خانهاخبار
تماشا کنید: یکی از قابلیت‌های Xperia 5 II در کالبدشکافی مشخص شد

تماشا کنید: یکی از قابلیت‌های Xperia 5 II در کالبدشکافی مشخص شد

ویدئوی کالبدشکافی اکسپریا 5 مارک 2 یکی از ویژگی‌های آن را افشا کرد.
۱۳۹۹/۸/۳

شب گذشته، ویدئویی از اکسپریا 5 مارک 2 سونی منتشر شد که در آن، این محصول به زیر تیغ متخصصان رفت و اجزای آن یک به یک جدا شد. در طی این رویداد کالبدشکافی، تغییراتی که طراحان و مهندسان سونی برای رسیدن به بهترین کیفیت ممکن در دوربین این محصول اعمال کرده‌اند، مشخص شد.

سونی با معرفی Xperia 1 II و Xperia 5 II قصد داشته تا توجه کاربران و طرفداران محصولات سامسونگ و هوآوی را به سمت این دو اسمارت فون جلب کند.

شایان ذکر است که اکسپریا 1 مارک 2 را می‌توان مدل قدیمی اکسپریا 5 مارک 2 به حساب آورد. با وجود این که گوشی هوشمند دوم ذکر شده اخیرا به دنیای تکنولوژی معرفی شده است، اما هر دو محصول سونی توانسته‌اند تا عملکرد فوق‌العاده‌ای در شاخه دوربین از خود بر جای بگذارند.

image

 

مسئولان سونی اخیرا پست‌هایی در مورد کنترلرهای دوربین در شاخه عکاسی و فیلمبرداری را به انتشار رسانده‌اند و از طرف دیگر، اسمارت فون‌های این شرکت، بهترین قابلیت‌ها در حوزه شخصی سازی و تنظیمات دستی دوربین را در اختیار دارند.

همان طور که در ویدئوی کالبدشکافی اکسپریا 5 مارک 2 مشاهده می‌کنید، این گوشی هوشمند به یک ورق گرافیتی جهت خنک کردن سیستم دوربین مجهز شده است. از آن جا که دوربین این دستگاه به عنوان مهم ترین بخش آن به حساب می‌آید، لذا وجود چنین امری یک اتفاق جذاب شمرده می‌شود.

این ویدئو که توسط کانال یوتیوب PBKreviews منتشر شده است، علاوه بر به نمایش گذاشتن این قابلیت، سایر اجزای داخلی اکسپریا 5 مارک 2 را نیز به معرض نمایش گذاشته است. به این ترتیب شاهد چینش منظم و جمع و جور قطعات و اجزای سخت افزاری این اسمارت فون هستیم.

اکسپریا 5 مارک 2 سونی از پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام بهره می‌برد و هشت گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز مکمل آن خواهند بود. مسئولیت تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری در این محصول بر دوش باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است.

نکته حائز اهمیت این است که با وجود طراحی کامپکت و جمع و جور، این محصول به بهترین اجزای سخت‌افزاری روز دنیا مجهز شده است. زمانی که بدنه دستگاه باز می‌شود، با ورق گرافیتی در زیر دوربین روبرو می‌شویم که وظیفه خنک کنندگی آن را بر عهده خواهد داشت.

همه ما می‌دانیم که اکسپریا 5 مارک 2 سونی به دوربین‌های قوی و قدرتمندی مجهز شده است. از آن جا که عملکرد آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا وجود یک لایه گرافیتی برای از بین بردن گرمای به وجود آمده امری ضروری به نظر می‌رسد.

مطمئنا می‌دانید که اکسپریا 5 مارک 2 به دوربین سه گانه با مشخصات زیر مجهز است:

  • لنز 12 مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/1.7
  • لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2
  • لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4

به کمک این قطعات، این محصول سونی قادر است تا فیلم‌هایی با رزولوشن 4K HDR با نرخ فریم 120 fps را ثبت و ضبط کند.

همچنین در ویدئوی کالبدشکافی اکسپریا 5 مارک 2 مشخص شده است که در زیر نمایشگر این محصول، یک نوار مسی قرار گرفته است که وظیفه انتقال گرما و حرارت از میانه بدنه به سمت بیرون را بر عهده دارد.

برخی از اجزای داخلی این گوشی هوشمند به گونه‌ای طراحی و در محل خود جای گرفته‌اند که به قابلیت مقاومت در برابر آب در این محصول کمک شایان توجهی کرده‌اند. همان طور که مشاهده می‌کنید، میکروفون این اسمارت فون به کمک چسب ایمن و پورت USB-C آن نیز توسط یک واشر لاستیکی محافظت می‌شود.

در نهایت، نکته مثبتی که از این ویدئوی کالبدشکافی متوجه می‌شویم، این است که بازگشایی و جدا کردن اجزا و قطعات اکسپریا 5 مارک 2 نسبتا آسان است و برگرداندن آن‌ها به محل اصلی‌شان نیز به بهترین شکل ممکن انجام می‌گیرد. به این ترتیب این محصول توانسته امتیاز خوبی در شاخه تعمیرپذیری به خود اختصاص دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)