خانهاخبار
آیا EMUI 11 آخرین نسخه از این رابط کاربری است؟

آیا EMUI 11 آخرین نسخه از این رابط کاربری است؟

به نظر می‌رسد که به پایان عمر رابط کاربری EMUI 11 نزدیک می‌شویم.
۱۳۹۹/۸/۸

در حالی که مدت زمان زیادی از آغاز حرف و حدیث‌ها در مورد سیستم عامل اختصاصی هوآوی با نام HarmonyOS (که البته با نام HongMeng OS نیز از آن یاد می‌شود) می‌گذرد، برخی تحلیل گران بر این باور هستند که مسئولان این کمپانی چینی قصد دارند تا این گزینه را جایگزین سیستم عامل اندروید کنند.

مدیران هوآوی، در ماه آگوست سال جاری میلادی (2020) برای اولین بار از سیستم عامل هارمونی او اس رونمایی کردند. در نهایت تصور بسیاری از کاربران، این بود که این پلتفرم برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده است. اما مسئولان این کمپانی چینی در نهایت این موضوع را عنوان کردند که HarmonyOS اسمارت فون‌ها را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گزارشی که توسط MyDrivers و طی نشستی که با مدیر ارشد بخش توسعه نرم‌افزاری کمپانی هوآوی (آقای Wang Chenglu) انجام شده، منتشر شده است، حاکی از آن است که در رابط کاربری EMUI 11، از همان هسته‌ها و فریمورک‌های پلتفرم هارمونی او اس استفاده شده است و این دو گزینه با یکدیگر سازگار هستند.

image

 

این بدان معناست که رابط کاربری EMUI 11 که بر اساس اندروید 11 طراحی و توسعه یافته است، قصد دارد تا کاربران را با محیط سیستم عامل هارمونی او اس آشنا کرده و به این ترتیب، مراحل حذف رابط کاربری EMUI و جایگزینی آن با پلتفرم HarmonyOS از این طریق آغاز می‌شود. نسخه آزمایشی HongMeng OS 2.0 در ابتدا برای تلویزیون‌ها، خودروها و ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شود، اما اسمارت فون‌های هوآوی اولین محصولاتی هستند که آپدیت OTA پلتفرم هونگ منگ او اس 2.0 را دریافت می‌کنند.

آپدیت این سیستم عامل در پنج موج مختلف، برای محصولاتی با تراشه‌های زیر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت:

  • موج اول: کایرین 9000
  • موج دوم: کایرین 990 5G
  • موج سوم: کایرین  990 4G (به صورت جزئی)، کایرین 985 و کایرین 820 (به صورت جزئی)
  • موج چهارم: کایرین 980، کایرین 990 4G (به صورت جزئی) و کایرین 820 (به صورت جزئی)
  • موج پنجم: کایرین 810 و کایرین 710 (به صورت جزئی)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)