خانهاخبار
بهترین جانشین‌های Zoom برای جلسات اداری

بهترین جانشین‌های Zoom برای جلسات اداری

این روزها بازار دورکاری و جلسه‌های مجازی حسابی گرم است و در این مقاله قصد داریم چند جانشین برای برنامه‌ی زوم معرفی کنیم
۱۳۹۹/۸/۱۰

نرم‌افزار Zoom برای جلسات از راه دور که معمولا به صورت رو در رو برگزار می‌شد، کاربرد دارد. با این حال این تنها راه حل کنفرانس ویدیویی آنلاین نیست و ممکن است بهترین راه حل برای نیازهای ویدیویی نباشد. بسیاری از گزینه‌های رایگان و غیر رایگان برای انتخاب وجود دارد. در ادامه چندی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

اولین و بهترین جایگزین رایگان Zoom گوگل میت است
image

Hangouts Meet که قبلا وجود داشت واضح‌ترین انتخاب به شمار می‌رود، خصوصا اینکه می‌توانید از گوگل میت در مجموعه‌ی وسیعی از دستگاه‌ها و مرورگرهای وب استفاده کنید. سرویس Basic Meet اکنون برای همه رایگان است. البته راه حل‌های غیر رایگان برای شرکت‌هایی که به قابلیت‌های بیشتری احتیاج دارند نیز وجود دارد.

نسخه‌ی رایگان میت می‌تواند چت‌های متنی، صوتی و ویدیویی را مدیریت کند. به شما امکان می‌دهد در هر تماس برای جلسات تا حداکثر یک ساعت با حداکثر ۱۰۰ کاربر دیگر ارتباط برقرار کنید. می‌توان با پرداخت ۸ دلار برای هرکاربر امکان ضبط جلسات و پیوستن شرکت کنندگان از شماره‌های داخلی و بین‌المللی را فراهم کرد. همه‌ی نسخه‌های میت یعنی iOS، اندروید و وب قابلیت‌های گفته شده را ارائه می‌دهند.

Discord
image

 

Discord یک برنامه با تمرکز روی بازی است، اما به لطف چت‌های رمزنگاری شده و ویژگی‌های سازمانی انعطاف پذیر، جذابیت گسترده‌تری پیدا کرده است. گفت و گو در اتاق‌هایی در سرور‌های اختصاصی صورت می‌گیرد که کاربران می‌توانند کارهای خود را تنظیم و سازماندهی کنند. علاوه بر تماس ویدیویی، تماس متنی و صوتی نیز وجود دارد.

تماس‌های ویدیویی در کل فقط از کاربر پشتیبانی می‌کند، اما اگر از آن برای برگزاری جلسات استفاده کنید، این برنامه ابزارهای ساد‌ه‌ی به اشتراک گذاری صفحه و سایر ویژگی‌های مفید را می‌دهد. با توجه به اینکه یک برنامه‌ی رایگان است، انعطاف پذیری زیادی دارد و اگر می‌خواهید یک راه حل دائمی داشته باشید گزینه‌ی بسیار خوبی است. البته گزینه‌های رایگان موجود درادامه‌ی مطلب نیز کاربردی هستند. Discord در ویندوز، iOS، اندروید، لینوکس و مک و اکثر مرورگرهای موجود فعال است.

Facebook Messenger Rooms
image

 

در اوایل سال جاری، فیس بوک از Facebook Messenger Rooms رونمایی کرد. یک برنامه‌ی جایگزین رایگان و ساده برای برنامه‌های چت ویدیویی مانند زوم، تیمز یا گوگل میت. این سرویس به جای اینکه به عنوان یک محصول جداگانه وجود داشته باشد در فیس بوک مسنجر ادغام شده است. هر اتاق همزمان از ۵۰ کاربر پشتیبانی می‌کند و تنظیمات آن بسیار کاربر پسند است و تنها با یک کلیک می‌توان به اتاق‌ها ملحق شد و شرکت‌ کنندگان نیازی به حساب فیس بوک ندارند. این ویژگی‌ها شامل امکان انتخاب مضامین مختلف و به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش یا پخش همزمان فیلم با دیگران در یک اتاق وجود دارد.

FaceTime
image

 

این برنامه فقط برای iOS موجود است که استفاده از آن را به عنوان یک راه حل جهانی محدود می‌کند، اما در همه‌ی دستگاه‌های اپلی وجود دارد. این برنامه از ۳۲ نفر در یک تماس ویدیویی پشتیبانی می‌کند، بنابراین تا زمانی که کاربران همگی از مک، آیپد یا آیفون استفاده کنند، راهی مناسب برای جلسات راه دور وجود دارد.

اسکایپ
image

اسکایپ یکی دیگر سرویس‌های گفت و گوی ویدیویی است که اکثر مردم با آن آشنایی دارند. این برنامه از حداکثر ۵۰ کاربر در یک تماس ویدیویی پشتیبانی می‌کند و در ویندوز، iOS، مک و اندروید و همین طور مرورگرهای وب در دسترس است اما مانند اکثر برنامه‌های رایگان موجود باید تمام شرکت کنندگان در جلسات از حساب کاربری مایکروسافت برخوردار باشند. اگر همه‌ی کاربران حساب مایکروسافت داشته باشند و از این سرویس استفاده کنند، این کار به خوبی صورت می‌گیرد.

بهترین جایگزین‌های پولی زوم
image

اگر نمی‌خواهید سراغ گوگل بروید، گزینه‌ی متن باز Zoho One است که شامل نرم‌افزار کنفرانس آنلاین است که باید برای هرکسی که با زوم آشنایی دارد، جذاب باشد. Zoho Meetings به کاربران امکان میزبانی جلسات ویدیویی رمزنگاری شده و تماس‌های کنفرانسی و وبینارها را می دهد که همه‌ی آن‌ها از طریق شماره‌گیری و پیوند‌های ایمیل قابل دسترسی هستند. نیازی نیست که کسی را مجبور به ثبت نام یا بارگذاری برنامه کرد. برای پیوستن به اتاق نسخه‌های دسکتاپ، وب و تلفن نیز وجود دارد.

شما می‌توانید جلسات خود را ضبط کنید و هم‌چنین گزینه‌های سازماندهی نیز وجود دارد. این نرم‌افزار هم‌چنین با مجموعه برنامه‌ی Zoho’s Office ادغام می‌شود، بنابراین شما می‌توانید صفحات گسترده، اسناد متنی و سایر پرونده‌ها را در هنگام ارائه به راحتی وارد کنید. زوهو حتی یک صفحه‌ی مقایسه با زوم نیز دارد که ویژگی‌های هردو را ذکر می‌کند.

Zencastr

اما آخرین برنامه‌ی فهرست Zencastr است که از نظر فنی یک سرویس پادکست تحت وب است و تماس ویدیویی انجام نمی‌دهد، اما برای تماس‌های کنفرانسی بسیار عالی است. در میانه‌ی همه‌گیری، Zencastr تمام محدودیت های خود در اندازه‌ی گروه و محدودیت‌های ضبط را لغو کرده است. اکنون کاربران رایگان می‌توانند تماس‌هایی را به طور نامحدود و زمان ضبط نامحدود میزبانی کنند.( معمولا فقط به کاربر در هرتماس هشت ساعت زمان ضبط در ماه می‌دهد. البته تماس‌های ضبط نشده محاسبه نمی‌شود). 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)