خانهاخبار
وجود یک باگ درFleets توییتر حتی استوری‌های حذف‌شده را به نمایش می‌گذارد

وجود یک باگ درFleets توییتر حتی استوری‌های حذف‌شده را به نمایش می‌گذارد

کمتر از یک هفته از عرضه جدیدترین فیچر توییتر، یک باگ امنیتی مهندسین این پلتفرم را به تسریع در ارائه فیکس واداشت.
۱۳۹۹/۹/۴

 

توییتر آخرین رسانه اجتماعی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد محتوای حذف شونده به اشتراک بگذارند. چیزی که توییتر آن را Fleets می‌نامد به کاربران موبایلی خود این اختیار را می‌دهد تا استوری‌های کوتاه مانند عکس یا فیلم همراه با متن پست کنند که پس از گذشت 24 ساعت حذف خواهند شد.

image

 

اما وجود یک باگ باعث شد استوری‌ها به طرز صحیح حذف نشده و حتی بیش از 24 ساعت نمایش داده شوند. روز شنبه یک سری توئیت به‌منظور اعلام جزئیات منتشر شد کمتر از یک هفته از رونمایی از این فیچر جدید:

"حذف Fleets از اکانت‌های عمومی بدون اعلام اینکه چه کسی آن‌ها را تماشا کرده است".

باگ مذکور به هر کسی اجازه می‌داد تا Fleets یک کاربر را ببیند و دانلود کند بدون اینکه به کاربر نشان دهد چه کسی آن را خوانده است. می‌توان این نتیجه را گرفت که این باگ می‌تواند به سوءاستفاده از آرشیو Fleets یک کاربر پس از حذف آن‌ها کمک کند.

استفاده از اپلیکیشنی که طراحی‌شده تا توسط API توسعه‌دهندگانش با سیستم‌های Back-end توییتر تعامل داشته باشد. آنچه بازگشت داده شد فهرستی از Fleets از سرور بود. هر Fleet یک URL مستقیم مخصوص خود داشت تا زمانی که در یک مرورگر باز می‌شد بتواند Fleet را به‌عنوان یک عکس یا ویدئو به نمایش بگذارد. اما با گذشت 24 ساعت سرور همچنان لینک‌ها را به Fleets برمی‌گرداند که از فهرست نمایش در اپ توییتر حذف‌شده بودند.

پس از انتشار این خبر یکی از سخنگویان توییتر اعلام کرد که این موضوع به‌زودی برطرف می‌شود. "متوجه شدیم که یک باگ فنی دسترسی به Fleets پس از گذشت 24 ساعت ممکن می‌سازد. در حال کار بر روی راه‌حل هستیم و در مدت زمان کوتاهی عرضه خواهد شد."

توییتر اعلام کرده است که با عرضه این راه‌حل Fleets به‌درستی حذف می‌شوند و البته Fleets تا 30 روز بر روی سرورها در دسترس قرار دارند تا در صورت تخطی از قوانین توییتر موردبررسی قرار گیرند. طبق بررسی‌ها همچنان Fleets پس از گذشت 24 ساعت URL مستقیم Fleets آن‌ها را لود می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)