خانهاخبار
سری هوآوی میت 40 در چهار مدل با دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

سری هوآوی میت 40 در چهار مدل با دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

خانواده جدید پرچمداران هوآوی شامل چهار عضو قدرتمند و زیباست که از تراشه پرتوان Kirin 9000 استفاده می‌کند و با قابلیت‌های برجسته روانه بازار می‌شود.
۱۳۹۹/۸/۱

هوآوی امروز سرانجام از گوشی‌های هوشمند سری میت ۴۰ رونمایی کرد. این خانواده شامل چهار عضو است که همگی از جدیدترین تراشه ۵ نانومتری بازار استفاده می‌کنند و با دوربین قدرتمندی به بازار می‌آیند که با کمک شرکت Leica مهندسی و ساخته شده است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به هر چهار مدل این سری بیندازیم.

Huawei Mate 40

میت ۴۰ نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع OLED با وضوح ۲۳۷۶ در ۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. نرخ نمونه‌برداری این صفحه ۲۴۰ هرتز است و کناره‌های آن خمیدگی ۶۸ درجه‌ای دارد.

image

در قاب عقب میت ۴۰ دوربین سه‌گانه‌ای قرار گرفته شده که برخلاف برادران بزرگترش فاقد لنز پریسکوپ است. این گوشی از یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 استفاده می‌کند که بزرگ‌ترین سنسور موجود در بازار است. لنز دوم میت ۴۰ یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و لنز سوم آن یک لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری است.

قلب تپنده میت ۴۰ چیپست Kirin 9000E است که CPU هشت هسته‌ای، گرافیک ۲۲ هسته‌ای و یک واحد پردازش عصبی تک هسته‌ای دارد. رم این دستگاه ۸ گیگابایت است و از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. میت ۴۰ با شارژ سریع ۴۰ واتی سازگار است ولی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

این تلفن هوشمند با قیمت پایه ۸۹۹ یورو برای مدل ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی به بازار می‌آید.

image

+Huawei Mate 40 Pro & Mate 40 Pro

بگذارید ابتدا به سراغ دوربین میت ۴۰ پرو برویم. هوآوی در این دستگاه از سنسور اصلی 1/1.28 اینچی با دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر نوری استفاده کرده است. اندازه پیکسل‌های این لنز ۱.۲۲ میکرومتر است که با فعال‌سازی حالت ادغام دو برابر می‌شود. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند فیلم‌برداری 4K 60fps داشته باشد و ضبط اسلوموشن 1080p 480fps انجام دهد. البته اگر از رزولوشن 720p استفاده کنید، عملا با حالت 3840fps می‌توانید زمان را متوقف کنید.

دوربین سلفی این گوشی هم در زمینه فیلم‌برداری قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند ضبط 4K 60fps و اسلوموشن 1080p 240fps داشته باشد.

image

نسل دوم دوربین Cine هوآوی از سنسور فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. این دوربین اولین دوربین دنیا با لنز Free Form است که اعوجاج گوشه‌های تصویر در دوربین‌های فوق عریض را کاهش می‌دهد.

هوآوی در میت ۴۰ پرو دوباره از لنز پریسکوپ ۱۲۵ میلی‌متری خود کمک گرفته و آن را جلوی سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده است. این دوربین با دیافراگم f/3.4 و لرزشگیر نوری می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری داشته باشد.

اکنون بگذارید مقایسه‌ای میان زوم میت ۴۰ پرو و پرو پلاس داشته باشیم، چون زوم مهم‌ترین تفاوت دوربین این دو مدل است. لنز پریسکوپ میت ۴۰ پرو پلاس از زوم اپتیکال ۱۰ برابری پشتیبانی می‌کند و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/4.4 دارد که شبیه میت ۴۰ پرو است. ولی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر هم برای زوم میان‌رده‌ای در نظر گرفته شده که امکان زوم ۳ برابری را فراهم می‌کند.

image

میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو پلاس هر دو از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق بهره می‌برند. این سنسور می‌تواند حرکات دست را شناسایی کرده و از آن‌ها در رابط کاربری EMUI 11 استفاده کند. البته سنسور تشخیص عمق سلفی برای احراز هویت هم کاربرد دارد، هرچند هوآوی با عرضه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای امنیت دستگاه سنگ تمام گذاشته است.

نمایشگر این دو دستگاه ۶.۷۶ اینچی و رزولوشن آن‌ها ۱۳۴۴ در ۲۷۷۲ پیکسل است. لبه‌های هر دو مدل خمیدگی بالایی دارد و زاویه آن‌ها به ۸۸ درجه می‌رسد. با این حال، امسال شاهد حضور دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و پاور در سمت راست بدنه هستیم. البته هوآوی می‌گوید کاربران می‌توانند از سمت چپ بدنه به دکمه‌های مجازی هم دسترسی داشته باشند.

