خانهاخبار
نسخه‌های 5G ردمی نوت 9 و ردمی نوت 9 پرو با قیمت مناسب از راه رسیدند

نسخه‌های 5G ردمی نوت 9 و ردمی نوت 9 پرو با قیمت مناسب از راه رسیدند

ردمی امروز از اولین مدل‌های 5G گوشی‌های سری ردمی نوت رونمایی کرد و علاوه بر پشتیبانی از 5G تغییراتی اندکی را از طریق آن‌ها به دست مخاطبان می‌رساند.
۱۳۹۹/۹/۶

سری نوت از برند ردمی، زیربرند شیائومی، احتمالا یکی از موفق‌ترین خانواده‌های این شرکت است که از امکانات بسیار زیادی را در ازای مبلغ نسبتا پایینی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، تاکنون موبایلی با پشتیبانی از 5G از این سری ندیده بودیم. امروز بالاخره اولین دستگاه‌های نسل پنجمی با نام ردمی نوت 9 5G و ردمی نوت 9 پرو 5G معرفی شدند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ضمن تشریح مشخصات این دو گوشی تفاوت‌های آن‌ها را با مدل 4G به شما نشان دهیم.

Redmi Note 9 Pro 5G

ردمی نوت ۹ پرو 5G قوی‌ترین مدلی است که امروز از سوی ردمی معرفی شد. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 750G به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقای UFS 2.2 استفاده می‌کند. شیائومی همچنین قول داده که نوعی سیستم خنک‌سازی مبتنی بر مایع را در این تلفن هوشمند ارائه کند.

image

ردمی نوت ۹ پرو 5G نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع LCD با نرخ نوسازی انطباقی ۱۲۰ هرتزی و یک باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ واتی دارد که قادر است شارژ باتری را ظرف مدت ۵۸ دقیقه از صفر به صد درصد برساند.

با این حال، مهم‌ترین عامل فروش این دستگاه می‌تواند دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی باشد که از سنسور جدید ایزوسل HM2 با اندازه ۱/۱.۵۲ اینچی و پیکسل‌های ۰.۷ میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور پیکسل‌هایی کوچک‌تر از سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی قبلی دارد، ولی شیائومی با کمک فناوری ادغام پیکسل Nona اطلاعات مربوط به ۹ پیکسل را درون یک پیکسل ترکیب می‌کند. بدین ترتیب تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۲.۱ میکرونی به دست می‌آید.

شیائومی می‌گوید که فناوری ISO بومیِ دوگانه‌ی این سنسور در ترکیب با حالت عکاسی شبانه می‌تواند به ثبت نتایجی با بهترین کیفیت در محیط‌های کم‌نور منجر شود. سایر بخش‌های دوربین ردمی نوت ۹ پرو 5G تغییر خاصی نداشته و از یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور تشخیص عمق و ماکروی ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، استاندارد IP53، بلندگوی استریو، حسگر اثر انگشت جانبی، درگاه مادون قرمز و NFC اشاره کنیم.

Redmi Note 9 5G

image

ردمی نوت 9 5G مطابق انتظار کمی از مدل پرو ضعیف‌تر است، ولی از نظر مشخصات اصلی با چیپست دیمنسیتی 800U و ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا همچنان قدرت بالایی را ارائه می‌کند. این گوشی قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت 5G+5G و جابه‌جایی بر اساس کیفیت سیگنال بین شبکه‌های ارتباطی است. مدل پرو از 5G+5G پشتیبانی نمی‌کند.

نسخه نسل پنجمی ردمی نوت ۹ از نمایشگری ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن +FHD و یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که از شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده می‌کند. در قاب عقب دوربین سه‌گانه‌ای را می‌بینیم که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ماکروی ۲ مگاپیکسلی است. این گوشی همچنین درگاه مادون قرمز و بلندگوی استریو دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

پیش‌خرید ردمی نوت 9 5G از امروز در چین آغاز شده و عرضه عمومی آن از ۱ دسامبر شروع می‌شود. قیمت این دستگاه برای مدل ۶ + ۱۲۸ گیگی ۱۹۸ دلار، برای مدل ۸ + ۱۲۸ گیگی ۲۲۸ دلار و برای مدل ۸ + ۲۵۶ گیگی ۲۵۸ دلار است.

ردمی همچنین نوت 9 پرو 5G را هم با شرایطی مشابه برای مدل ۶ + ۱۲۸ گیگی با قیمت ۲۴۳ دلار، برای مدل ۸ + ۱۲۸ گیگی با قیمت ۲۷۴ دلار و برای مدل ۸ + ۲۵۶ گیگی با قیمت ۳۰۴ دلار راهی بازار خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید فعلا هیچ اطلاعاتی درباره عرضه جهانی این محصولات در دسترس نیست.

Redmi Note 9 4G

image

افزون بر دو گوشی بالا، ردمی امروز از دستگاه سومی به نام ردمی نوت 9 4G پرده برداشت که با مدل قبلی نسل چهارمی این دستگاه متفاوت است. این دستگاه در حقیقت همان Poco M3 است که اکنون با ظاهری نسبتا متفاوت تحت عنوان ردمی نوت 9 4G عرضه می‌شود. (شاید هم باید عکس این اتفاق را در نظر بگیریم؟)

در این دستگاه خبری از آن ماژول دوربین قبلی که شبیه نسخه سایبرپانکی وان پلاس 8T بود نیست، و حالا ماژول عادی‌تری را می‌بینیم که شکلی مستطیلی دارد. در این دوربین سه لنز دیده می‌شود که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است.

ردمی نوت 9 4G از نمایشگری ۶.۵۳ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +FHD، چیپست اسنپدراگون ۶۶۲، باتری ۶ هزار میلی‌آمپر ساعتی، ۴ تا ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، درگاه مادون قرمز، بلندگوی استریو، حسگر اثر انگشت جانبی و استاندارد IP52 بهره می‌برد.

قیمت این دستگاه ۱۵۲ دلار برای مدل ۴ + ۱۲۸ گیگی، ۱۶۷ دلار برای مدل ۶ + ۱۲۸ گیگی، ۱۹۸ دلار برای مدل ۸ + ۱۲۸ گیگی و ۲۲۸ دلار برای مدل ۸ + ۲۵۶ گیگی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رسول فیضی

۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کاش آملود بود صفحه نمایش بهتر بود

ali

۱۳۹۹/۹/۱۴
به نظرمnote 9 pro 5g بهترین انتخاب یه گوشی میان رده میتونه باشه به شرطی که قیمتش بالای 8500 نباشه