خانهاخبار
پی‌پال امکان خرید، فروش و نگهداری رمزارزها را فراهم می‌کند

پی‌پال امکان خرید، فروش و نگهداری رمزارزها را فراهم می‌کند

پی‌پال در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌زودی اجازه استفاده از بیت‌کوین و سایر رمزارزها را در پلتفرم پرداخت آنلاین خود صادر خواهد کرد.
۱۳۹۹/۸/۱

هولدینگ پی‌پال از امروز به کاربران خود اجازه می‌دهد امکان خرید، فروش و ذخیره‌سازی بیت‌کوین یا سایر کوین‌های مجازی را از طریق کیف پول آنلاین این پلتفرمِ پرداخت دیجیتالی داشته باشند. این شرکت در بیانیه‌ای گفت کاربران سرویس پی‌پال از اوایل سال ۲۰۲۱ می‌توانند با استفاده از رمزارزها در ۲۶ میلیون پایانه پرداخت آن‌ها خرید کنند.

مدیرعامل پی‌پال، دن شولمن، در مصاحبه‌ای اظهار امیدواری کرد که این سرویس جامعه جهانی را به استفاده از کوین‌های مجازی تشویق و شبکه آن‌ها را برای ارزهای دیجیتالی جدیدی آماده کند که احتمالا در آینده از سوی بانک‌های مرکزی و شرکت‌های بزرگ معرفی خواهند شد. او افزود: «ما مشغول همکاری با بانک‌های مرکزی هستیم و با نگاه به تمامی شکل‌های ارزهای دیجیتالی به این فکر می‌کنیم که چطور می‌توانیم نقشی در این حوزه داشته باشیم.»

این شرکت اعلام کرد که اکانت‌های آمریکایی آن‌ها ظرف چند هفته آینده می‌توانند رمزارزها را در کیف پول پی‌پال خود خرید، فروش یا نگهداری کنند. این سرویس در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ قرار است به سیستم پرداخت موبایلی Venmo و چند کشور دیگر نیز وارد شود.

شرکت‌های بزرگ دنیای فین‌تک مثل سیستم پرداخت موبایلی Square Inc و سیستم معاملات سهام Robinhood Markets Inc از قبل از رمزارزها پشتیبانی می‌کردند و اجازه خرید و فروش آن‌ها را به کاربران می‌دادند، ولی اضافه شدن پی‌پال به این جمع از بابت پوشش گسترده خدمات آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

پی‌پال شرکتی واقع در سن خوزه کالیفرنیاست که در سراسر جهان بیش از ۳۴۶ میلیون حساب فعال دارد و در سه‌ماهه دوم امسال حدود ۲۲۲ میلیارد دلار پرداخت را پردازش کرده است.

image

رمزارزها به‌خاطر ماهیت متغیری که دارند برای بسیاری از سفته‌بازها جذاب‌اند، اما بازرگانان و فروشندگان تمایل کمتری نسبت به آن‌ها نشان داده‌اند. استفاده از این پلتفرم برای انجام تراکنش‌ها تاکنون کندتر و گران‌تر از سایر سیستم‌های پرداخت جریان اصلی بوده است.

پی‌پال می‌گوید پرداخت‌های رمزارزی این شرکت از طریق ارزهای فیات، نظیر دلار آمریکا، تسویه خواهند شد، در نتیجه بازرگانان پرداخت‌های خود را به شکل کوین مجازی دریافت نمی‌کنند.

بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا از تولید نسخه دیجیتالی ارزهای ملی خود در سال‌های آتی استقبال کرده‌اند. با این حال، فعلا موردانتظارترین ارزی که همه جهان فناوری به آن چشم دوخته رمزارز شرکت فیسبوک موسوم به لیبرا است. پی‌پال هم یکی از اعضای انجمن لیبرا بود اما چند ماه پس از اعلام آغاز به کار این پروژه از آن خارج شد.

این شرکت می‌گوید در ابتدا امکان خرید رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین را فراهم می‌کند. آن‌ها قصد دارند با همکاری شرکت Paxos Trust سرویس جدید رمزارزی خود را در دسترس کاربران قرار دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)