خانهاخبار
گوشی‌های شیائومی، اوپو و ویوو احتمالا به تراشه‌های اگزینوس مجهز می‌شوند

گوشی‌های شیائومی، اوپو و ویوو احتمالا به تراشه‌های اگزینوس مجهز می‌شوند

گزارش یکی از رسانه‌های کره‌ای حاکی از آن است که سامسونگ در تلاش است تا در سال آینده بخشی از محصولات سه شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن‌های هوشمند را به تراشه‌های اگزینوس مجهز کند.
۱۳۹۹/۸/۱۴

سامسونگ سال‌هاست که از تراشه‌های اختصاصی خودش برای تلفن‌های هوشمند برند گلکسی استفاده می‌کند. اخیرا چند برند دیگر هم به استفاده از این تراشه‌ها روی آورده‌اند، اما حالا گزارشی شده که سال آینده می‌تواند سال شانس تراشه‌های اگزینوس باشد.

به گزارش خبرگزاری Business Korea، بخش تراشه‌های اگزینوس موسوم به سامسونگ LSI امیدوار است که بتواند سال آینده علاوه بر تامین نیاز محصولات Vivo پردازنده محصولات اوپو و شیائومی را هم تولید کند. تمرکز این توافق احتمالی بر استفاده از تراشه‌های رده پایین اگزینوس در گوشی‌های اقتصادی این شرکت‌هاست. فعلا به‌صورت دقیق نمی‌دانیم که پای چند برند در میان است اما زمان‌بندی عرضه برای نیمه اول ۲۰۲۱ تنظیم شده است.

این خبرگزاری می‌گوید سامسونگ LSI به‌خاطر حاشیه سود پایین تراشه‌های اگزینوس در محصولات برند گلکسی عرضه این قطعات به گوشی‌های سامسونگ را کاهش داده است. این کسب و کار که حالا پس از کوآلکام، مدیاتک و HiSilicon در رده چهارم تراشه‌سازان بین‌المللی قرار دارد، می‌خواهد از سقوط هوآوی نهایت استفاده را ببرد.

هوآوی سهم بزرگی از بازار گوشی‌های اقتصادی داخل و خارج چین را در اختیار دارد. اما آن‌ها بدون دسترسی به خدمات گوگل و تراشه‌های HiSilicon احتمالا سهم بزرگی از بازار جهانی را از دست خواهند داد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که شیائومی از همین حالا تصاحب سهم بازار هوآوی را شروع کرده و اوپو و ویوو هم اهداف مشابهی را در سر می‌پرورانند. هر سه برند برای دستیابی به این هدف به تراشه‌های بیشتری نیاز دارند و این‌جاست که اگزینوس وارد بازی می‌شود.

نشریه Business Korea مدعی است که سامسونگ LSI قیمتی رقابتی را برای چیپست‌های اگزینوس تعیین کرده تا آن‌ها را در مقایسه با محصولات مدیاتک و کوآلکام به گزینه‌های جذاب‌تری تبدیل کند. با این حساب، این شرکت به‌زودی می‌تواند جای HiSilicon را گرفته و بر جایگاه سومین تراشه‌ساز بزرگ دنیا تکیه بزند.

مطابق گزارش‌ها، هوآوی در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند دنیاست، اما اگر شیائومی، اوپو و ویوو در ماه‌های پیش رو موفق باشند می‌توانند نام این شرکت را در سال ۲۰۲۱ از فهرست ۵ برند برتر جهان خارج کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)