خانهاخبار
مک‌بوک ایر جدید با پردازنده اختصاصی اپل معرفی شد

مک‌بوک ایر جدید با پردازنده اختصاصی اپل معرفی شد

اولین دستگاهی که در رویداد امشب معرفی شد مک‌بوک ایر جدیدی با نمایشگر 13.3 اینچی است که از تراشه M1 استفاده می‌کند.
۱۳۹۹/۸/۲۰

اپل در خلال مراسم One More Thing به‌طور رسمی از مک‌بوک ایر جدیدی با پردازنده ساخت اپل سیلیکون رونمایی کرد. این لپ‌تاپ اولین محصول اپل است که به جای پردازنده اینتل از تراشه اختصاصی کوپرتینویی‌ها استفاده می‌کند. استفاده از تراشه اختصاصی به مک‌بوک ایر جدید اجازه داده تا قدرت بیشتر، عمر باتری بالاتر و راندمان مناسب‌تری داشته باشد.

image

مک‌بوک ایر جدید از تراشه M1 استفاده می‌کند و به همین سبب عمر باتری ۱۸ ساعته دارد. البته در صورت وب‌گردی با وای‌فای این زمان به ۱۵ ساعت می‌رسد، اما همچنان ۶ ساعت نسبت به نسل قبلی بیشتر است. این دستگاه همراه با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD عرضه خواهد شد. لپ‌تاپ جدید اپل از طراحی خاصی موسوم به Silent Desgin یا «طراحی بی‌صدا» بهره می‌برد که فاقد فن یا پره خنک‌کننده است. قدرت پردازنده گرافیکی این دستگاه ۵ برابر و قدرت پردازنده مرکزی آن ۳.۵ برابر مک‌بوک‌های اینتل اعلام شده. همچنین با SSD جدیدی روبرو هستیم که ۲ برابر سریع‌تر خواهد بود. اپل می‌گوید مک‌بوک ایر جدید از ۹۸ درصد لپ‌تاپ‌های بازار PC سریع‌تر است.

این دستگاه نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی رتینا دارد که از طیف رنگی P3 پشتیبانی می‌کند. دستگاه روشنایی نمایشگر این دستگاه ۴۰۰ نیت است، و با WiFi 6، تاندربولت و USB 4 از راه می‌رسد. این دستگاه تاچ‌بار ندارد اما برای احراز هویت از تاچ آیدی پشتیبانی می‌کند. وبکم مک‌بوک ایر جدید ظاهرا تغییر خاصی نداشته و از همان سخت‌افزار قبلی استفاده می‌کند.

image

اپل می‌گوید وبکم این دستگاه مشابه نسل قبلی 720p است، اما بهینه‌سازی‌هایی روی آن انجام شده که خروجی بهتری داشته باشد. یکی از مزیت‌های اصلی مک‌بوک ایر جدید امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های iOS و iPadOS خواهد بود. این شرکت تمامی اپلیکیشن‌های خود را برای M1 و macOS Big Sur بهینه‌سازی کرده و توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز به‌زودی نرم‌افزارهای خود را منتشر خواهند کرد.

قیمت مک‌بوک ایر جدید از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود و دارای رنگ‌های خاکستری فضایی، طلایی و نقره‌ای است. مدل پایه مک‌بوک ایر جدید، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و گرافیکی ۷ هسته‌ای دارد. قیمت مدل گرافیک ۸ هسته‌ای و ۵۱۲ گیگابایتی به ۱۲۴۹ دلار می‌رسد. همچنین برای خرید مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی باید ۲۰۴۹ دلار هزینه کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)