خانهاخبار
پینترست با communities class رویدادهای آنلاین را آزمایش می‌کند

پینترست با communities class رویدادهای آنلاین را آزمایش می‌کند

پینترست که پلتفرمی مشابه اینستاگرام است مرتباً ویژگی‌های جدیدی عرضه می‌کند و حال نوبت رویدادهای آنلاین با کمک Zoom است.
۱۳۹۹/۹/۷

 

Pinterest  درصدد ورود به رویدادهای آنلاین است. درحالی‌که خالقین محتوا از تخته‌های کلاسی پینترست به‌منظور سازمان‌دهی موارد درسی، یادداشت‌ها و دیگر منابع بهره می‌برند و یا با شرکت‌کنندگان یک چت گروهی ارتباط برقرار می‌کنند، این کمپانی در حال آزمایش کردن ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق پینترست در کلاس‌های زوم ثبت‌نام کنند. پینترست تائید کرده است آزمایش کلاس‌های آنلاین یک تجربه درحال‌توسعه است اما جزئیات بیشتر از برنامه‌هایش را ارائه نخواهد کرد.

 این ویژگی روز سه‌شنبه توسط مهندس Wong Manchun کشف شد که در حال واکاوی کدهای اپ راجع به کلاس‌های آنلاین بود.

او در توییتی این‌گونه نوشت: "پینترست در حال کار کردن بر روی کلاس‌هایی است تا شرکت‌کنندگان بتوانند از طریق Zoom بدان ملحق شوند".

image

 

در حال حاضر می‌توانید برخی پروفایل‌های دمو – مانند pinzoom123- را مشاهده کنید که  Community Classهای خود را فهرست کرده‌اند. هرچند هنگام کلیک کردن بر روی Communityها به‌منظور وارد شدن به آن‌ها درمی‌یابید که هیچ عضوی ندارند. Wong  بر این باور است دلیل این است که فیچر هنوز ریلیز نشده است.

هنگامی‌که فیچر مذکور در دسترس عموم قرار گیرد Communityها می‌توانند بخش‌های خاص در نظر بگیرند تا ایجادکنندگان آن‌ها قادر باشند موارد درسی خود را سازمان‌دهی کنند – همچون فهرست موارد لازم در کلاس، یادداشت‌ها، عکس‌ها و غیره. همچنین کاربران می‌توانند از این جوامع با هدف بررسی کلاس و تشریح آن، ارتباط کاربران با یک فروشگاه مرتبط، چت گروهی و دیگر موارد بهره‌مند شوند.

ایجادکنندگان همچنین قادر خواهند بود نسبت به پاسخ‌گویی به سؤالات دیگر شرکت‌کنندگان، به اشتراک‌گذاری عکس‌های کلاس‌های خود و یا تعامل با دیگر حاضرین در Communityهااساساً همان  boardهای بهبودیافته پینترست هستند- اقدام کنند

. هنگامی‌که یک کاربر تمایل به عضویت در یک کلاس داشته باشد می‌توانند بر روی دکمه "کتاب" کلیک کنند تا ثبت‌نام کنند سپس یک ایمیل تأییدیه با جزئیات جلسه را دریافت خواهند کرد. دیگر دکمه‌ها شما را به سمت دانلود زوم یا کپی لینک عضویت در کلاس راهنمایی خواهند کرد.

جای تعجبی ندارد که پینترست برای حضور در فضای رویدادهای آنلاین توسعه یابد چراکه این پلتفرم به یک ابزار محبوب برای سازمان‌دهی منابع یادگیری از راه دور در طول پاندمی کوروناویروس تبدیل‌شده است. آموزگاران به سمت پینترست تمایل پیداکرده‌اند تا برنامه‌های درسی را پیگیری کنند، الهام بگیرند، فعالیت‌های آموزشی به اشتراک بگذارند و دیگر موارد مشابه. به گزارش پینترست در روزهای ابتدایی پاندمی تنها در یک آخر هفته در ماه مارس بیشترین میزان جستجو و save را تجربه کرد که این میزان حتی در طول تاریخ وجود این شرکت بی‌سابقه است و این نتیجه کاربردی بودن یک ابزار سازمانی آنلاین است. در طول سال نیز پینترست به رشد خود ادامه داد. در ماه اکتبر پس‌ازاینکه درآمد شرکت و معیارهای سنجش کاربر افزایش یافت سهام پینترست صعود قابل‌توجهی را تجربه کرد. درآمد 443 میلیون دلاری کمپانی که تنها 383.5 میلیون دلار پیش‌بینی‌شده بود و کاربران فعال ماهانه به 442 میلیون نفر ارتقا یافت که انتظار می‌رفت این رقم در حدود 436.4 میلیون نفر باشد. خارج از تأثیرات کوروناویروس سهم عمده رشد این کمپانی به دلیل عضویت‌های بین‌المللی، هزینه افزایش‌یافته تبلیغات، بایکوت فیس‌بوک و افزایش علاقه کاربران 14 iOS که می‌توانستند شخصی‌سازی‌های هوم‌اسکرین خود را اعمال کنند بوده است.

ازآنجاکه ایالات‌متحده قادر به کنترل کوید-19 نبوده بسیاری از کلاس‌ها، رویدادها و دیگر فعالیت‌ها به‌صورت مجازی به کار خود ادامه می‌دهند که احتمالاً سال 2021 نیز چنین خواهد بود. بازار رویدادهای آنلاین ممکن است در سال‌های آتی نیز رشد کنند چراکه پاندمی این صنعت را به یک کل تبدیل کرده است.

هنگامی‌که از یکی از سخن‌گویان پینترست راجع به فیچر جدید پرسش شد این‌گونه پاسخ داد: "در حال تجربه کردن راه‌هایی هستیم تا به خالقین کمک کنیم تعامل نزدیک‌تری با مخاطبین خود داشته باشند."

Pinterest  جزئیات بیشتر حول برنامه‌های خود برای رویدادهای آنلاین را تائید نمی‌کند اما معتقد است این فیچر درحال‌توسعه بوده و آزمایش‌ها به راهبرد محصول کمک خواهد کرد.

پینترست اغلب فیچرهای جدید را قبل از عرضه برای مخاطبین گسترده آزمایش می‌کند. در ابتدای همین تابستان مشغول کار کردن بر روی Pins Story  بود. این فیچر ماه سپتامبر رونمایی شد. اگر همین مدت زمان برای رویدادهای آنلاین نیز در نظر گرفته‌شده باشد این امکان هست تا عرضه گسترده آن ابتدای سال آتی میلادی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)