خانهاخبار
برخی ویژگی‌های Google Photos از حالت رایگان خارج می‌شود

برخی ویژگی‌های Google Photos از حالت رایگان خارج می‌شود

گوگل قصد دارد تا اشتراک گوگل فوتوز را به کاربران خود ارائه کند.
۱۳۹۹/۸/۱۸

اپلیکیشن Google Photos یکی از عناوینی است که برای ویرایش یا مرور تصاویر همواره به کاربران پیشنهاد شده است. یکی از بهترین ویژگی‌های آن، Cross Platform بودن آن است و به این ترتیب،‌ کاربران قادر خواهند بود تا از این سرویس روی تمام محصولات و پلتفرم‌های مختلف استفاده کنند.

Google Photos قادر است تا تمامی تصاویر شما را در خود ذخیره کرده، روی تمامی محصولات در اختیار شما قرار داده و آن‌ها را برای ویرایش نیز به صورت رایگان آماده خواهد کرد. اما حالا گوگل قصد دارد تا از این اپلیکیشن برای خود درآمدزایی کند. غول دنیای جستجوگرها در حال حاضر، آلبوم‌ها و تصاویر چاپ شده را به کاربران خود عرضه می‌کند. اما حالا آن‌ها قصد دارند تا برخی امکانات گوگل فوتوز که پیش‌تر به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داشت را به صورت اشتراکی عرضه کنند.

به گزارش انجمن توسعه دهندگان XDA Developers، مهندسان و طراحان گوگل در حال آزمایش خارج کردن قابلیت Color Pop از حالت رایگان هستند. به کمک این ویژگی کاربران قادر هستند تا یک رنگ را به صورت ثابت نگه داشته و سایر اجزای تصویر را به حالت سیاه سفید یا مونو کروم درآوردند. مسئولان گوگل قصد دارند تا این قابلیت را تحت سلطه اشتراک Google One درآورند و به این ترتیب برای استفاده از آن، باید اشتراک Google One را خریداری کرده و روی اکانت گوگل خود فعال نمایید.

image

 

این موضوع می‌تواند کمی عجیب به نظر برسد. چرا که اپلیکیشن گوگل فوتوز روی محصولات زیادی که به اندروید وان مجهز هستند، به صورت پیش فرض نصب شده و کاربران زیادی مشغول استفاده از آن هستند. مایکروسافت نیز چندی پیش، چنین حرکتی را روی اپلیکیشن Microsoft Photos اجرا کرد و برخی قابلیت‌های کلیدی آن را تحت پوشش اشتراک Office 365 خود قرار داد.

به نظر بسیاری از اهالی رسانه، این که گوگل قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را تحت اشتراک Google One در دسترس کاربران قرار می‌داد، منطقی‌تر از این بود که امکانات یک اپلیکیشن که تا به حال به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داشته را به حالت اشتراکی درآورد.

اما یکی از مقامات گوگل در این باره چنین عنوان کرده است:

قابلیت Color Pop در گوگل فوتوز، همچنان به صورت رایگان در اختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت. البته این ویژگی هم اکنون برای تصاویر پرتره که عمق تصویر آن‌ها از پیش مشخص شده است، در دسترس کاربران قرار دارد. اما با تهیه اشتراک گوگل وان، شما قادر خواهید بود تا این ویژگی را روی تمامی تصاویر اعمال کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)