نرخ نوسازی صفحات مدل‌های پرو هم ۹۰ هرتز است و با کمک بلندگوهای استریو تجربه صوتی جذابی را به ارمغان می‌آورند. ترکیب صدای سه‌بعدی و ویبره حاصل از موتور خطی چیزی است که استفاده از محتواهای رسانه‌ای را در این گوشی خواستنی می‌کند.

هوآوی در این دو مدل از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۶ واتی بهره می‌برد. شارژ بی‌سیم این دستگاه‌ها با سرعت بالای ۵۰ وات کار می‌کنند تا از این حیث نیز دغدغه‌ای نداشته باشید.

image

میت ۴۰ پرو و پرو پلاس با چیپست Kirin 9000 به بازار می‌آیند که با فرآیند تولید ۵ نانومتری ساخته شده است. این تراشه چهار هسته قدرتمند کورتکس A77 با سرعت ۳.۱۳ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 دارد. پردازنده گرافیکی آن Mali-G78 است که ۲۴ هسته دارد و یکی از قدرتمندترین تراشه‌های بازار به حساب می‌آید. Kirin 9000 همچنین مودم یکپارچه 5G و وای‌فای ۶ پلاس دارد که می‌تواند پهنای باند حداکثر ۱۶۰ مگاهرتزی را فراهم کند.

سری میت ۴۰ از قلم M Pen 2 و جسچرهای دستی پشتیبانی می کند. یعنی اگر دست خود را مقابل دستگاه نگه دارید و در جهات مختلف تکان دهید می‌توانید دستورات گوناگونی را اجرا کنید.

میت ۴۰ پرو با ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۱۲۰۰ یورو و میت ۴۰ پرو پلاس با ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی با قیمت ۱۴۰۰ یورو وارد بازار می‌شوند. مدل پرو ۵ رنگ و دو مدل شیشه‌ای و چرمی دارد، در حالی که مدل پرو پلاس دارای دو مدل سرامیکی مشکی و سفید است.

Porsche Design Huawei Mate 40 RS

image

نسخه پورشه دیزاین هوآوی میت ۴۰ آر اس مدل ویژه‌ای است که از جدیدترین همکاری این غول چینی با طراحان مشهور پورشه به وجود آمده. این دستگاه در دو نسخه سرامیکی سفید و سرامیکی مشکی عرضه می‌شود و ماژول دوربین متفاوتی با طراحی هشت‌ضلعی دارد.

این دستگاه با ۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۳۰۰ یورو روانه بازار خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه محصولات سری میت ۴۰ در دسترس نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

S.Z

۱۳۹۹/۸/۲
آدم یه چیزی میخره به دردش بخوره تا چندین سالم داشته باشدش وگرنه این کمپانیا هرسال مدل جدید هرسال گوشی با کلی قابلیت اضافی میدن تو ام فقط پولتو میدی که فقط دوسال گوشیرو داشته باشی بعدش بری گوشی دو سه سال بعدو بخری

Reza

۱۳۹۹/۸/۲
الان تفاوت بین پرو و پرو پلاس درچیه؟فقط همون یه لنز بیشتر؟؟اینقدر طراح های هواوی بی فکربودن که نگفتن شاید بعضی هاازنمایشگرخمیده خوششون نیاد حداقل یه مدل رو صفحه نماش تخت میزدن

مهمان

۱۳۹۹/۸/۲
علاوه بر اینکه با این قیمتها، هر کسی نمیتونه این گوشیها رو بخره، این مطلب هم هست که این گوشیها تا جایی که من میدونم بخاطر تحریمهای آمریکا علیه هواوی از خدمات گوگل استفاده نمیکنند. این یعنی نداشتن پلی استور، جی میل، گوگل مپز، تقویم گوگل، فضای ابری گوگل و بقیه خدمات گوگل. شخصا وابستگی زیادی به خدمات گوگل دارم و از طرفی حوصله کر کرک کردن و هک کردن و اینجور داستانها رو هم ندارم تا بتونم با دور زدن گوگل، خدماتش رو روی گوشیهای جدید هواوی استفاده کنم. متاسفانه با تمام نکات مثبت و ارزشهای سخت افزاری این گوشیهای جدید، نمیتونم به خریدشون فکر کنم. هر چند عامل قیمت هم در کنار این مطلب، این گوشیها رو از انتخابهای خرید من کنار میزنه.

حسن

۱۳۹۹/۸/۱
حتی اگر پولشو داشته باشی حاضری ۱۴۰۰ یورو پول گوشی هواوی بدی؟؟؟

مهدی

۱۳۹۹/۸/۱
فایده اش چیه ما که نمیتونیم بخریم حیف شد