خانهاخبار
تأییدیه FDA یکی از قابلیت‌های کلیدی اپل واچ صادر شد

تأییدیه FDA یکی از قابلیت‌های کلیدی اپل واچ صادر شد

اپل موفق شد تا گواهی تأیید ویژگی جدیدی برای اپل واچ را دریافت کند.
۱۳۹۹/۸/۱۹

افرادی که به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) دچار بوده و کابوس‌های شبانه زیادی را تجربه می‌کنند، معمولا مشکلات مختلفی را با خود به همراه دارند. اما اهالی کوپرتینو در حال کار روی اپلیکیشنی با نام Nightware هستند که به تازگی، این امکان توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز مورد تأیید قرار گرفته است. سنسورهای موجود در اپل واچ در هنگام خواب، ضربان قلب و حرکت‌های بدن شخص را کنترل و ردیابی کرده و این اطلاعات به سرورهای خاصی ارسال شده و با اطلاعات حالت نرمال بدن انسان مقایسه می‌شود.

اگر اپلیکیشن Nightware تشخیص دهد که کاربر در حال تجربه کابوس است، از طریق اعمال لرزش روی اپل واچ، شخص به خواب رفته را بیدار خواهد کرد. بد نیست بدانید که این اپلیکیشن، راه درمانی برای اختلال استرس پس از سانحه به حساب نمی‌آید و تنها باعث می‌شود تا از شر کابوس‌های شبانه رهایی پیدا کنید. همچنین شما برای استفاده از این اپلیکیشن، نیاز به نسخه پزشک خواهید داشت و هر شخصی امکان استفاده از آن را ندارد. اشخاصی که به بیماری پیاده روی یا انجام حرکت‌های نامعقول در حالت خوابیده دچار هستند، نباید از این اپلیکیشن استفاده کنند. همچنین حالت‌‌هایی مانند خواب آلودگی در روز، باعث می‌شود تا شما جزء حالت‌های خاص به حساب آمده و با دکترتان تماس مستقیم برقرار شود.

به اشخاص مختلف که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، پیشنهاد شده است تا در صورت ادامه دار بودن کابوس‌ها یا بیدار شدن از خواب به علت عدم مشاهده کابوس در اثر لرزش اپل واچ، به پزشک متخصص مراجعه کنند. همچنین به کاربران هشدار داده شده است که از این اپلیکیشن، تنها پیش از رفتن به رخت خواب استفاده کنند و در حالت تماشای فیلم یا انجام فعالیت‌های روزمره،‌ آن را غیر فعال نمایند. چرا که امکان نمایش اشتباه اطلاعات به این ترتیب ممکن خواهد شد.

شخص دارنده اپل واچ نباید ساعت را در حالت خیلی سفت به دست خود بسته و در صورت ایجاد تحریکات پوستی، استفاده از این قابلیت را متوقف نماید.

image

 

ساعت هوشمند اپل با نام اپل واچ تا به حال، عملکرد بسیار خوبی در حوزه نجات جان افراد از خود نشان داده است. سنسور ضربان قلب اپل واچ، جان بسیاری از کاربران را نجات داده است. نوتیفیکیشنی که در جهت نشان دادن عملکرد نامناسب ضربان قلب روی نمایشگر این محصول نشان داده می‌شود، باعث می‌شود تا شخص دارنده سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرده و به این ترتیب، از خطراتی که در آینده برای وی پیش خواهد آمد نیز ممانعت به عمل می‌آید.

سال گذشته، اهالی کوپرتینو سنسور EKG یا همان الکتروکاردیوگرام را به اپل واچ سری پنجم اضافه کردند و به این ترتیب، نشانه‌های مبنی بر فیبریلاسیون دهلیزی از این طریق شناسایی شده و به شخص استفاده کننده از اپل واچ هشداری مبنی بر این مورد داده می‌شود. این موضوع می‌تواند منجر به لخته شدن خون، سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود.

همچنین سری ششم اپل واچ که در سال جاری میلادی (2020) عرضه شد، به سنسور پایش سطح اکسیژن خون مجهز شده است. به این ترتیب با ارسال نور به سمت رگ‌های خونی و بازگشت آن به سمت سنسور و ارزیابی اطلاعات دریافتی، سطح اکسیژن خون فرد اندازه گیری می‌شود. رقم نرمال این مورد باید بین 94 تا 100 درصد باشد.

در ماه آوریل، یکی از پزشکان متخصص این موضوع را دریافت که افرادی که سطح اکسیژن خون آن‌ها پایین بوده و فاقد علامت نیز هستند، ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شده باشند. همچنین اگر سطح اکسیژن خون فردی کمتر از هشتاد درصد باشد، با مشکلات قلبی یا مغزی خطرناکی مواجه شده و باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)