خانهاخبار
تصاویری از پروژه لغوشده بازطراحی نوکیا N95 منتشر شد

تصاویری از پروژه لغوشده بازطراحی نوکیا N95 منتشر شد

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال با اشتراک گذاری تصاویری از الگوهای طراحی نسخه جدید نوکیا N95 و پروتوتایپ این محصول حس نوستالژی را در کاربران زنده کرد.
۱۳۹۹/۸/۱۹

اچ‌ام‌دی گلوبال عادت دارد که برخی از گوشی‌های کلاسیک نوکیا را با سخت‌افزارهای مدرن و طراحی جدید بازسازی کرده و دوباره روانه بازار کند. این شرکت اولین بار چند سال پیش این کار را انجام داد ولی تاکنون هیچ‌کدام از این محصولات را به گوشی هوشمند تبدیل نکرده بود. حالا به نظر می‌رسد که آن‌ها در نظر داشتند تا نوکیا N95 را بازسازی کنند و به همین دلیل تصاویری از پروتوتایپ و الگوهای اولیه این دستگاه فاش شده است.

image

نوکیا N95 در دوران خودش گوشی محبوبی بود. این دستگاه که طراحی کشویی داشت اگر به سمت بالا باز می‌شد کیبوردی عددی را نمایان می‌ساخت و اگر به پایین کشیده می‌شد می‌توانستید به کنترل‌های پخش محتوا دسترسی داشته باشید.

چندی قبل یوتیوبری به‌نام Mr. Mobile در مجموعه‌ای که به بررسی گوشی‌های قدیمی می‌پردازد، به‌سراغ نوکیا N95 رفته بود و زمانی که اچ‌ام‌دی گلوبال از این اتفاق مطلع شد پروتوتایپی از مدل بازسازی‌شده آن را برایش فرستاد. این دستگاه هرگز به یک محصول نهایی و مصرفی تبدیل نشد ولی دیدن آن خالی از لطف نیست.

image

نوکیا N95 در این پروتوتایپ شبیه نوکیا ۳.۴ است که دوربینی حلقه‌ای با سه لنز و حسگر اثر انگشت فیزیکی دارد. این گوشی به‌صورت کشویی طراحی شده بود و با کشیدن آن به سمت چپ می‌توانستید به شیار بلندگو، دوربین عریض، دوربین فوق عریض و فلش LED دسترسی پیدا کنید.

image

حلقه دور دوربین عقب می‌توانست به‌عنوان گیره‌ای برای نگه داشتن دستگاه استفاده شود و قرار بود در پایین پایه‌ای طراحی شود تا بتوانید گوشی را روی سطوح بگذارید. بازسازی نوکیا N95 به‌گونه‌ای انجام شده بود که امکان تماشای آسان فیلم یا برقراری تماس ویدیویی را فراهم کند.

image

مدیر ارشد محصولات اچ‌ام‌دی گلوبال در صفحه توئیتر خود اطلاعات بیشتری را درباره این تلفن هوشمند به اشتراک گذاشت. او با انتشار الگوهای طراحی N95 قابلیت‌های متنوعی را که برای این دستگاه در نظر گرفته شده بود به نمایش درآورد. همچنین اعلام کرد که آن‌ها طراحی‌های کشویی مختلفی را برای N95 در نظر گرفته بودند و کشیدن به هر چهار طرف و حتی به زاویه‌های مورب را مدنظر داشتند.

image

در حال حاضر مشخص نیست که این دستگاه به‌طور کامل از دستور کار اچ‌ام‌دی گلوبال خارج شده یا هنوز شانسی برای بازگشت آن به دنیای موبایل وجود دارد. در سال‌های اخیر محصولاتی مثل می میکس ۳ و آنر مجیک ۲ از طراحی کشویی استفاده کرده بودند، پس چرا دوباره نوکیا N95 را نداشته باشیم؟

نظر شما چیست؟ به نظرتان محصولی با این طراحی می‌تواند نظر مثبت کاربران را جلب کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amai

۱۳۹۹/۸/۱۹
مشکل نوکیا رابط کاربری است و بس !