خانهاخبار
حذف شبکه‌های Wi-Fi از پیش اتصال‌یافته به Mac

حذف شبکه‌های Wi-Fi از پیش اتصال‌یافته به Mac

حذف شبکه Wi-Fi که قبلاً با Mac خود به آن متصل شده بودید هرگز به این آسانی نبوده است.
۱۳۹۹/۸/۱۷

مک‌ها تمامی شبکه‌های وای‌فای که بدان‌ها متصل شده‌اید همراه با عبارات عبوری آن‌ها را به‌صورت خودکار به حافظه می‌سپارند. درصورتی‌که شما برای اتصال به Wi-Fi دچار مشکل هستید می‌توانید فهرستی از شبکه‌ها را حذف کنید تا مشکل خود را برطرف کنید.

image

 

چنانچه شبکه‌ای وجود دارد که پیشتر بدان متصل بودید و حال دیگر کار نمی‌کند، حذف آن و اتصال مجدد به همان شبکه می‌تواند نقطه آغاز مناسبی برای عیب‌یابی شما باشد. چه بخواهید یک شبکه ضعیف را حذف کنید چه بخواهید هر شبکه Wi-Fi دیگری که در طول سالیان MAcOS آن را ذخیره کرده، می‌توانید از صفحه Network preferences مک خود شروع کنید.

ابتدا به System Preferences بروید. برای این کار بر روی آیکون Apple بالا سمت چپ ردیف منو کلیک کنید و System Preferences را انتخاب کنید.

image

 

از منوی System Preferences گزینه Network را انتخاب کنید.

image

 

مطمئن شوید که در سمت چپ تصویر Wi-Fi انتخاب‌شده است و سپس Advanced را بزنید تا گزینه‌های بیشتری برای شما نشان داده شوند.

image

 

شبکه‌ای که قصد حذف آن را دارید انتخاب کنید تا هایلایت شود. درصورتی‌که می‌خواهید چند شبکه را حذف کنید، برای هر یک از دستور Command+Click استفاده کنید. بر روی دکمه "-" کلیک کنید تا شبکه‌ها حذف شوند.

image

 

بر روی پیامی که ظاهر می‌شود گزینه Remove را بزنید تا شبکه‌ها پاک شوند. درصورتی‌که بیش از یک شبکه را برای حذف انتخاب کرده باشید می‌توانید Apply to all را چک کنید تا پیام تأکید چندباره برای شما نشان داده نشود.

image

 

اگر هم می‌خواهید در آینده شبکه‌‌های Wi-Fi ذخیره نشوند می‌توانید تیک کنار Remember Networks This Computer Has Joined را بردارید. البته این ضروری نیست اما اگر بی‌نظمی دیجیتالی شما را دیوانه می‌کند این گزینه همیشه در اختیار شما است.

image

 

پس از قطعی بودن تصمیمتان نسبت به حذف شبکه بر روی OK پایین سمت راست کلیک کنید.

image

 

درنهایت، بر روی Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند.

image

 

حال می‌توانید پنجره System Preferences را ببندید. حال اگر بخواهید به یک شبکه حذف‌شده متصل شوید بایستی به‌صورت دستی آن را در منوی Wi-Fi مک خود انتخاب نموده و رمز آن را مجدداً وارد نمایید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)