خانهاخبار
تماشا کنید: سقوط آیفون 12 و عملکرد خیره کننده شیلد سرامیکی

تماشا کنید: سقوط آیفون 12 و عملکرد خیره کننده شیلد سرامیکی

در این مطلب و در قالب دو فایل ویدئویی، این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
۱۳۹۹/۸/۱۲

اپل در کنفرانس رونمایی از آیفون 12 و سایر مدل‌های این خانواده، از مقاومت آن در مقابل سقوط تعریف بسیار زیادی کرد. لایه محافظتی این محصولات که با نام Ceramic Shield از آن یاد می‌شود، طبق اعلام مسئولان اپل قرار است تا مقاومت اسمارت فون‌های این خانواده در برابر سقوط را تا چهار برابر افزایش دهد.

همان طور که مستحضر هستید، آیفون 12 و آیفون 12 پرو چندی است که عرضه شده و در اختیار بررسی کنندگان قرار گرفته است. به این ترتیب به مرور زمان، شاهد تست‌های مختلفی روی آن‌ها خواهیم بود. در این مطلب در قالب دو فایل ویدئویی، مقاومت آیفون 12 و آیفون 12 پرو در مقابل سقوط از ارتفاع را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم مقاومت شیلد سرامیکی آن، تا چه اندازه به گفته مسئولان اپل نزدیک خواهد بود.

کانال یوتیوب MobileReviewsEH تصمیم گرفته تا آزمایش تست مقاومت آيفون 12 در برابر آيفون‌های سال گذشته را انجام داده و آن را در معرض نمایش بگذارد. دستگاه اعمال فشار این تیم، فشار وارده بر دستگاه را بر حسب نیوتون اندازه گیری و مشخص می‌کند. حال بد نیست بدانید که نمایشگر آيفون 12 با تحمل فشار 443 نیوتونی، رکورد جدید و عجیبی از خود بر جای گذاشت. شایان ذکر است که در مقام مقایسه، باید بگوییم که نمایشگر آیفون 11 تنها توانست تا فشار 352 نیوتونی دوام بیاورد. اعداد و ارقام اعلام شده حاکی از آن است که عملکرد شیلد سرامیکی بی‌نظیر بوده و مقاومت آيفون‌های جدید در مقایسه با نسل پیشین بسیار بالاتر رفته است.

تست خش پذیری این محصولات توسط چاقو و سکه انجام شد و نتیجه کار، بسیار شگفت انگیز بود. آیفون 11 در مرحله ششم به خط و خش‌ها واکنش نشان داد و میدان نبرد را ترک کرد. اما آیفون 12 با گذراندن این مرحله، وارد قسمت هفتم شد و به این ترتیب، مقاومت بالاتر خود را به معرض نمایش گذاشت.

 

اما بیش از این‌ها، مطمئنا تمایل بسیاری از افراد به آزمایش سقوط از ارتفاع خواهد بود. ویدئوی آزمایش سقوط آیفون 12 توسط EverythingApplePro تهیه شده تا مقاومت آیفون‌های جدید در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد. شخصی با نام فلیپ، آیفون 12 و آیفون 12 پرو را از ارتفاع‌های مختلف به سمت زمین رها می‌کند. دو محصول یاد شده در تست رها شدن از قسمت سر و کمر، توانستند تا با موفقیت از این آزمایش خارج شوند. البته قسمت آلومینیومی بدنه آیفون 12 در اولین برخورد با زمین، آسیب‌های جدی به خود دید. شاسی استیل ضد زنگ آیفون 12 پرو در مقابل ضربات و فرو رفتگی‌ها از خود مقاومت زیادی نشان داد، اما در کناره‌های بدنه شاهد آسیب‌های جزئی بودیم.

لایه محافظ نمایشگر در آیفون‌های 2020 که با نام Ceramic Shield از‌ آن یاد می‌شود، مقاومت زیادی در مقابل سقوط از ارتفاع از خود نشان داد. در آیفون 12، این مقاومت در ارتفاع سه متری از سطح زمین شکسته شد. اما آیفون 12 پرو توانست از این آزمایش نیز سربلند بیرون رود.

عملکرد خیره کننده شیلد سرامیکی سبب شد تا آيفون‌های جدید اپل بتوانند رتبه خوبی در این زمینه کسب کنند و مقاومت بالای آن‌ها در مقابل سقوط از ارتفاع و خط و خش نیز زبانزد خاص و عام گردد.

 

با وجود مقاومت بالای آيفون 12 و آیفون 12 پرو، باز هم ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این محصولات را به همراه کیس محافظ استفاده کنید. در صورت مشاهده ویدئوهای فوق، نظرتان پیرامون آزمایش تست سقوط و خط و خش را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ایمان

۱۳۹۹/۸/۱۳
خب الان این کجاش دقیقا آزمایش سقوط بود ؟ شما اینجا چیزی به اسم سقوط از ارتفاع دیدین تو این ویدئو ؟ چیزایی که این یارو اینجا امتحان کرد تو دنیای واقعی اصلا 1 در صد هزار هم اتفاق نمیوفتن...باید افتادنه گوشی از دست روی زمین رو امتحان میکرد از فاصله های مختلف...نه این مسخره بازیها...