خانهاخبار
اپل، گوگل و ال‌جی به گروه توسعه فناوری 6G پیوستند

اپل، گوگل و ال‌جی به گروه توسعه فناوری 6G پیوستند

گروه توسعه 6G با اضافه شدن اپل، گوگل و ال‌جی به هدفی می‌پردازد که در حقیقت تبیین مسیر حرکت 6G و توسعه فناوری‌های نسل ششم ارتباطات است.
۱۳۹۹/۸/۲۵

زمان زیادی از عرضه اولین تلفن‌های هوشمند 5G اپل و گوگل نمی‌گذرد، ولی این اتفاق مانع از تلاش برای توسعه 6G، یا حداقل آن‌چه که در آینده نسل ششم شبکه‌های ارتباطی را شکل می‌دهد، نخواهد شد.

به‌گزارش وب‌سایت Mobile World Live، غول‌های دنیای فناوری، اپل، گوگل و ال‌جی، به گروه صنعتی Next G Alliance پیوسته‌اند که هدف آن کمک به رهبری جهانی آمریکای شمالی در مسیر تحول 5G و توسعه اولیه 6G و ایجاد نقشه راه توسعه نسل بعدی آن هم به‌گونه‌ای است که بازاری پویا را با در نظر گرفتن نوآوری‌های آمریکایی برای معرفی، پذیرش و تجاری‌سازی 6G شکل دهد.

از دیگر اعضای این گروه که توسط «اتحادیه راهکارهای صنعتی ارتباطات» تشکیل شده می‌توانیم به اپراتورهایی مثل AT&T، ورایزن، US Cellular و تی-موبایل اشاره کنیم. مایکروسافت، سامسونگ، فیسبوک، سیسکو، اریکسون، اینتل، نوکیا و کوآلکام نیز دیگر اعضای این گروه هستند. غایب بزرگ این جمع هوآوی است که نقش بزرگی را در توسعه بخش‌های زیرساختی شبکه 5G ایفا کرد. سال پیش در گزارش‌هایی گفته شده بود که این شرکت به تنهایی کار تحقیقاتی روی 6G را آغاز کرده است.

وب‌سایت Next G Alliance می‌گوید اعضا از طریق نماینده‌های ارشد تجاری خود در این گروه حاضر شده و مسئولیت تبیین استراتژی و مسیر حرکت اتحادیه را برعهده می‌گیرند. انتظار می‌رود که کارگروه‌های Next G Alliance فعالیت خود را از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کنند، ولی هنوز زمان‌بندی مشخصی برای عرضه 6G به بازار اعلام نشده و نمی‌دانیم که نسل ششم چه ویژگی‌هایی خواهد داشت.

توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های جدید معمولا سال‌ها طول می‌کشد و هدف این گروه این است که در طول سال‌های پیش رو به این دو سوال و سوال‌های پرشمار دیگری که درباره 6G وجود دارد پاسخ دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)