خانهاخبار
یکی از محدودیت های مک‌های جدید مشخص شد

یکی از محدودیت های مک‌های جدید مشخص شد

مک بوک‌های جدید با یک محدودیت سخت‌افزاری روبرو هستند.
۱۳۹۹/۸/۲۳

همان طور که استحضار دارید، دهم نوامبر مصادف با بیستم آبان ماه، رویداد One More Thing اپل به صورت رسمی برگزار شد و شاهد رونمایی مک بوک پرو 13 اینچی، مک بوک ایر 13 اینچی و مک مینی جدید مجهز به پردازنده جدید و اختصاصی اپل با نام M1 بودیم. آن چنان که به استحضار شما رساندیم، تراشه M1 اپل که به صورت کاملا اختصاصی توسط مهندسان اپل برای مک‌ها طراحی شده است، از پردازنده گرافیکی اکسترنال پشتیبانی نمی‌کند و از این نظر، با چنین محدودیتی روبرو است. اما امروز در رسانه‌های خبری، شاهد انتشار محدودیتی دیگر برای این محصولات جدید بودیم.

مک بوک پرو 13 اینچی، مک بوک ایر 13 اینچی و مک مینی جدید که به پردازنده M1 مجهز هستند، به صورت پیش فرض با رم هشت گیگابایتی همراه بوده و کاربران در صورت تمایل و در ازای پرداخت 200 دلار بیشتر، می‌توانند رم آن‌ها را به 16 گیگابایت ارتقاء دهند. اما این گزینه، بالاترین حد ممکن برای ارتقاء است و بیش‌تر از آن ممکن نیست. بد نیست بدانید که مک بوک پرو و مک بوک ایر مجهز به پردازنده اینتل، امکان ارتقاء رم تا 32 گیگابایت را دارا بودند.

image

 

به این ترتیب در حال حاضر، کاربرانی که دستگاهی با پردازنده M1 را خریداری کنند، امکان ارتقاء رم به بیش از 16 گیگابایت را نداشته و با چنین محدودیتی روبرو هستند. افراد حرفه‌ای که قصد انجام کارهای سنگین با دستگاه خود را دارند، هنگام فکر کردن به مک بوک پرو 13 اینچی، مک بوک ایر 13 اینچی یا مک مینی جدید با پردازنده M1، باید چنین محدودیتی را نیز در ذهن خود تصور کرده و سپس در مورد خرید آن‌ها تصمیم بگیرند. هنوز مشخص نیست که آیا این محصولات برای ارتقاء رم بیشتر باید منتظر نسل دوم پردازنده‌های اختصاصی اپل باشند یا دستگاه‌هایی که در آینده با پردازنده M1 عرضه می‌شوند، از چنین محدودیتی عبور کرده و کاربران قادر خواهند بود تا رم آن‌ها را به بیش از 16 گیگابایت ارتقاء دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)