خانهاخبار
سیاست جدید توئیتر برای اعطای تیک تاییدیه آبی اعلام شد

سیاست جدید توئیتر برای اعطای تیک تاییدیه آبی اعلام شد

توئیتر رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم جدیدی را برای اعطای تیک تاییدیه راه‌اندازی می‌کند و طی آن به گروه‌ها و افراد خاصی تاییدیه خواهد داد.
۱۳۹۹/۹/۷

شبکه اجتماعی توئیتر سعی می‌کند هر چند وقت یک‌بار قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت حالا در جدیدترین اقدام دست به تغییر سیاست‌های خود در زمینه صدور «تاییدیه» برای حساب‌های کاربری زده است. کاربران مدت‌هاست که انتقادات زیادی را به نحوه اعطای تیک آبی به حساب‌ها مطرح کرده‌اند و ظاهرا بالاخره زمان تغییر فرا رسیده است.

توئیتر اکنون رسما اعلام کرده که سیستم تاییدیه خود را به شکل جدیدی احیا کرده jh طی آن کاربران از اوایل سال ۲۰۲۱ بتوانند درخواست دریافت تاییدیه خود را ثبت کنند. این سیستم در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعال شده و تا تاریخ ۸ دسامبر ادامه پیدا می‌کند.

سیاست جدید توئیتر شالوده‌ای را بنا می‌گذارد که با ارائه تعریف جدیدی از «تاییدیه» زمینه بهینه‌سازی‌های بیشتری را در آینده فراهم می‌کند. این شرکت توضیح داده که چرا برخی اکانت‌ها ممکن است پس از مدتی تیک خود را از دست بدهند. توئیتر همچنین به‌صورت شفاف بیان کرده که منظور از تیک تاییدیه تایید هویت فرد است یا تبلیغ او از سمت پلتفرمی که کاربران در آن توئیت می‌کنند.

توئیتر چند گروه از اکانت‌های برجسته‌ای را معرفی کرده که از این شرکت تاییدیه خواهند گرفت. طبق اطلاعات موجود در این بیانیه، «نشان تاییدیه آبی در توئیتر به مردم اطلاع می‌دهد که اکانت‌های دارای منافع عمومی هویت واقعی دارند. برای دریافت نشان آبی اکانت شما باید برجسته و فعال باشد.»

توئیتر شش گروه از اکانت‌ها را لایق دریافت تیک آبی می‌داند: ۱) دولت‌ها ۲) شرکت‌ها، برندها و سازمان‌های غیرانتفاعی ۳) خبرگزاری‌ها ۴) مراجع سرگرمی ۵) مراجع ورزشی ۶) فعالان، مسئولان و سایر چهره‌های اثرگذار

این شبکه اجتماعی همچنین سازوکارهایی را برای حذف خودکار تاییدیه از اکانت‌ها تعیین کرده است. برای مثال، اگر حسابی غیرفعال یا ناقص باشد تیک آن برداشته می‌شود. همچنین اگر یک اکانت به‌صورت مکرر قوانین توئیتر را زیر پا بگذارد، تیک تاییدیه از آن گرفته می‌شود.

توئیتر می‌گوید: «مستحضریم که اکانت‌های تاییدشده زیادی در توئیتر لایق داشتن تاییدیه نیستند. قصد داریم با حذف خودکار نشان تاییدیه از اکانت‌های غیرفعال یا ناقص به اصلاح پلتفرم‌مان کمک کنیم و این سیستم را به نحوی گسترش دهیم تا در طول سال ۲۰۲۱ انواع بیشتری از اکانت‌ها تحت پوشش آن قرار بگیرند. این نسخه از سیستم اعطای تاییدیه تازه نقطه شروع حرکت جدید ماست و می‌خواهیم در طول سال آینده گروه‌ها و معیارهای بیشتری را برای تایید کردن اکانت‌ها در نظر بگیریم.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)