خانهاخبار
FCC به درخواست ZTE برای خروج از فهرست تهدیدات ملی جواب رد داد

FCC به درخواست ZTE برای خروج از فهرست تهدیدات ملی جواب رد داد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا معتقد است که ZTE هنوز برای امنیت ملی این کشور تهدید محسوب می‌شود و به همین خاطر شرکت‌ها نمی‌توانند برای همکاری با آن‌ها از دولت کمک مالی بگیرند.
۱۳۹۹/۹/۷

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به درخواست شرکت ZTE برای خروج از فهرست تهدیدات مربوط به امنیت ملی آمریکا جواب رد داد. بدین ترتیب شرکت‌های آمریکایی همچنان نمی‌توانند از کمک ۸.۳ میلیارد دلاری «صندوق سرویس جهانیِ» این کمیسیون برای خرید تجهیزات و خدمات از ZTE استفاده کنند.

صندوق سرویس جهانی برنامه‌ای شامل برخی سوبسیدها برای احداث زیرساخت‌های ارتباطی در ایالات متحده، به‌خصوص برای مناطق کم‌درآمد یا پرهزینه، خدمات درمانیِ از راه دور برای مناطق روستایی، و مدارس و کتابخانه‌هاست. FCC در تاریخ ۳۰ ژوئن با صدور حکمی اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند از کمک این صندوق برای خرید فناوری از هوآوی و ZTE استفاده کنند. این کمیسیون مدعی است که هر دو شرکت یادشده ارتباطات نزدیکی با دولت و ارتش چین دارند.

خیلی از اپراتورهای کوچک برای تامین فناوری‌های مقرون به‌صرفه خود به هوآوی و ZTE وابسته‌اند چون این دو شرکت بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان تجهیزات مخابراتی در سراسر دنیا به حساب می‌آیند. کمیسیون ارتباطات فدرال در ماه سپتامبر پس از تحقیق و پرس‌وجو از اپراتورها اعلام کرد که جایگزینی هوآوی و ZTE بیش از ۱.۸ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

در پی تصویب لایحه «شبکه‌های ارتباطی امن و معتمد» در کنگره آمریکا، بیشتر این مبلغ قرار است تحت برنامه‌ای موسوم به Rip and Replace تامین شود. با این حال، برنامه مذکور هنوز از سوی کنگره تخصیص بودجه نیافته است.

کمیسیون ارتباطات فدرال در ماه نوامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی به‌موجب اتلاق برچسب تهدیدآمیز بودنِ ZTE برای امنیت آمریکا نمی‌توانند به منظور همکاری با این شرکت از صندوق سرویس جهانی کمک مالی دریافت کنند. هوآوی با شکایت از این کمیسیون مدعی شده که صدور حکم ممنوعیت از اختیارات FCC خارج است و قانون اساسی ایالات متحده را نقض می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)