خانهاخبار
شبکه آزمایشی اینترنت استارلینک با قیمت ۹۹ دلار شروع به کار کرد

شبکه آزمایشی اینترنت استارلینک با قیمت ۹۹ دلار شروع به کار کرد

شرکت اسپیس ایکس ساعاتی پیش با ارسال ایمیلی به بتا تسترهای خود از آغاز به کار اینترنت استارلینک خبر داد و جزئیات مربوط به آن را به اشتراک گذاشت.
۱۳۹۹/۸/۸

هزینه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس برای نخستین گروه از آزمایش‌کنندگان آن ماهانه ۹۹ دلار خواهد بود. البته این رقم بدون در نظر گرفتن هزینه ۴۹۹ دلاری سخت‌افزاری است که برای استفاده از این شبکه باید در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری CNBC و چند منبع دیگر، این شرکت اطلاعات مربوطه را از طریق ایمیلی به بتا تسترهای بالقوه‌ای ارسال کرده که قبلا برای شرکت در این پروژه ثبت نام کرده بودند. اسپیس ایکس اسم این برنامه را Better Than Nothing Beta گذاشته است.

این شرکت در ایمیل خود اعلام کرده که نام برنامه بتا به این شکل انتخاب شده تا انتظارات تسترها پایین بیاید، چون آن‌ها انتظار دارند که در ابتدا ناپایداری‌هایی در شبکه رخ دهد. گفته شده که سرعت این سرویس در ماه‌های اول چیزی بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و تاخیر آن ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه باشد، و حتی ممکن است در مقاطعی شبکه به طور کامل قطع شود.

اپلیکیشن اندروید یا iOS این شرکت به کاربر کمک می‌کند تا بهترین موقعیت را برای نصب بشقاب گیرنده استارلینک پیدا کرده و موانعی را که ممکن است مخل سرویس‌دهی باشد بیابد. به علاوه، این اپلیکیشن شامل راهنمایی برای نصب سخت‌افزار استارلینک، آزمایش سرعت اینترنت و ایجاد ارتباط میان مصرف‌کنندگان و مرکز خدمات مشتریان است.

اسپیس ایکس پیاده‌سازی ماهواره‌های اینترنتی خود را از ماه مه ۲۰۱۹ آغاز کرد و تاکنون بیش از ۸۰۰ ماهواره در جو زمین قرار داده است. به گفته اخترفیزیک‌دان مرکز هاروارد-اسمیت‌سونین، جاناتان مک‌دوول، حدود ۳ درصد از این ماهواره پاسخگویی ندارند، ولی به باور او این درصد از خطا قابل توجه نیست. اسپیس ایکس امیدوار است که در نهایت بتواند با استارلینک به سراسر دنیا خدمت‌رسانی کرده و به مناطق دورافتاده اینترنت برساند.

برنامه Better Than Nothing Beta در ابتدا فقط در آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود، اما در سال ۲۰۲۱ چند کشور دیگر نیز به این برنامه ملحق می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نادر

۱۳۹۹/۸/۹
اگر ما هر دلار ۵۰۰۰ تومان در نظر بگیریم(معجزه بشه)
ماهیانه ۴۹۵۰۰۰ تومان حق اشتراک میشه بغیر از هزینه اولیه واقعا چند نفر میتونند همچین هزینه ای کنند؟؟؟؟؟
اخه مناطق دور افتاده که مدنظر شرکته اصلا درآمدی دارن که بخوان هزینه اینترنت بدند؟؟؟؟