خانهاخبار
9 دستورالعمل مهم که می تواند عمر خودروی لکسوس شما را افزایش دهد

9 دستورالعمل مهم که می تواند عمر خودروی لکسوس شما را افزایش دهد

وقتی می خواهید اتومبیل خود را در فرم عالی نگه دارید، موارد زیر چند نکته ساده می باشد که می توانید برای کمک به عملکرد بهتر خودرو به مدت طولانی انجام دهید.
Invalid Date

نکته شماره 1 - تعویض روغن: بررسی و تعویض روغن موتور در اتومبیل اولین اقدامی است که باید برای کمک به عملکرد بهتر خودرو انجام شود. دلیل استفاده از روغن موتور جلوگیری از سایش و پارگی و خنک ماندن قطعات موتور می باشد. با شروع کار موتور مواد افزودنی روغن رفته رفته مصرف می شود و اثر اولیه خود را از دست می دهد. بنابراین بررسی و تعویض روغن باعث کارکرد موتور اتومبیل مطابق با استانداردها خواهد شد. تعویض فیلتر روغن نیز به اطمینان از عملکرد مناسب موتور کمک می کند. عدم بررسی یا تعویض منظم این کار، می تواند باعث به خطر افتادن سلامت موتور شود. زمانبندی تعویض روغن موتور بسته به نوع روغن دارد اما ده هزار کیلومتر در حالت نرمال و در صورت نامرغوب بودن روغن تا 5 هزار کیلومتر نیز کاهش می یابد.

image

 

برای آگاهی کامل از نحوه ی انجام سرویس های دوره ای خودروی لکسوس خود می توانید از تعمیرگاه خودروهای لکسوس تارک خودرو مشاوره بگیرید.

نکته شماره 2 - تغییر مایع خنک کننده: توصیه می شود که حداقل یک بار در سال سیستم خنک کننده خودرو شستشو شود. پس از شستشوی سیستم، بهترین مخلوط برای خوب نگه داشتن سیستم خنک کننده شما ترکیبی از پنجاه درصد ضد یخ و پنجاه درصد آب مقطر است. این مخلوط به جلوگیری از تجمع رسوب و خوردگی در سیستم خنک کننده کمک می کند.

نکته شماره 3 - تغییر روغن گیربکس: هر چند وقت یکبار تعویض روغن گیربکس مهم است (اولین تعویض 60 هزار کیلومتر و بعد از آن هر 30 هزار کیلومتر می باشد). با اینکه ضروری نیست تا مرتبا روغن های دیگر نیز عوض و خودرو سرویس شود. اما این کار باید هر از چندگاهی در طول دوران استفاده شما از خودرو انجام شود. همچنین لازم به یادآوری است که روغن گیربکس بسته به نوع خودرو متفاوت است.

نکته شماره 4 - تمیز نگه داشتن اتومبیل: تمیز نگه داشتن اتومبیل یکی از نکات کلیدی برای جلوگیری از انباشت زباله یا زنگ زدگی درون خودرو می باشد. هنگام تمیز کردن ماشین خود، نه تنها قسمت بیرونی خودرو، بلکه قسمت داخلی و زیر اتومبیل را نیز تمیز کنید. چرا که زیر اتومبیل شما به طور کلی در معرض زباله های سطح جاده قرار دارد که می تواند بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارد.

نکته شماره 5 - همه چیز را روغن کاری کنید: قطعات متحرک، برای اینکه به طور صحیح و روان کار کنند، باید با گریس، روغن کاری شوند تا در شرایط سخت محیط اطراف خود دوام بیاورند. به عنوان مثال، اتصالات توپی که روغن کاری نشده اند، می توانند خراب شوند و یا به دلیل روغن کاری ضعیف، زودتر از موعد مقرر بازنشسته شوند.

نکته شماره 6 – پولیش واکس خودرو: پولیش واکس روشی است که می توان با آن از رنگ و زیبایی ظاهری خودرو محافظت کرد. توصیه می شود برای محافظت و درخشش مطلوب حداقل هر شش ماه یکبار خودروی خود را واکس بزنید.

نکته شماره 7 - وسایل نقلیه خود را در سایه پارک کنید: هنگام پارک خودرو، توصیه می شود تا جایی که می توانید در سایه پارک کنید. پارک خودرو در سایه به کاهش خطر ترک خوردن پلاستیکهای داخل کابین در اثر آفتاب زیاد و قرار گرفتن در معرض گرما کمک می کند. اگر نتوانستید یک نقطه سایه دار پیدا کنید، استفاده از آفتابگیر UV پنجره نیز انتخاب بسیار خوبی است. که به جلوگیری از خشک شدن پلاستیک های داخل کابین کمک می کند.

نکته شماره 8 - بلبرینگ چرخ: بررسی ، تمیز کردن و بسته بندی مجدد بلبرینگ چرخ خودروی خود با گریس بلبرینگ چرخ نیز مهم است. در هر کجا که  قطعات، شامل چرخدنده ها و بلبرینگ ها و یا سطوحی که نسبت به یکدیگر حرکت نسبی دارند وجود داشته باشد، نیاز به روانکاری بین سطوح و قطعات آن الزامی می گردد. این روش باید مطابق با فواصل زمانی توصیه شده توسط تعمیرکار انجام شود. عدم روانکاری صحیح به مرور زمان باعث کاهش راندمان، تماس فلز با فلز، فرسایش، بالا بردن هزینه های نگهداری و تعمیرات خواهد شد.

نکته شماره 9 - روغن ترمز: تعویض روغن ترمز یکبار در سال یا هر 80 هزار کیلومتر راهی عالی برای کمک به حفظ عملکرد مطلوب ترمز می باشد. روغن ترمز به عنوان رطوبت شناخته شده است، به این معنی که رطوبت را به خود جذب می کند. رطوبت دائمی روی اجزای خودرو تاثیر نامطلوب گذاشته و باعث خوردگی و خرابی آنها در طول زمان می شود. به همین دلیل مهم است که حداقل یک بار در سال یا هر 80 هزارکیلومتر روغن ترمز را تعویض کرده باشید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که روغن ترمز نسبت به اجزای دیگر مانند سنسورها، شیلنگ ها و ... ارزان تر می باشد. پس با تعویض روغن ترمز از آسیب رسیدن به دیگر اجزاء جلوگیری کنید.

اگرچه موارد گفته شده در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو، جزئی به نظر می رسند، اما این تغییرات در وسیله نقلیه شما، می تواند تفاوت کلی در نحوه رانندگی، عملکرد و کار با اتومبیل را در جاده رقم بزند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۸/۱۸
وای خیلی ممنون
نمیدونستم اینا را و داشتم لکسوسم را خراب میکردم?
ماذا فاذا?? لکسوس اسباب بازی هم نداشتیم قدیما بخریم الان که پرایدم آرزوعه

Rocket

۱۳۹۹/۸/۱۸
مرسی همیشه میخواستم بدونم چطوری ٰعمر خودروی لکسوسم رو افزایش بدم :|