خانهاخبار
تراشه A15 Bionic با فناوری N5P شرکت TSMC ساخته خواهد شد

تراشه A15 Bionic با فناوری N5P شرکت TSMC ساخته خواهد شد

اولین اطلاعات در مورد پردازنده آيفون بعدی اپل در رسانه‌های خبری منتشر شد.
۱۳۹۹/۸/۱۰

با وجود این که اهالی کوپرتینو برای معرفی و رونمایی از آیفون 13 هنوز راه زیادی را در پیش خواهند داشت، اما شایعات و حرف و حدیث‌ها پیرامون این محصول و مشخصات سخت‌افزاری آن چندی است که آغاز شده است. وب سایت خبری China Times به تازگی، اطلاعاتی در مورد تراشه A15 Bionic که به عنوان قلب تپنده آیفون 13 خواهد بود را منتشر کرده است.

بد نیست بدانید که تراشه A14 Bionic خانواده آیفون 12 که توسط شرکت TSMC و با معماری پنج نانومتری ساخته شده است، با فناوری N5 طراحی شده بود. این پردازنده در مقایسه با نسل پیشین خود، یعنی FinFET N7 هفت نانومتری با 15 درصد توان پردازشی بیشتر و 30 درصد قدرت بالاتر همراه شده است.

image

 

تکنولوژی N5P حال آمده است تا با کمک گرفتن از فناوری‌های پیشین تراشه‌های پنج نانومتری، پیشرفت‌هایی را به ثبت رسانده و سرعت انجام عملیات و قدرت سخت‌افزاری آن به ترتیب 20 و 40 درصد نسبت به مدل هفت نانومتری بالاتر رفته است.

در این گزارش همچنین آمده است که تکنولوژی پنج نانومتری در طراحی و ساخت تراشه A14X مورد استفاده قرار خواهد گرفت که روی آیپد پرو و مک بوک‌های نسل بعد شاهد آن خواهیم بود. همچنین پردازنده A14T که برای نسل بعد آیمک در نظر گرفته خواهد شد نیز به این فناوری پنج نانومتری مجهز می‌شود.

image

 

نتایج بنچمارک حاکی از آن است که تراشه A14 Bionic در مقایسه با نسل پیشین، یعنی A13 Bionic که توسط نسل دوم معماری هفت نانومتری (N7P) طراحی شده است، برخی بهبودها را به خود می‌بیند. برخی گزارشات نیز حاکی از آن است که اپل برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد پردازنده جدید، سیستم Underclock را برای آن در نظر گرفته است.

برخی رسانه‌های خبری تأیید کرده‌اند که آیفون اپل به مودم Snapdragon X60 5G نیز مجهز خواهد بود و از طرف دیگر، اپل بالاخره سیستم نمایشگر این محصول را با نرخ رفرش 120 هرتزی سازگار خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ببب

۱۳۹۹/۸/۱۹
دزدی تو روز روشن