خانهاخبار
میت ۴۰ پرو گلکسی نوت ۲۰ اولترا را خجالت زده کرد

میت ۴۰ پرو گلکسی نوت ۲۰ اولترا را خجالت زده کرد

به نظر می‌رسد پرچمدار جدید هواوی علاوه بر دوربین، در زمینه شارژ سریع نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
۱۳۹۹/۸/۴

هوای در اواسط سال ۲۰۱۰ با پرچمداران برتر خود سعی داشت تا به سلطه‌ی اپل و سامسونگ پایان دهد تا به سرمدار این حوزه بدل شود. در سال ۲۰۲۰ اما هواوی با میت ۴۰ پرو که گل سرسبد محصولات این شرکت به حساب می‌آید، اندروید را چندان به خود نزدیک نمی‌بیند.

هواوی این هفته از میت ۴۰ پرو رونمایی کرد و سخت‌افزار آن به مانند همیشه چشم‌گیر است. طبق بررسی‌های اولیه‌ای که از این گوشی صورت گرفته باید به آن لقب بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را اعطا کرد. اماقدرت این گوشی فقط به دوربین محدود نمی‌شود بلکه هواوی در زمینه‌‌های دیگر نیز نوآوری را سرلوحه‌ی کارخود قرار داده است. در حالی که هم‌چنان کاهش خدمات گوگل به هواوی ادامه دارد و کاربران مدام این سوال را می‌پرسند که چرا تلفن‌های اندرویدی بهتر نمی‌شود. در حالی که این روزها به خاطر تحریم‌های گوگل کمتر می‌شود گوشی‌های این شرکت را ب کسی توصیه کرد اما این شرکت هم‌چنان در حال بهبود خدمات و برنامه‌های HMS است.

image

با این وجود به نظر می‌رسد که این اقدام بی‌فایده است چراکه هواوی به واسطه‌ی تحریم‌ها در تولید تراشه‌های کایرین به مشکل برخورده و تولید کنندگان برجسته‌ی تراشه همانند TSMC و سامسونگ نیز از تولید تراشه برای هواوی منع شده‌اند. اکنون به نظر می‌رسد گزینه‌های کمی در دسترس قرار دارد و باعث می‌شود تا کاربران به شکل ناامیدانه‌ای به پرچمدار جدید هواوی خیره شوند.

image

با تمام مشکلات بوجود آمده، پرچمدار کنونی در مقابل برترین‌های اندروید هم‌چون سامسونگ، وان پلاس و اوپو قرار می‌گیرد. هواوی با قرار دادن میت ۴۰ پرو، آن‌ها را کاملا شرمنده و نگران می‌کند. تلفن‌های هواوی در زمینه‌ی دوربین از بهترین‌ها محسوب می‌شوند، موضوعی که در بررسی میت ۳۰ پرو کاملا مشخص بود و تصاویر باکیفیت همگی گویای همه‌چیز بودند و اکنون Mate 40 Pro لایق لقب «پیشرو در دوربین» است. با پیشرفت‌های Mate 40 Pro در زمینه‌ی ورزشی انتظار می‌رود که یک بار دیگر پیشرو باشد و باترکیب سنسورهای موجود در این گوشی به نظر می‌رسد که این اتفاق خواهد افتاد. فرای دوربین بی‌نظیر هواوی میت ۴۰ پرو، غول فناوری چینی نوآوری را در جای جای گوشی جدید خود قرار داده است. این گوشی از اولین تراشه‌ی ۵ نانومتری در دنیای اندروید بهره می‌برد. البته قبل از هواوی اپل با معرفی A14 استارت تراشه‌های ۵ نانومتری را زده بود اما هواوی اولین در دنیای اندروید است. اما این گوشی چینی از اولین تراشه‌ و مودم یکپارچه‌ی 5G بهره می‌برد، کاری که حتی اپل نیز از پس آن برنیامد و از مودم اختصاصی در گوشی‌های خود استفاده کرد.

image

در حالی که نوآوری در پردازنده توجه مصرف کنندگان را جلب نمی‌کند، اما نکته‌ای که بسیاری از تولید کنندگان علاقه‌مند به تبلیغ آن هستند، فناوری شارژ سریع آن‌هاست. وان پلاس 8T که به تازگی رونمایی شده، از ultra fast Warp Charge شصت وپنج واتی برای گوشی جدید خود پرده‌برداری کرد. اما برای شارژ بی‌سیم باید شارژر بی‌سیم ۳۰ واتی را استفاده کرد. هواوی میت ۴۰ پرو از شارژ سریع ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم خیره کننده‌ی ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در حالی که ۶۶ وات بسیار ناچیز از وان پلاس بیشتر است اما شارژ بی‌سیم به معنای واقعی بی‌نظیر است.

در نهایت گفتنی است که هواوی از اکثر تولید کنندگان اندرویدی یک سال جلوتر است و نوآوری‌ها و فناوری‌های آن قطعا باعث پیشرفت دنیای فناوری و اندروید خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

کیوان

۱۳۹۹/۱۱/۲۸
سلام می‌خوام یه گوشی مناسب و و عالی بخرم به نظره شما شیومی نت9پرو بخرم ..یا هوویی میت40پرو پلاس بخرم میشه لطفاااااا راهنماییم کنید براخرید این 2مدل...
بی زحمت اگه کسی از دوستان قیمت هوویی میت40پرو پلاس را می‌دونه دقیق بهم بگه ممنون از لطفتون

Par

۱۳۹۹/۸/۷
فقط به پرچمدار واقعی هم ظاهرش عالیه و هم مشخصاتش. این گوشی ضمن عملکرد بالا و‌ رنک خوبی که گرفته ظاهر جذابی هم داره.

حمید

۱۳۹۹/۸/۷
واقعا عالیه، هواوی میت 20 پرو دارم واقعا ب تمام رقیبای خودش تا الان سر داشته، وااای میت 40 پرو چ غووولیه خدا میدونه

سامان کریمی

۱۳۹۹/۸/۶
هواوی همیشه ی لول دنیای تکنولوژی موبایلووو ارتقا میده سری میت هواوی همیشه با وارد شدن سری جدیدش بقیه رقیبارو با اختلاف به زیر کشیده و الان با میت 40 پرو پلاس برا بار چندوم نشون داده چقدر قدرمنده این گوشی و در حال حاضر بهترین گوشیه در جهان

محسن طالبی

۱۳۹۹/۸/۶
با توجه به تحریم ها هوآوی باز نشون داد داخل پرچم دارها هیچ شرکتی نمیتونه باهاش رقابت کنه مخصوصا توی دوربین گوشی ها.