خانهاخبار
گلکسی زد فولد 3 می‌تواند قلم هوشمند متفاوتی داشته باشد

گلکسی زد فولد 3 می‌تواند قلم هوشمند متفاوتی داشته باشد

نشریه کره‌ای The Elec می‌گوید سامسونگ در حال کار روی فناوری تازه‌ای است که امکان استفاده از قلم S Pen را بر روی نمایشگر گلکسی زد فولد بعدی ممکن می‌کند.
۱۳۹۹/۸/۴

بر اساس گزارش‌های شرکت تحقیقاتی UBI Research و به نقل از نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ سخت در تلاش است که گلکسی زد فولد بعدی را به قلم S Pen مجهز کند. سری گلکسی نوت از فناوری دیجیتایزر EMR استفاده می‌کند. این فناوری در زمان مصرف انرژی موردنیاز قلم را از نمایشگر دریافت می‌کند. در نتیجه، قلم می‌تواند ظریف‌تر و سبک‌تر باشد.

از آن‌جایی که نمایشگر گوشی‌های تاشو به اندازه گوشی‌های عادی دوام ندارد، سامسونگ می‌خواهد فناوری دیجیتایزر خود را در گلکسی زد فولد ۳ به AES تغییر دهد. در فناوری EMR از دو دیجیتایزر جدا برای ورودی‌های انگشت و قلم استفاده می‌شود. ولی در AES همان یک حسگر می‌تواند ورودی‌های انگشت و قلم را شناسایی کند.

با توجه به این‌که نمایشگرهای تاشو همین حالا هم خیلی پیچیده هستند، منطقی است که سامسونگ با استفاده از یک دیجیتایزر کار خود را راحت‌تر کند. همچنین، UBI Research مدعی است که گلکسی زد فولد ۳ شیشه فوق باریک (UTG) ضخیم‌تری خواهد داشت تا در برابر فشارهای S Pen مقاوم‌تر باشد. ضخامت UTG گلکسی زد فولد ۲ برابر ۳۰ میکرومتر است، اما سامسونگ می‌خواهد این مقدار را دو برابر کند تا انعطاف‌پذیری صفحه بیشتر شود.

مطابق گزارش‌های قبلی، گلکسی زد فولد ۳ اولین موبایل سامسونگ خواهد بود که از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش استفاده می‌کند. سایر ویژگی‌های این گوشی هنوز مشخص نشده، ولی احتمالا سری زد به پرچمدار اصلی سامسونگ تبدیل می‌شود و حتی می‌تواند از سری گلکسی اس ۲۱ قوی‌تر و بهتر باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)