خانهاخبار
کوآلکام ثبت درخواست همکاری با هوآوی را تایید کرد

کوآلکام ثبت درخواست همکاری با هوآوی را تایید کرد

مدیرعامل کوآلکام تایید کرد که این شرکت از دولت آمریکا خواسته تا به آن‌ها برای همکاری با هوآوی مجوز بدهند.
۱۳۹۹/۸/۱۵

در چند هفته اخیر شرکت‌های مختلفی سعی کرده‌اند برای ادامه همکاری با هوآوی از دولت ایالات متحده مجوز بگیرند. پیشگام این حرکت بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا کوآلکام است که حالا ارسال درخواست به منظور دریافت مجوز برای همکاری با این غول چینی را تایید کرده است.

مدیرعامل کوآلکام، استیون مولنکوف، در جریان گزارش عملکرد این شرکت در سال مالی ۲۰۲۰ این موضوع را تایید کرد. با این حال، گفته شده که علی‌رغم درخواست کوآلکام این مجوز هنوز صادر نشده است. در هفته‌های اخیر شرکت‌هایی مثل اینتل، AMD، سامسونگ دیسپلی و سونی هم از دولت آمریکا خواسته بودند تا امکان همکاری با هوآوی را داشته باشند.

نتیجه این درخواست‌ها برای هوآوی اهمیت زیادی دارد، چون آن‌ها در حال حاضر با چالش‌های زیادی برای ادامه فعالیت‌های خود مواجه هستند و تهدیدات متعددی را پیش روی خود می‌بینند که می‌تواند آینده شرکت را به خطر بیندازد.

طبق گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت برای همکاری با هوآوی درخواست مجوز کرده‌اند و فقط یک سوم آن‌ها این مجوز را گرفته‌اند. چند وقت پیش گفته شد که دولت آمریکا به شرکت‌ها اجازه تامین قطعات هوآوی را می‌دهد ولی این قطعات نباید در کسب و کار 5G هوآوی استفاده شوند.

کوآلکام در گزارش سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ از درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری خبر داده که فراتر از پیش‌بینی ۵.۹۳ میلیارد دلاری آن‌ها بوده است. این شرکت در بازه مشابه پارسال ۴.۸ میلیارد دلار درآمد داشته و این رقم از رشد سالانه ۳۵ درصدی خبر می‌دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)