خانهاخبار
اپل با فناوری جدید باتری بزرگ‌تری را در آیفون 13 کار می‌گذارد

اپل با فناوری جدید باتری بزرگ‌تری را در آیفون 13 کار می‌گذارد

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر مشهور امور اپل، در یادداشت جدیدی می‌گوید اپل در آیفون 13 از باتری متفاوتی استفاده می‌کند که ظرفیت بیشتری خواهد داشت.
۱۳۹۹/۸/۲۴

تحلیل‌گر مشهور شرکت TF International، مینگ-چی کو، حامل خبری خوش برای طرفداران حضور باتری‌های قدرتمند در سری محصولات آیفون است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، آن‌چه مانع از حضور باتری‌های بزرگ‌تر در آیفون می‌شود فضای محدود داخل این محصولات است. ولی حالا کو می‌گوید شرایط در آیفون ۱۳ به خاطر استفاده از فناوری باتری دارای بُرد نرم متفاوت خواهد بود. اپل با این فناوری می‌تواند از مدارهای منعطف استفاده کند و باتری بزرگ‌تری داشته باشد.

کوپرتینویی‌ها از زمان معرفی آیفون ۸ و ۸ پلاس در سال ۲۰۱۷ استفاده از برد نرم را شروع کردند، ولی این فناوری فقط در برخی از آنتن‌های LTE به کار می‌رفت. حالا این دسته از بردها قرار است برای باتری‌ها نیز به کار گرفته شوند. بردهای نرم از پلیمر کریستال مایع (LCP) استفاده می‌کنند که ماده‌ای برای انتقال پرسرعت اطلاعات با حداقل تاخیر است.

سامسونگ روزگاری به کاربران آیفون لقب عاشقان دیوار را داده بود چون می‌گفت دارندگان محصولات اپل دائما باید به دنبال پریز برق باشند. کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۸ با معرفی آیفون XR بهترین عمر باتری را در میان تمام آیفون‌هایی که تا آن زمان عرضه شده بود، ارائه کردند. آزمایش‌ها نشان می‌داد که آیفون XR می‌تواند با کاربری عادی ۱۱ ساعت و ۱ دقیقه دوام بیاورد.

اپل با سری آیفون ۱۱ حدود یک ساعت به عمر باتری آیفون ۱۱، چهار ساعت به آیفون ۱۱ پرو و پنج ساعت به آیفون ۱۱ پرو مکس اضافه کرد. آزمایش‌ها نشان می‌داد که عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس به ۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه رسیده در حالی که آیفون XS مکس ۹ ساعت و ۳۴ دقیقه دوام می‌آورد.

image

خانواده آیفون ۱۲ امسال با کاهش ظرفیت باتری مواجه شد. این اتفاق با توجه به پشتیبانی از 5G چندان منطقی به نظر نمی‌رسید، اما به لطف تراشه ۵ نانومتری A14 بایونیک و افزایش ۴۰ درصدی تعداد ترانزیستورها، پردازنده سری آیفون ۱۲ مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل سال قبل دارد.

کو می‌گوید اپل احتمالا ۴۰ تا ۵۰ درصد بردهای نرم LCP خود را از شرکت Career Technology تامین می‌کند. او می‌افزاید: «پیش‌بینی می‌کنیم که آیفون ۱۳ اولین مدل آیفونی باشد که از فناوری برد نرم باتری استفاده می‌کند تا فضای داخلی کمتری را اشغال کرده و هزینه پایین‌تری داشته باشد. معتقدیم که تعداد پنل‌های باتری آیفون ۱۳ به خاطر کاهش شمار تامین‌کنندگان تقلیل یافته و این موضوع در بلند مدت باعث سود بیشتر تامین‌کنندگان می‌شود. تامین‌کننده جدید اپل، Career Technology، بزرگ‌ترین نافع استفاده از برد نرم باتری در سری آیفون ۱۳ خواهد بود.»

کو انتظار دارد که آیفون‌های ۲۰۲۱ در همان اندازه‌های قبلی یعنی ۵.۴، ۶.۱ و ۶.۷ اینچی تولید شوند. او پیش‌تر گفته بود که دوربین فوق عریض مدل پرو ارتقا می‌یابد و از لنزی ۶ عنصره با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار بهره خواهد برد. نسل فعلی آیفون ۱۲ پرو لنزی ۵ عنصره با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت دارد.

اگر حرف کو صحت داشته باشد، که معمولا صحت دارد، استفاده از باتری بزرگ‌تر در آیفون ۱۳ می‌تواند تلویحا متضمن پشتیبانی از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های سال بعد باشد. نوسازی ۱۲۰ دفعه‌ای صفحه در هر ثانیه انرژی نسبتا بالایی می‌طلبد و استفاده از باتری بزرگ‌تر می‌تواند این مشکل را حل کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)