خانهاخبار
دولت ترامپ مهلت فروش اپلیکیشن تیک‌تاک را تمدید کرد

دولت ترامپ مهلت فروش اپلیکیشن تیک‌تاک را تمدید کرد

ضرب‌الاجل فروش شاخه آمریکای تیک‌تاک پنج‌شنبه هفته پیش به پایان رسید ولی حالا زمان بیشتری در اختیار بایت‌دنس قرار گرفته تا قرارداد فروش سرویس خود را نهایی کند.
۱۳۹۹/۸/۲۵

دولت ترامپ به مالک تیک‌تاک مهلت بیشتری می‌دهد تا به توافقی برای فروش این اپلیکیشن دست پیدا کند. دونالد ترامپ در ماه اوت با امضای فرمانی اجرایی خواستار فروش شاخه آمریکایی تیک‌تاک تا پنج‌شنبه هفته گذشته شده بود. بر اساس اسنادی که توسط تیک‌تاک در دادگاه ایالتی منطقه کلمبیا به ثبت رسیده، این ضرب‌الاجل حالا تا ۲۷ نوامبر مصادف با ۷ آذر تمدید شده است.

تمدید مهلت فعالیت‌های تیک‌تاک این سرویس را در برزخی نگه می‌دارد که از زمان صدور حکم مسدودسازی شاهد آن بودیم. بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، پیشنهاد فروش این اپ را به اوراکل و والمارت داده بود. طبق مذاکرات طرفین، اوراکل قرار بود ناظر بر اطلاعات تیک‌تاک باشد تا نگرانی‌های دولت از بین برود.

مقامات آمریکایی می‌گویند مالکیت چینی تیک‌تاک به معنای فراهم‌سازی بستر ارسال اطلاعات به پکن است، چون بر اساس قوانین محلی شرکت‌های چینی موظف‌اند که از دستورات دولت چین تبعیت کنند. تیک‌تاک هرگونه اتهام مبنی بر تهدیدآمیز بودن این سرویس علیه آمریکایی‌ها را رد کرده است. این شرکت می‌گوید خیلی از سرمایه‌گذاران آن‌ها آمریکایی هستند و اطلاعات کاربرانشان در چین ذخیره نمی‌شود.

از زمان امضای فرمان ترامپ محدودیت‌هایی قضایی متعددی مانع از اجرای آن شده است. وزارت بازرگانی ایالات متحده نیز در فرمانی جداگانه در ماه سپتامبر از فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل خواست تا مانع از سرویس‌دهی به تیک‌تاک و وی‌چت شوند، اما یک قاضی فدرال این فرمان را موقتا لغو کرد.

اگرچه رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر کلیت فروش تیک‌تاک به اوراکل و والمارت را تایید کرده بود، ولی این توافق همچنان باید مورد ارزیابی کمیته فدرالی قرار بگیرد که سرمایه‌گذاری‌های خارجی آمریکا را بررسی می‌کند. سه‌شنبه هفته گذشته، یکی از سخنگویان تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد:

با گذشت حدود دو ماه از زمانی که رئیس جمهور تاییدیه اولیه خود را نسبت به طرح پیشنهادی ما برای رفع نگرانی‌ها اعلام کرده بود، ما راهکارهای مشروحی را برای نهایی‌سازی این توافق پیشنهاد دادیم، اما هنوز هیچ بازخورد مناسبی پیرامون این چارچوب جامع برای حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات دریافت نشده است.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، مانیکا کرولی، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که تمدید این ضرب‌الاجل به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با رعایت نکاتی که در فرمان اجرایی آقای ترامپ گفته شده، زمانی کافی برای رفع مشکلات این پرونده را داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)