خانهاخبار
اپل مک مینی جدید را با قیمت ارزان‌تر معرفی کرد

اپل مک مینی جدید را با قیمت ارزان‌تر معرفی کرد

نسخه جدید مک مینی از تراشه اختصاصی اپل موسوم به M1 استفاده می‌کند و صد دلار نسبت به نسل قبلی این دستگاه ارزان‌تر است.
۱۳۹۹/۸/۲۰

از زمانی که آخرین مک مینی معرفی شده بود حدود دو سال می‌گذرد، ولی اپل امشب علاوه بر مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید نسخه تازه این دستگاه را هم با تراشه اختصاصی M1 معرفی کرد.

image

مک مینی ۲۰۲۰ به لطف معماری ARM از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند که ۳ برابر قوی‌تری مدل‌های قدیمی اینتل است. گرافیک M1 هشت هسته دارد و سرعت آن ۶ برابر بیشتر است. اپل می‌گوید مک مینی جدید ۵ برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین پی‌سی‌های بازار عمل می‌کند، ولی نمی‌دانیم که این مقایسه با کدام دستگاه‌ها صورت گرفته است.

توان یادگیری ماشینی مک مینی ۱۵ برابر بیشتر شده، بنابراین اپلیکیشن‌های می‌توانند اتکای بیشتری به آن داشته باشند. موتور عصبی M1 از چارچوب یادگیری عمیق Tensorflow پشتیبانی می‌کند که تاکنون صرفا در انحصار گرافیک‌های انویدیا بوده است. البته گرافیک‌های AMD هم از این قابلیت بهره می‌برند، ولی انویدیا بازار را در دست خود گرفته است.

image

مک مینی جدید برخلاف مک‌بوک ایر و مثل مک‌بوک پرو سیستم خنک‌سازی فعال (فن) دارد تا داخل آن تهویه هوا صورت بگیرد. این محصول دو درگاه USB-C (یا USB 4)، دو درگاه USB-A 3.1، یک درگاه اترنت و یک درگاه HDMI دارد. درگاه HDMI 2.0 از خروجی 4K/60Hz و 6K/60Hz پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند به دو نمایشگر وصل شود و از وای‌فای ۶ برخوردار است.

image

مک مینی ۲۰۲۰ با تراشه M1 وارد بازار خواهد شد و قیمت پایه آن از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود. این مدل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. در صورتی که بخواهید مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD آن را بخرید باید ۸۹۹ دلار پول بپردازید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسام

۱۳۹۹/۸/۲۱
در مورد حافضه ی رمش هم یک توضیحی بدهید