خانهاخبار
نسخه عمومی macOS Big Sur عرضه شد؛ آشنایی با تمامی قابلیت‌ها

نسخه عمومی macOS Big Sur عرضه شد؛ آشنایی با تمامی قابلیت‌ها

پس از کش و قوس‌های فراوان، نسخه عمومی بیگ سر ارائه شد.
۱۳۹۹/۸/۲۴

روز گذشته، نسخه عمومی مک او اس بیگ سر در اختیار دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک قرار گرفت. بیگ سر یکی از بزرگ ترین آپگرید‌ها از زمان عرضه مک او اس ایکس به حساب می‌آید. در این مطلب می‌خواهیم با ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های این نسخه آشنا شویم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

image

 

بازطراحی

در مک او اس بیگ سر شاهد بازطراحی این سیستم عامل هستیم که در نگاه اول، بسیار جذاب و شکیل به نظر می‌رسد. ظاهر تمامی اجزای سیستم عامل از ابتدا به صورت کامل بازطراحی شده و هنگام لود شدن آن به عنوان اولین بار، کاملا کاربر را هیجان زده می‌کند. تمامی موارد کاملا جدید به نظر رسیده، اما از طرف دیگر برای کاربران کاملا آشنا هستند.

کنترل سنتر و نوتیفیکیشن سنتر

کنترل سنتر جدید شباهت بسیار زیادی به کنترل سنتر سیستم عامل آی او اس دارد و تمام اجزای مهم سیستم عامل که به آن‌ها نیاز دارید، به صورت سریع در دسترس شما قرار گرفته است. نوتیفیکشن سنتر این نسخه هم نیز بازطراحی شده است.

image

 

در پنجره نوتیفیکشن سنتر، شاهد اضافه شدن ویجت‌هایی با سبک و سیاق سیستم عامل آی او اس هستیم و نوتیفیکشن‌های دریافتی نیز مانند این پلتفرم، به صورت گروهی و بر اساس اپلیکیشن‌ها دسته بندی خواهند شد.

image

 

تغییرات سافاری

سرعت مرورگر سافاری نسبت به قبل افزایش یافته و میزان مصرف باتری آن نیز بهبود یافته است. اپل همچنین امکان شخصی سازی صفحه ابتدایی را برای کاربران به ارمغان آورده است که به کمک آن، می‌توانید برای صفحه ورودی بکگراند دلخواهی را انتخاب کرده و قسمت‌های مختلفی از جمله Reading List و iCloud Tabs را به آن اضافه کنید.

image

 

تب‌های مرورگر سافاری نیز بازطراحی شده‌اند و با نگه داشتن نشانگر موس روی تب‌ها، می‌توانید پیش نمایش هر یک را به صورت جداگانه مشاهده کنید. همچنین یک مترجم داخلی به عنوان پیش فرض به مرورگر سافاری نیز اضافه شده است که در صورت تمایل، می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای نخستین بار، شما قادر خواهید بود تا اکستنشن‌های گوگل کروم و فایرفاکس را به سافاری اضافه کنید و این آپشن نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفته است که سایت‌های مختلف را برای استفاده یا عدم استفاده از این ویژگی در نظر گیرند.

امکان نمایش محتوای یوتیوب با رزولوشن 4K نیز در مرورگر سافاری اضافه شده است. همچنین امکانات حریم شخصی کاربران بهبود یافته و با قابلیتی جدید، شما قادر هستید تا سایت‌های بلاک شده توسط سافاری را مشاهده کنید.

image

 

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن Messages

ویژگی‌های اپلیکیشن Messages تقریبا مانند نمونه مشابه آن روی سیستم عامل آی او اس شده است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا چت‌های مختلف را پین کرده، افراد مختلف را در پیام‌ها منشن کنید، به پیام‌ها ریپلای ارسال کنید و میموجی‌های دلخواه و شخصی خود را نیز طراحی نمایید. جستجوگر اپلیکیشن Messages نیز پیشرفته‌تر شده و امکان سرچ میان لینک‌ها، تصاویر و کلیه چت‌ها را برای شما به ارمغان آورده است.

image

 

بازطراحی اپلیکیشن Maps

اپلیکیشن Maps در سیستم عامل مک به صورت کامل بازطراحی شده و با قابلیت‌های جدید از جمله Look Around، indoor maps و راهنما، خدمت‌های تازه‌ای به کاربران این پلتفرم خواهد کرد. همچنین امکان مسیریابی برای دوچرخه یا خودروهای برقی نیز در نظر گرفته شده است که پس از انجام این مرحله، می‌توانید اطلاعات به دست آمده را به آیفون‌تان ارسال کنید. قابلیت ETA یا تخمین زمان رسیدن به مقصد حالا توسط مک‌ها نیز قابل مشاهده خواهد بود.

image

 

بروزرسانی اپلیکیشن‌ها

ابزار رتوش در اپلیکیشن Photos بهبود یافته، بخش For You در اپلیکیشن اپل موزیک با بخش Listen Now جایگزین شده است، بخش HomeKit Secure Video Camera حالا از ویژگی تشخیص چهره و Activity Zones پشتیبانی می‌کند و حالا سیری، دستیار هوشمند اپل قادر به پاسخگویی به انبوهی از سوال‌های شما خواهد بود.

مانیتورینگ باتری

در اپلیکیشن System Preferences شاهد اضافه شدن بخش جدیدی به عنوان Battery هستیم که به شما امکان بررسی وضعیت باتری را می‌دهد. به محض نصب مک او اس بیگ سر، آپدیت‌های بعدی در پس زمینه دانلود و نصب خواهند شد و به این ترتیب، دستگاه شما همواره بروز خواهد بود.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)