خانهاخبار
برخی مشخصات مک بوک پرو 13 اینچی لو رفت

برخی مشخصات مک بوک پرو 13 اینچی لو رفت

مک بوک‌های جدید اپل امشب به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شوند.
۱۳۹۹/۸/۲۰

در حالی که تنها چند ساعت تا رویداد One More Thing اپل باقی مانده است، طبق گزارشات از پیش نقل شده، باید انتظار معرفی مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر 13 اینچی را در این رویداد داشته باشیم. از آن جا که مک بوک پرو معمولا از قیمت بالاتری نسبت به سری ایر برخوردار است، لذا مشخصات سخت‌افزاری آن نیز نسبت به مدل یاد شده به مراتب بهتر است.

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که مک بوک پرو 13 اینچی جدید به تراشه 12 هسته‌ای A14Z مجهز خواهد بود و اگر تاریخچه اپل در هنگام معرفی این محصولات تکرار شود، احتمالا آن‌ها نام این پردازنده را A14Z Bionic خواهند گذاشت.

تراشه دوازده هسته‌ای که درون مک بوک‌های جدید با پردازنده جدید اپل سیلیکون قرار خواهد گرفت، مدت‌هاست که توجه رسانه‌های خبری را به سمت خود جلب کرده است. البته تا کنون هیچ اشاره‌ای به نام آن‌ها نشده است. طبق اعلام شخصی با نام کاربری 000leaker، این پردازنده با عنوان A14Z نام گذاری خواهد شد و مدل ارزان تر لپتاپ اپل که با نام مک بوک ایر از آن یاد می‌شود، به پردازنده هشت هسته‌ای مجهز خواهد بود که عملکرد آن طبق گزارش‌های پیشین، مانند A14X Bionic خواهد بود. حال که صحبت از تراشه A14X به میان آمد، بد نیست بدانید که بنچمارک منتشر شده از این محصول، نشان دهنده آن است که در مقایسه با مک بوک پرو 16 اینچی سال گذشته، این پردازنده قدرتمندتر بوده و از عملکرد بهتری برخوردار است.

image

 

اگر نگاهی به این مشخصات بیاندازیم، درمی‌یابیم که مک بوک پرو 13 اینچی با پردازنده دوازده هسته‌ای A14Z Bionic، یک دستگاه پرقدرت به حساب خواهد آمد که نسبت به محصولات سال پیش، از قیمت پایین تری نیز بهره‌مند است. طبق گزارش 000leaker، تراشه اپل سیلیکون که روی مک بوک‌های سری جدید قرار خواهد گرفت، از نسخه مجهز پردازنده اینتل که در حال حاضر روی مک بوک‌های موجود در اپل استورها قرار گرفته از قیمت پایین تری برخوردار است. متأسفانه اطلاعات وی در مورد پشتیبانی یا عدم پشتیبانی تراشه اپل سیلیکون از درگاه تاندربولت 3 کافی نیست، اگرچه پیش‌تر اپل اعلام کرده بود که این قابلیت در نسخه‌های آینده موجود خواهد بود.

پروتوتایپ مک بوک‌های مجهز به اپل سیلیکون در ابتدای سال جاری میلادی در مرحله آزمایشی رویت شدند که نتایج عملکرد بهتر آن‌ها نسبت به نسخه‌های پیشین در همان زمان گزارش شده بود.

اما مهندسان اپل همین‌جا توقف نکرده‌اند. چرا که بر اساس اعلام منابع خبری، آن‌ها در حال کار روی تراشه A14T برای آیمک‌های جدید نیز هستند و از طرف دیگر، روند توسعه و تولید مک پرو با ابعادی کوچک‌تر از نسخه پیشین در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها سرمایه گذاری عظیمی روی تراشه‌های طراحی و ساخته شده توسط مهندسان خود کرده‌اند و به این ترتیب، آینده روشنی پیش روی محصولات این کمپانی قرار دارد.

از آن جا که مهر تأیید مسئولان اپل روی هیچ یک از مطالب یاد شده تا به این لحظه نخورده است، لذا به طور قطع به یقین نمی‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد. بنابراین باید تا چند ساعت دیگر صبر کنیم و ببینیم که کوپرتینویی‌ها چه سرنوشتی برای مک بوک‌های جدید خود رقم خواهند زد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)