آن‌ها برای مدت طولانی نیست. روانشناسان و نویسندگان در مورد اینکه چرا کاربران زبانه‌های بسیاری در مرورگر باز می‌گذارند، مطالب بسیاری منتشر کرده‌اند. مارک هکستر روانشناس بالینی که در حوزه‌ی دنیای دیجیتال فعالیت می‌کند، می‌گوید که امروزه گوشی‌ها و کامپیوترها باعث گسترش فکری مغز انسان می‌شود و تب‌های باز به صورت ناخودآگاه نورون‌هایی را به مغز می‌فرستد و این فکر را القا می‌کند که زمان کافی برای اختصاص به آن ندارید. آلن اسکات از Metro UKs این عمل را به تغییر فعالیت تشبیه می‌کند و می‌گوید این کار به انسان امکان می‌دهد تا از فعالیتی به فعالیت دیگر برود اما حواس پرتی حاصل از مطالب باز مرورگر رانیز با خود همراه می‌کند.

image

در زمانی که تب‌های باز باعث حواس پرتی می‌شوند، اخبار عجیب و غریب رسانه‌های اجتماعی نیز به طور فزاینده‌ای با ذهن دست و پنجه نرم می‌کنند و در دوره‌ی همه‌گیری که بیشتر کاربران در خانه‌های خود محبوس شده‌اند، آخرین چیزی که هرکسی به آن نیاز دارد حواس پرتی است. حال تصور کنید که برگه‌های باز مرورگر تمرکز ذهنی را نیز برهم می‌زند و کاربران را به انجام چیزی غیر از آن که باید انجام دهند، تشویق می‌کند.

اگر تب‌های باز مرورگر باعث آزار شما می‌شوند یا مرورگر را به یک حیوان وحشی ناخوشایند تبدیل می‌کنند کافی است بدون نگاه کردن به آن‌ها تمامی آن‌ها را ببندید. این کار را در پایان هر روز کاری یا قبل از خواب انجام دهید و می‌توانید در طی روز نیز با انجام آن، عادت خود را ترک کنید. اگر بعدا متوجه شوید که به یکی از تب‌ها احتیاج داشته‌اید می‌توانید در تاریخچه‌ی مرورگر، صفحه‌ی مورد نظر را بیابید.

در پایان به یاد داشته باشید: دور از چشم، دور از ذهن.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)