خانهاخبار
چیپست 7 نانومتری دیمنسیتی 700 با مودم 5G معرفی شد

چیپست 7 نانومتری دیمنسیتی 700 با مودم 5G معرفی شد

مدیاتک امروز از سه چیپست جدید رونمایی کرده که اصلی‌ترین آن‌ها دیمنسیتی 700 نام دارد و پشتیبانی قدرتمندی را از 5G به ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۹/۸/۲۱

مدیاتک به ماجراجویی در بازار تلفن‌های میان‌رده 5G ادامه می‌دهد و اخیرا از چیپست جدیدی به‌نام دیمنسیتی ۷۰۰ رونمایی کرده که با فرآیند تولید ۷ نانومتری ساخته شده است. این تراشه مشابه دیمنسیتی ۷۲۰ است.

مهم‌ترین بخش دیمنسیتی ۷۰۰ مودم 5G آن است که برای دسترسی به سرعت‌های بالاتر (تا حداکثر ۲.۷۷ گیگابیت بر ثانیه) از تجمیع اپراتوری پشتیبانی می‌کند. این مودم با دو سیم کارت در حالت دوگانه استندبای و VoNR سازگار است تا کیفیت صوتی بهتری را نسبت به نسل قبل ارائه دهد. مودم دیمنسیتی ۷۰۰ پشتیبانی از باند 5G NR و فناوری صرفه‌جویی در انرژیِ 5G UltraSave را تقویت می‌کند.

image

پردازنده مرکزی دیمنسیتی ۷۰۰ از دو هسته کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته کورتکس A55 با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده است. این تراشه از حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4x با سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز و فضای ذخیره‌سازی دو-مسیره‌ی UFS 2.2 با حداکثر سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دیمنسیتی ۷۰۰ قادر است با نمایشگرهای +1080p با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی کار کند. پردازنده گرافیکی این تراشه Mali-G57 MC2 است که نسبت به مدل MC3 کمی تقلیل پیدا کرده. این «سیستم بر تراشه» یا SoC با پشتیبانی از وای‌فای ۵ و بلوتوث ۵.۱ به بازار می‌آید.

چیپست جدید مدیاتک در زمینه فیلم‌برداری به وضوح 1080p محدود شده ولی دیمنسیتی ۷۲۰ می‌تواند تا 4K را پشتیبانی کند. این تراشه با دوربین‌های حداکثر ۶۴ مگاپیکسلی کار می‌کند و قابلیت کاهش نویز مولتی‌فریم دارد. دیمنسیتی ۷۰۰ همچنین از چندین بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی برخوردار است. حالا که صحبت از هوش مصنوعی شد، باید بگوییم که این تراشه می‌تواند از چند دستیار صوتی از جمله دستیارهای گوگل، آمازون، علی‌بابا، بایدو و تنسنت پشتیبانی کند.

image

مدیاتک همچنین دو چیپست جدید دیگر را برای کروم‌بوک‌ها معرفی کرده که MT8195 و MT8192 نام دارند. MT8195 مدل پیشرفته‌تری است که با فرآیند ۶ نانومتری تولید شده و چهار هسته کورتکس A78 به همراه چهار هسته کورتکس A55 دارد. این تراشه از گرافیک ۵ هسته‌ای Mali-G57 بهره می‌برد و واحدی برای پردازش کمکی (APU) با توان اجرای ۴ تریلیون پردازش در ثانیه دارد که می‌تواند برای صدا و تشخیص عکس استفاده شود. MT8195 همچنین از دالبی ویژن، صدای ساراند ۷.۱ و سیستم رمزگشایی AV1 پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک MT8192 با فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده و از چهار هسته کورتکس A76 استفاده می‌کند. APU در این تراشه کندتر است و فقط ۲.۴ تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام می‌دهد. گرافیک MT8192 مشابه مدل قبلی Mali-G57 است که می‌تواند از صفحات 1440p با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی یا 1080p با نرخ ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کند.

هر دو تراشه از PCIe Gen 3 و USB 3.2 Gen 1 برخوردارند، و از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ بر روی کروم‌بوک‌ها به بازار می‌آیند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)