خانهاخبار
macOS Big Sur با محصولات قدیمی ناسازگار است

macOS Big Sur با محصولات قدیمی ناسازگار است

برخی کاربران دستگاه‌های قدیمی پس از آپدیت به بیگ سر با مشکل مواجه شده‌اند.
۱۳۹۹/۸/۲۶

تعداد زیادی از کاربرانی که از مک بوک پرو تولید شده در اواخر سال 2013 یا اوایل سال 2014 استفاده می‌کنند، اعلام کرده‌‌اند که دستگاه آن‌ها پس از آپدیت به مک او اس بیگ سر با مشکل مواجه شده است. مقاله جدیدی که در انجمن مک رومورز ایجاد شده و افراد زیادی نیز در آن نظرات خود را اعلام کرده‌اند، حاکی از آن است که چنین مشکلی میان خیل عظیمی از کاربران وجود دارد. البته بد نیست بدانید که چنین مطلبی در انجمن پشتیبانی اپل و وب سایت Reddit نیز به وجود آمده است.

این افراد اعلام کرده‌اند که در طی آپدیت به مک او اس بیگ سر، دستگاه آن‌ها صفحه‌ای سیاه رنگ را به نمایش گذاشته و انواع مراحل ریست کردن شامل NVRAM، SMC، حالت Safe Mode و اینترنت ریکاوری نیز کارگشای چنین مشکلی نبوده و نتوانسته تا آن‌ها را از شر صفحه سیاه رنگ نجات دهد.

image

 

به نظر می‌رسد که اغلب این مشکلات، مربوط به افرادی است که از مک بوک پرو تولید شده در اواخر سال 2013 یا اوایل سال 2014 استفاده می‌کنند. اما هنوز مشخص نیست که آیا تمامی کاربران این دستگاه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند، یا چنین معضلی برای بعضی از آن‌ها رخ داده است. بد نیست بدانید که مک بوک پرو‌های یاد شده، آخرین دستگاه‌هایی هستند که تحت پشتیبانی مک او اس بیگ سر قرار می‌گیرند.

یکی از کاربران وب سایت Reddit مدعی شده است که پس از مراجعه به اپل استور، آن‌ها درخواست کرده‌اند تا دستگاه وی در آن‌جا برای تعمیر باقی بماند. یکی دیگر از اعضای انجمن پشتیبانی اپل نیز در گفته‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که مهندسان اپل، باعث و بانی مشکل به وجود آمده هستند و کوپرتینویی‌ها باید از این موضوع مطلع باشند.

به نظر می‌رسد تا زمانی که مسئولان اپل توضیحی در این مورد ارائه کرده و راه حلی را پیش پای کاربران بگذارند، دارندگان این محصولات نباید برای آپدیت به macOS Big Sur عجله کرده و نسبت به این امر اقدام کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Adel

۱۳۹۹/۸/۲۶
من مدل Air 2015 هستم بدون مشکل نصب کردم. تغیرات جالبی در ظاهر و داشبورد و بقیه قسمتها اعمال شده کمی حالت فانتری سیستم عامل کم شده و حالت حرفه ای تری به خودش گرفته امیدوارم سازگاری با نرم افزارها مشکلی نداشته باشه.