خانهاخبار
خبری شوکه کننده: پایان عمر سری نوت توسط سامسونگ تأیید شد

خبری شوکه کننده: پایان عمر سری نوت توسط سامسونگ تأیید شد

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا خط تولید سری نوت را متوقف کند.
۱۳۹۹/۹/۴

همان طور که مستحضر هستید، کمپانی کره‌ای سامسونگ در سال‌های اخیر سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای روی محصولات منعطف خود انجام داده است و این روند با توسعه و عرضه گلکسی زد فولد 3 نیز بیشتر خواهد شد. این محصول مطمئنا قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را با خود به ارمغان خواهد آورد که همین موضوع، سبب استقبال بیشتر از این اسمارت فون می‌شود. اما از طرف دیگر، متأسفانه مسئولان سامسونگ قصد دارند تا خط تولید سری نوت را متوقف کرده و به عمر این محصول پایان دهند. اولین اسمارت فون از سری نوت در سال 2011 به دنیای تکنولوژی معرفی شد. حال به نظر می‌رسد که دوران طلایی این سری به پایان رسیده است، اما از طرف دیگر مسیری هیجان انگیز و جذاب پیش روی این کمپانی قرار دارد.

گروه رسمی سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که محصول جدید منعطف این شرکت با نام گلکسی زد فولد 3 در ماه ژوئن سال آینده میلادی (2021) به صورت رسمی معرفی خواهد شد. این تاریخ در مقایسه با سال جاری، کمی زودتر به نظر می‌رسد. ظاهرا مهندسان سامسونگ، لحظات پایانی کار روی سمپل این محصول را سپری می‌‌کنند و در آینده نزدیک، شاهد آغاز تولید انبوه آن خواهیم بود.

با پشتیبانی گلکسی زد فولد 3 و گلکسی اس 21 اولترا از قلم اس پن (S Pen)، مطمئنا جای خالی سری نوت رفته رفته کمتر حس خواهد شد. به این ترتیب تنها سری زد فولد و خانواده اس سامسونگ از سال 2021 به بعد تولید خواهند شد و قدرت مانور مهندسان این کمپانی روی این دو محصول بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

image

 

به گزارش منابع خبری متعدد، تیم طراحی و توسعه گلکسی زد فولد 3 موفق شده‌اند تا پشتیبانی از قلم اس پن را به این محصول اضافه کنند. البته هنوز، موانع و مشکلاتی بر سر راه تولید شیشه محافظ این اسمارت فون وجود دارد. چنین موضوعی، مهم ترین دلیل عدم پشتیبانی گلکسی زد فولد 2 از قلم اس پن به حساب می‌رفت. مطمئنا پشتیبانی از S Pen در محصولی با نمایشگر منعطف، منجر به استقبال بیشتر از این گجت می‌شود. اما مهندسان سامسونگ همین‌جا متوقف نشده و به تلاش‌های خود ادامه داده‌اند.

گزارش جدید همچنین حاکی از آن است که سامسونگ به تکنولوژی دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر دست پیدا کرده و در صورت پایانی شدن مراحل توسعه، تنها شاهد قرارگیری این ویژگی روی گلکسی زد فولد 3 خواهیم بود. البته مسئولان این برند کره‌ای به دنبال این هستند که وارد شدن این فناوری به محصول منعطف آینده، افزایش قیمت آن را با خود به همراه نداشته باشد. همچنین موضوع عدم افت کیفیت تصاویر خروجی، مسئله مهمی خواهد بود که ممکن است عرضه آن را با تأخیر مواجه کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، مطمئنا شاهد قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر، همراه با گلکسی زد فولد 3 خواهیم بود.

البته توقف تولید و خارج شدن سری نوت از چرخه محصولات سامسونگ مطمئنا برای بسیاری از کاربران ناخوشایند خواهد بود. مخصوصا زمانی که گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا با آمار فروش خوبی همراه بوده‌اند. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که مدیران سامسونگ، این قضیه را چگونه هندل کرده و سرانجام، چه سرنوشتی در انتظار این محصولات خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سجاد

۱۳۹۹/۹/۲۵
نه فکر نکنم بیشتر بخواد Z fold بوده تا نزدیکی به S وگرنه ده سال ادامه دادن الان فهمیدن؟

Yas

۱۳۹۹/۹/۶
سری اس و نوت خیلی به هم نزدیک بودن و در نتیجه واسه سامسونگ دیگه صرفه نداشت دو سری با شباهت خیلی زیاد به هم رو تولید کنه...
دیر یا زود این اتفاق می افتاد و به نظر من سامسونگ با اوردن اس پن روی اس های الترا جای خالی نوت رو می تونه پر کنه....
در واقع گوشی های تاشو اینده سری نوته...