خانهاخبار
ایکس باکس سری ایکس سریعتر از PS5 است

ایکس باکس سری ایکس سریعتر از PS5 است

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که زمان بارگذاری در کنسول مایکروسافت سریعتر از سونی است
۱۳۹۹/۸/۲۰

پس از قرار گرفتن کنسول‌های جدید در اختیار رسانه‌ها، اکنون اخبار و بررسی‌ها حول این دو غول دنیای بازی داغ و جذاب دنبال می‌شود. به تازگی برخی رسانه‌ها زمان بارگذاری بازی‌ها روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ را باهم مقایسه کرده‌اند و نتایج را به اشتراک گذاشته‌اند.

image

در حالی که هردو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ از SSD استفاده می‌کنند و بارگذاری سریعی را تجربه می‌کنند، اما سونی در مورد SSD سفارشی خود در PS5 سرو صدای زیادی به پا کرده است. آزمایش‌های ابتدایی خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و بیشتر اوقات ایکس باکس سری ایکس سریعتر است. اگرچه عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که بعدا وارد این مقوله می‌شویم. Gamespot فهرستی از این مقایسه‌ها تهیه کرده که در ادامه آورده شده است.

Red Dead Redemption 2

ایکس باکس سری ایکس : یک دقیقه و چهار ثانیه

پلی استیشن ۵ : یک دقیقه و پنج ثانیه

FFXV

ایکس باکس سری ایکس : ۴۸ ثانیه

پلی استیشن ۵ : یک دقیقه و ده ثانیه

Destiny 2

ایکس باکس سری ایکس : ۴۲ ثانیه

پلی استیشن ۵ : ۵۷ ثانیه

MH World

ایکس باکس سری ایکس : ۳۵ ثانیه

پلی استیشن ۵ : ۵۱ ثانیه

Arkham Knight

ایکس باکس سری ایکس : ۵۸ ثانیه

پلی استیشن ۵ : یک دقیقه و هفت ثانیه

کاملا می‌توان تفاوت را مشاهده کرد و در بعضی موارد این اعداد و ارقام قابل توجه هستند. مشخص شده که ایکس باکس سری ایکس قدرتمندتر از پلی استیشن ۵ است. با توجه به گفته‌های سونی درباره‌ی SSD سفارشی شده در PS5 انتظار اختلاف قابل توجهی در زمان بارگذاری نمی‌رفت. در حال حاضر هیچ کدام از بازی‌ها وصله‌های بهینه‌سازی مربوط به نسل جدید کنسول‌ها را دریافت نکرده‌اند که قطعا بعد از به‌روزرسانی و دریافت این وصله، این زمان‌ها و پویایی تا حدودی تغییر خواهد کرد. این‌ها همگی آخرین بازی‌ها هستند و در واقع بازی‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند و هنوز بازی‌های جدید برای کنسول‌های تازه عرضه شده راهی بازار نشده، برای همین نمی‌توان مقایسه‌ی دقیقی ارائه کرد. این امکان وجود دارد بازی‌هایی که به طور خاص برای PS5 در حال توسعه هستند، زمان بارگیری آن سریعتر باشد.

image

ممکن است استودیوهای سونی بدانند که چگونه از توان بالقوه‌ی SSD سفارشی در مقایسه با بازی‌های شخص ثالث، بهره ببرند. در حال حاضر فقط بازی‌های Miles Morales، Demon’s Souls و Godfall در دسترس هستند، بنابراین ممکن است بازی‌های انحصاری سونی در مقایسه با بازی‌های شرکت‌های شخص ثالث زمان بارگذاری کمتری داشته باشند. تنها گذر زمان آن را نشان خواهد داد. به هرحال این جنگ میان کنسول‌ها و اختلاف سری ایکس و پلی استیشن ۵ ادامه دارد، اما بعید است اختلاف میان آن‌ها بیش از ۸ تا ۱۵ ثانیه باشد.
image

در پایان گفتنی است که با بازی‌های موجود هنوز نمی‌توان مقایسه‌ی دقیق و صحیحی میان این دو کنسول انجام داد و باید منتظر عناوین جدید ماند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رفیعی نژاد

۱۳۹۹/۸/۲۱
این چه مقایسه بیخودیه که انجام شده. من حجم بازیهای متفاوت توی سری قبلی هر دو کنسول رو بررسی کردم، توی تمام بازیها حجم ایکس باکسی ها کمتر هست ، چون جزئیات کمتری دارن . طبعا سریعتر هم بار گذاری میشن ولی این اختلاف کم و عقب موندن پلی ۵ و بالاتر بودن حجم بازیهاش، نشان از سرعت بیشتر اون نسبت به ایکس وان هست