خانهاخبار
تلفن هوشمند منعطف شیائومی با دوربین سلفی پاپ‌آپ در دست توسعه است

تلفن هوشمند منعطف شیائومی با دوربین سلفی پاپ‌آپ در دست توسعه است

کمپانی شیائومی در حال کار روی محصولی جذاب به سر می‌برد.
۱۳۹۹/۹/۶

مهندسان و طراحان شرکت شیائومی به دنبال توسعه تلفن هوشمند منعطف هستند. با وجود این که تا این لحظه، طرح‌های پروتوتایپ مختلفی از سوی شیائومی به ثبت رسیده و در رسانه‌های خبری نیز شاهد آن‌ها بوده‌ایم، در کنار آن پتنت‌های بی‌شماری نیز توسط این کمپانی در موسسات مختلف به ثبت رسیده است. طبق اعلام وب سایت Lets Go Digital، به تازگی شاهد ارائه پتنت جدیدی از سوی شیائومی بودیم که در آن، تلفن هوشمندی با نمایشگر منعطف به همراه دوربین سلفی پاپ آپ به نمایش گذاشته شده است.

پتنت جدید در موسسه Hague که یکی از زیرمجموعه‌های WIPO به حساب می‌آید، به ثبت رسیده است. این پتنت در بیست و پنجم سپتامبر توسط مسئولان شیائومی ارائه شده بود و پس از گذشت تقریبا یک ماه، در تاریخ بیستم نوامبر توسط موسسه یاد شده تأیید شده است. رندرهای ارائه شده به همراه این پتنت حاکی از آن است که این محصول از فرمی تشکیل خواهد شد که به سمت داخل خم خواهد شد.

از لحاظ ظاهر، این پتنت شباهت زیادی به گلکسی فولد سامسونگ دارد. با این تفاوت که یک نمایشگر برای قسمت بیرونی آن در نظر گرفته شده است. همچنین به جای قرار دادن دوربین سلفی روی نمایشگرهای داخلی، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از مکانیسم پاپ آپ استفاده کنند و به این ترتیب، ترکیب دو لنز برای علاقمندان به سلفی در نظر گرفته شده است. در پشت بدنه نیز شاهد دوربین سه گانه هستیم که به صورت عمودی، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در حالی که دکمه‌ پاور و دکمه‌های افزایش و کاهش صدا در سمت راست بدنه قرار گرفته‌اند، درگاه ورودی سیم کارت در جهت مخالف جای خودش کرده است. سامسونگ زمانی که گلکسی فولد را عرضه کرد، با برش نمایشگر (ناچ) همراه بود. اما با ارائه گلکسی زد فولد دو، آن‌ها به سمت حفره درون نمایشگر (Punch Hole) رفتند.

image

 

به نظر می‌رسد که با پتنت‌های جدید ثبت شده، شیائومی راه حلی برای این مشکل پیدا کرده و از مکانیسم پاپ‌آپ در این زمینه استفاده خواهد کرد. طی سال‌های اخیر، شیائومی چندین گوشی هوشمند به همراه دوربین سلفی پاپ آپ عرضه کرده است. اما از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که سامسونگ با عرضه گلکسی زد فولد 3، مکانیستم دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر را به چرخه گوشی‌های هوشمند اضافه خواهد کرد.

از آن‌جایی که ابعاد تصویر محصول جدید شیائومی با نسبت 4:3 خواهد بود، لذا مطمئنا هنگام مشاهده فیلم یا کلیپ‌های ویدئویی، شاهد نوارهای مشکی رنگ در بالا و پایین تصویر خواهیم بود. به این ترتیب تا زمانی که محتوای شما با این نسبت ابعاد تصویر هم‌خوانی نداشته باشد، باید شاهد نوارهای مشکی رنگ در اطراف تصویر باشید و نمی‌توانید از نمایش تمام صفحه آن‌ها لذت ببرید. شایان ذکر است که به جز زبان طراحی آن، هیچ گونه اطلاعات دیگری در مورد این محصول در این پتنت عنوان نشده است.

در حالی که این اطلاعات توسط مسئولان شیائومی به تأیید نرسیده، در کنار آن منتظر اعلام تاریخ رونمایی از محصول جدید نیز هستیم. احتمالا در همایش‌ها جهانی CES 2021 یا MWC 2021 که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، شاهد معرفی آن خواهیم بود.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)