خانهاخبار
برخی مشخصات تراشه اسنپدراگون 875 مشخص شد

برخی مشخصات تراشه اسنپدراگون 875 مشخص شد

شایعات جدید، بعضی از مشخصات Snapdragon 875 را افشا کرد.
۱۳۹۹/۸/۱۵

اوایل ماه آینده میلادی، یعنی در روزهای اول و دوم دسامبر شاهد برگزاری رویداد سالانه کمپانی کوالکام خواهیم بود که به این ترتیب، تراشه اسنپدراگون 875 در روز یاد شده به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی می‌شود. این قطعه سخت‌افزاری، آخرین تراشه سیلیکونی کوالکام برای پرچمداران خواهد بود که در سال 2021، شاهد قرارگیری آن روی تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

امروز شاهد آن بودیم که Digital Chat Station، در اکانت خود در شبکه اجتماعی چینی Weibo اقدام به انتشار برخی مشخصات تراشه اسنپدراگون 875 کرد. آن‌ها معتقد هستند که پردازنده Snapdragon 875 از یک هسته Cortex-X1 با توان 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با توان 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با توان 1.8 گیگاهرتز برخوردار خواهد بود. پست ترجمه شده ماشینی و برگردان شده به زبان انگلیسی این اکانت را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

image

 

اکانت Digital Chat Station همچنین معتقد است که اسنپدراگون 875 بر پایه معماری پنج نانومتری طراحی و توسعه یافته است، پردازنده گرافیکی Adreno 660 را نیز با خود به همراه داشته و با بهبود کش و پهنای باند حافظه نیز همراه است. همچنین در حالی که عملکرد این پردازنده از اهمیت بالایی برخوردار است، اما باید بگوییم که تمرکز مهندسان و طراحان کوالکام روی موضوع مصرف پایین انرژی نیز معطوف بوده است.

مشخصات و اطلاعات منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo، با چیزهایی که ما از آن‌ها انتظار داشته‌ایم، مانند معماری پنج نانومتری کوالکام و هسته‌های Cortex-X1 و Cortex-A78 همخوانی دارد. طبق اعلام کارشناسان، هسته Cortex-A78 در مقایسه با Cortex-A77 به لطف بهبود در تکنولوژی و کاهش فرآیند تولید، حدودا بیست درصد مصرف انرژی کمتری را با خود به همراه خواهد داشت. اما نکته حساس ماجرا، وجود هسته Cortex-X1 است که از عملکرد شایان توجهی برخوردار بوده و قصد دارد تا فاصله میان تراشه‌های تولید شده توسط کوالکام و اپل را از بین ببرد.

همچنین پیش‌تر اعلام شده بود که کوالکام قصد دارد تا از مودم X60 نیز در روز موعود رونمایی کند. اگر این قطعه سخت‌افزاری به صورت همگام سازی شده با اسنپدراگون 875 همراه باشد، مطمئنا مصرف انرژی کمتری را نیز در پی خواهد داشت.

image

 

نظر شما در مورد اسنپدراگون 875 چیست؟‌ آیا کوالکام می‌تواند رقبای این محصول مانند A14 Bionic اپل یا تراشه جدید سامسونگ را در رقابت‌ها شکست دهد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۸/۱۵
اگزینوس را شاید
امّا A14 اپل را نه
،،
اپل نمی‌خوابه جایی که زیرش تشت آب سرد باشه