خانهاخبار
با ورود بایدن شانس بازگشت قانون بی‌طرفی شبکه قوت می‌گیرد

با ورود بایدن شانس بازگشت قانون بی‌طرفی شبکه قوت می‌گیرد

رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال می‌گوید همزمان با مراسم تحلیف جو بایدن از سمت ریاست این کمیسیون کناره‌گیری می‌کند تا شانس بازگشت قانون بی‌طرفی شبکه دوباره قوت بگیرد.
۱۳۹۹/۹/۱۲

تغییرات بزرگی برای صنعت مخابرات آمریکا در راه است. رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، آجیت پای، در یادداشتی اعلام کرده که در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، همزمان با مراسم تحلیف جو بایدن به‌عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، از منصب خود کناره‌گیری می‌کند. پای در سال ۲۰۱۲ به پیشنهاد جمهوری‌خواهان مجلس سنا از سوی اوباما برای ریاست FCC نامزد شده بود اما در نهایت او در دوره ترامپ به ریاست این کمیسیون منصوب و به خاطر تصمیماتش در لغو قانون بی‌طرفی شبکه شناخته شد.

قانون بی‌طرفی شبکه که در دوران اوباما تصویب شد، از رفتار متفاوت سرویس‌دهندگان اینترنت (ISP) و اپراتورها در قبال محتواهای گوناگون جلوگیری می‌کند. با کمک قانون بی‌طرفی شبکه، سرویس استریمی مثل نتفلیکس نمی‌تواند به سرویس‌دهندگان اینترنت یا اپراتورها پول بیشتری بدهد تا کاربرانش سرعت بالاتری داشته باشند.

ماه گذشته آقای پای در پستی توضیح داد که چرا موافق لغو قانون بی‌طرفی شبکه بود. او دولت اوباما را مقصر جلوه داد چون معتقد بود که آن‌ها با توسل به قوانین دهه ۱۹۳۰ می‌خواستند سرعت پیشرفت اینترنت را کند کنند. پای نوشت: «به مردم آمریکا گفته شده بود که [با لغو بی‌طرفی شبکه] اینترنت را کلمه به کلمه دریافت خواهند کرد. به آن‌ها گفته شده بود که باید بابت هر توئیت ۵ دلار بپردازند. به آن‌ها گفته شده بود که این تصمیم پایان اینترنتی را رقم می‌زند که ما می‌شناسیم. این ادعاها قطعا ترسناک بود، اما مهملی بیش به حساب نمی‌آمد.»

با این حال، عده زیادی معتقدند که صحبت‌های آجیب پای در دوره ریاست چهارساله او در FCC مهمل بوده و زمانی که از آمریکایی‌ها خواسته شده بود تا درباره لغو قانون بی‌طرفی شبکه نظر بدهند، اکثر آن‌ها موافق حفظ این قانون بودند. علاوه بر این، مشخص شده بود که در دوره اعلام نظر عمومی درباره بی‌طرفی شبکه، گروهی از روس‌ها با سرقت هویت‌های آمریکایی به نفع لغو قانون بی‌طرفی شبکه رای داده بودند. حتی خود آقای پای هم به این موضوع اذعان کرده بود.

image

با کناره‌گیری پای در روز تحلیف، ترکیب FCC از برتری جمهوری‌خواهان به نفع دموکرات‌ها تغییر پیدا می‌کند، چون جمهوری‌خواه دیگری به‌نام مایکل اورایلی هم تا پایان سال جاری میلادی با این کمیسیون خداحافظی می‌کند. در حال حاضر از جسیکا روزن‌وورسلِ دموکرات به‌عنوان نامزد احتمالی ریاست FCC نام برده می‌شود.

کناره‌گیری پای از منصب ریاست کمیسیون ارتباطات فدرال برای خیلی‌ها اتفاقی مثبت به حساب می‌آید. نمایندگان دموکرات کنگره پس از انتخابات به او گفته بودند که در دوران گذار از کار روی پروژه‌های تندروانه و بحث‌برانگیز خودداری کند. پای همچنین در یادداشت خود نوشت: «تشکر می‌کنم از رئیس جمهور ترامپ که در سال ۲۰۱۷ فرصت رهبری این کمیسیون را به من داد، از رئیس جمهور اوباما که در سال ۲۰۱۲ من را به‌عنوان کمیسر کمیسیون منصوب کرد، و از رهبر اکثریت مجلس سنا مک‌کانل و خود سنا که دو بار من را تایید کردند.»

او در بخش پایانی سخنانش افزود: «ما در چهار سال گذشته در کنار یکدیگر دستاوردهای زیادی را برای مردم آمریکا رقم زدیم: خاتمه دادن به شکاف‌های دیجیتالی؛ ترویج نوآوری و رقابت، از بستر زمینی 5G گرفته تا ارتباطات فضایی؛ حمایت از مصرف‌کنندگان؛ و پیشبرد امنیت عمومی. این کمیسیون از تصمیم‌گیری در باب مسائل دشوار پرهیز نکرد. به همین خاطر، حالا شبکه‌های ارتباطی ما سریع‌تر، قوی‌تر و بیش از هر زمان دیگری گسترده‌تر شده‌اند.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)