خانهاخبار
Parallels تأیید کرد: سیستم عامل ویندوز متناسب با مک‌های جدید در حال توسعه است

Parallels تأیید کرد: سیستم عامل ویندوز متناسب با مک‌های جدید در حال توسعه است

نسخه ویندوز مخصوص برای مک‌های جدید در حال طراحی و آماده سازی است.
۱۳۹۹/۸/۲۳

زمانی که در فصل تابسان سال جاری میلادی، اپل صحبت‌هایی مبنی بر نقل مکان از پردازنده‌های اینتل را مطرح کرد، بسیاری از کاربران مک بوک‌ها در مورد آینده بوت کمپ دچار تردید شدند. اما زمانی که کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده M1 از بوت کمپ پشتیبانی نخواهند کرد، شرکت‌های توسعه دهنده برنامه به دنبال راهکاری جدید رفتند. کمپانی Parallels که یکی از عناوین مشهور در حوزه ساخت ماشین‌های مجازی برای اجرای ویندوز در سیستم عامل مک (مجهز به پردازنده اینتل) به حساب می‌آید، امروز اعلام کرد که در حال توسعه نسخه ویندوز مخصوص مک‌های جدید که از پردازنده M1 استفاده می‌کنند، هستند و در آینده نزدیک، این نرم‌افزار وارد بازار خواهد شد.

متن کامل مدیران پارالل در این باره به شرح زیر است:

ما از تغییرات ایجاد شده در حوزه بهبود پردازنده و سرعت مک‌های جدید مجهز شده به پردازنده M1 بسیار خوشحال هستیم. با استفاده از تکنولوژی روزتا، اجرای اپلیکیشن‌ها روی مک‌های جدید که از پردازنده M1 بهره می‌برند بسیار روان انجام خواهد شد. پیش از آن که نرم‌افزارهای Parallels Access، Parallels Toolbox و Parallels Client را برای نسخه جدید بهینه سازی کنیم، آن‌ها با این دستگاه‌ها سازگار هستند.

البته بد نیست بدانید که نسخه فعلی پارالل، امکان اجرای ویندوز روی دستگاه‌های جدید مبتنی بر پردازنده M1 را نخواهد داشت. اما خبر خوش این است که ما در حال کار روی این قضیه هستیم و نسخه جدید نرم‌افزار پارالل سازگار با مک‌های جدید در دست توسعه و طراحی است.

البته این موضوع آنچنان که باید و شاید، تعجب برانگیز نیست. چرا که در کنفرانس WWDC 2020 که اپل از نقل مکان به پردازنده‌های اختصاصی خود خبر داد، نسخه پروتوتایپ پارالل نیز به نمایش گذاشته شد که مشغول اجرای سیستم عامل لینوکس روی دستگاهی با پردازنده اختصاصی اپل بود. مهندسان کمپانی پارالل از آن زمان در حال توسعه این نرم‌افزار بوده‌اند و کم کم، به زمان رونمایی از آن نزدیک می‌شویم.

image

 

مسئولان مایکروسافت به تازگی اعلام نموده‌اند که در حال کار روی حالتی هستند تا امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 64 بیتی سازگار با پردازنده اینتل را به محصولات مجهز به تراشه ARM اضافه کنند. همانند تکنولوژی Rosetta توسعه داده شده توسط اپل، این ویژگی نیز به اپلیکیشن‌های سازگار با پردازنده‌های اینتل اجازه می‌دهد تا روی محصولات مجهز به چیپست‌های تولید شده توسط ARM اجرا شوند.

برخی تحلیل گران معتقد هستند که اپل در نهایت، امکان پشتیبانی از بوت کمپ را به محصولات خود اضافه خواهد کرد.

بر خلاف نرم افزار پارالل که امکان اجرای ویندوز به صورت همزمان با سیستم عامل مک را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، سیستم بوت کمپ به گونه‌ای طراحی شده است که سیستم عامل ویندوز را به صورت جداگانه و مستقل، در هنگام بوت شدن دستگاه بالا آورده و برای استفاده از پلتفرم مک، باید مک بوک یا آيمک خود را ریستارت کرده و از منوی بوت، سیستم عامل مک را انتخاب کنید. به معنای دیگر، سیستم بوت کمپ به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن یا گیم‌های مبتنی بر ویندوز را به صورت مستقل و با نهایت توان روی دستگاه خود اجرا کنید. اما ماشین‌های مجازی، این اپلیکیشن‌ها را در کنار محیط سیستم عامل مک اجرا می‌کنند و دسترسی راحت‌تری به محتوای پلتفرم مک، در هنگام اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی خواهید داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)