خانهاخبار
بازطراحی آیکون جنجالی گوگل برای اپ Phone

بازطراحی آیکون جنجالی گوگل برای اپ Phone

گوگل مجذوب طرح رنگی جدید اپلیکیشن‌های خود است و کم کم تمامی اپلیکیشن‌های غول جستجو لباس‌های جدید خود را بر تن می‌کنند و حال نوبت Phone است
۱۳۹۹/۹/۲

 

یکی از کاربران Reddit متوجه نام و آیکون جدید برای Phone توسط اپ گوگل شده است. این اپلیکیشن Google Call نام دارد و آیکون آن متشکل از 4 رنگ است. البته تاکنون تغییر رسمی از سوی گوگل اعمال نشده است اما این‌طور که به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد اتفاقاتی خواهیم بود.

image

 

چه دوستش داشته باشید چه خیر گوگل به‌شدت علاقه‌مند به حفظ طرح آیکون رنگارنگ جدید خود است. در اقدامی به‌منظور سازمان‌دهی اپلیکیشن‌های خود، گوگل بسیاری از آن‌ها را مانند اپ‌های Workspace ری‌برند کرده و برای چندتا از آن‌ها آیکون‌های رنگارنگ جدید در نظر گرفته است که اصلاً گیج‌کننده نیستند و گویا تمامی کاربران هم راضی هستند. تعداد اندکی از اپلیکیشن‌ها همچنان آیکون قدیمی خود را حفظ کرده‌اند اما بدین معنی نیست که گوگل آن‌ها را فراموش کرده است و برای آن‌ها آیکون جدید استفاده نکند چنانکه اخیراً یک آیکون و نام جدید برای Phone در Google app مشاهده‌شده است.

کاربر رِدیتی که پیشتر از وی گفتیم متوجه یک تبلیغ آنلاین شده است که در آن نام Google Call با تأکید بر ویژگی Caller ID اپ نمایش داده می‌شود. در پایین همین آگهی البته نام Phone توسط گوگل استفاده‌شده است پس می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که هر دو با یکدیگر مرتبط هستند. در کنار اسم Google Call آیکون به‌روزرسانی شده نیز به چشم می‌خورد. شکل جدید مشابه آیکون Phone گوگل است که بسیار بیشتر مشابه آیکون Google Voice است اما بهره‌مند از پالت رنگی جدید و موردعلاقه گوگل است.

image

 

در حال حاضر Phone گوگل با نام و آیکون فعلی خود فعال است و کاربران می‌توانند آن را در پلی‌استور بیابند اگرچه برخی فیچرها مانند Call Screen منحصراً در دسترس دارندگان گوشی‌های پیکسل است. تاکنون گوگل پیرامون این آگهی و تغییرات اپ مذکور هیچ حرفی نزده است و نامشخص است که آیا گوگل آگاهانه از این ری‌برند جدید خودنمایی کرده است یا کسی از این تکنیک برای برخی دیگر از مقاصد خود استفاده کرده است. اپ Phone چند ماه پیش تغییر نام داد اما گوگل به عمل نکردن به تصمیماتش شهره است. بااین‌همه، موضوع بر سر زمان است تا اپلیکیشن‌های ارتباطی گوگل دستخوش تغییرات رنگ ظاهر شوند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)