خانهاخبار
آیا خانواده S21 زودتر از موعد مقرر معرفی می‌شود؟

آیا خانواده S21 زودتر از موعد مقرر معرفی می‌شود؟

ظاهرا مسئولان سامسونگ می‌خواهند تا سری اس 21 را تا پایان سال جاری رونمایی کنند.
۱۳۹۹/۷/۲۹

به نظر می‌رسد که مهر نامه معرفی آیفون 12 و سایر مدل‌های آن خشک شده است و اگر چه هنوز پیکسل 5 گوگل به کشور آمریکا راه پیدا نکرده است، اما امروز خبرهایی در مورد معرفی زود هنگام محصولات سری اس 21 سامسونگ به گوش رسیده است.

سامسونگ در سال جاری، کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته است. در اوایل امسال شاهد معرفی محصولات سه گانه گلکسی اس 20 بودیم که مراسم آن به صورت مجازی برگزار گردید. اگر چه کره‌ای‌ها تمام تلاش خود را برای جذب مشتری توسط این محصولات به کار گرفته بودند، اما متأسفانه استقبال خوبی از خانواده Galaxy S20 سامسونگ به میان نیامد. قیمت محصولات این سری از 1000 دلار برای مدل پایه گلکسی اس 20 آغاز و برای گران ترین حالت، یعنی بهترین مدل گلکسی اس 20 اولترا، هزینه 1400 دلاری را برای خریداران در پی داشت. شاید روند ارزش گذاری این محصول، آن چنان که باید و شاید به خوبی انجام نشد و یکی از دلایل عدم استقبال از آن‌ها، چنین امری بوده است.

image

 

احتمالا لقب جذاب ترین معرفی محصولات سامسونگ در سال جاری را می‌توان به نسخه Fan Edition گلکسی اس 20 اطلاق کرد که چندی پیش به صورت مجازی، از این محصول رونمایی شد. این اسمارت فون با قیمت پایه 700 دلاری، خلأ به وجود آمده در شاخه ارزش گذاری محصولات پرچمدار سامسونگ را پر کرد. به این ترتیب، با یکی از بهترین محصولات اندرویدی در سال جاری روبرو بودیم.

برخی شایعات از این موضوع حکایت داشتند که نسخه فن ادیشن Galaxy S20، آخرین گوشی هوشمندی خواهد بود که سامسونگ در سال جاری از آن رونمایی می‌کند. اما اخبار ضد و نقیضی که این روزها به گوش می‌رسد و تصاویر رندر شده‌ای که از گلکسی اس 21 و مدل اولترای آن منتشر شده، همگی حاکی از آن است که احتمالا پیش از پایان سال جاری میلادی (2020) نسخه آینده پرچمدار کره‌ای‌ها معرفی خواهد شد.

صفحه نمایش خانواده اس 21 سامسونگ به صورت تخت بوده و در پشت بدنه، محفظه دوربین آن تا لبه‌های بدنه کشیده خواهد شد و به این ترتیب، تغییراتی را در زبان طراحی پشت بدنه این محصولات شاهد هستیم. البته چنین تغییری به نظر می‌رسد از نظر ارگونومی و استحکام محصول، با نقص‌هایی همراه بوده و در صورتی که این گوشی از دست شما بیافتد، احتمالا مجبور خواهید شد تا شیشه محافظ محفظه دوربین را تعویض کنید.

image

 

برخی اخبار جدید حاکی از آن است که سامسونگ در اواسط ماه ژانویه سال آینده، از نسل بعدی پرچمداران خود رونمایی می‌کند. به این ترتیب این اتفاق احتمالا شش هفته زودتر نسبت به سنت دیرین کره‌ای‌ها روی می‌دهد.

سامسونگ برای معرفی زودتر از موعد سری S21 ممکن است دلایلی را با خود به همراه داشته باشد که در این مطلب، این موضوع را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد.

در حالی که اواسط ماه ژانویه ممکن است یک تاریخ عجیب و ترسناک به حساب بیاید، اما از طرف دیگر در این محدوده زمانی، تمامی افراد از حال و هوای تعطیلات خارج شده و به نظر یک فرصت مناسب برای معرفی محصولی جدید به حساب می‌آید. اگر اواسط ماه ژانویه خانواده اس 21 معرفی شده و حدودا یک یا دو هفته بعد شاهد عرضه این محصولات باشیم، فرصت خوبی برای بازاریابی این اسمارت فون‌ها برای کره‌ای خواهد بود و فرصت رقابت با رقیب جدی این محصولات، یعنی خانواده آیفون 12 کاملا محیا است.

image

 

در صورت معرفی و ارائه سری گلکسی اس 21 در ماه ژانویه، فرصتی برای ابراز وجود و نفس کشیدن اعضای خانواده آیفون 12 باقی نخواهد ماند و به این ترتیب، مدل‌های جدید محصولات سامسونگ می‌توانند به راحتی توجه اهالی رسانه و علاقمندان به دنیای تکنولوژی را به خود جلب کنند. اگر چنین خبری صحت داشته باشد، ممکن است روی فروش آیفون‌ها تأثیر مستقیمی بگذارد. چرا که بسیاری از افراد مطمئنا روند خرید خود را به تأخیر انداخته و منتظر رونمایی از محصولات جدید سامسونگ باقی خواهند ماند.

کمپانی سامسونگ همواره به ارائه محصولات خود با آخرین نسل از تراشه‌های کوالکام معروف است. اگر به خاطر داشته باشید، شرکت کوالکام تصمیم دارد تا در یک رویداد دو روزه که در تاریخ اول و دوم دسامبر برگزار می‌شود، از نسل جدید پردازنده پنج نانومتری خود با نام Snapdragon 875 رونمایی کند. اگر مسئولان کوالکام بتوانند مقادیر مورد نیاز از این تراشه را در اختیار کمپانی سامسونگ قرار دهند، این موضوع می‌تواند یک معامله دو سر برد برای هر دو شرکت یاد شده به حساب آید. چرا که هر دو آن‌ها، به عنوان رقبای اپل، یکی در حوزه تلفن‌های هوشمند و دیگری در حوزه تراشه‌ها به حساب می‌آیند.

image

 

دلیل سوم سامسونگ برای معرفی زود هنگام سری S21، باقی گذاشتن فرصت مناسب برای محصولات دیگر است. کره‌ای‌ها معمولا در ماه فوریه یا مارچ، رویدادی را برای معرفی سری اس برگزار کرده و در ماه آگوست نیز به رونمایی از سری نوت خود می‌پرداختند. اما در سال جاری شاهد رویدادی مستقل برای معرفی سری گلکسی زد نیز بودیم. به این ترتیب اگر کنفرانس رونمایی از خانواده S21 سامسونگ در ماه ژانویه برگزار شود، زمان کافی برای پرداختن به دو محصول دیگر نیز به اندازه کافی باقی خواهد ماند.

معرفی محصولی با قیمت پایه 1000 دلاری در سال 2020، یکی از تجربیات بد سامسونگ به حساب آمد و بعید به نظر می‌رسد که چنین موضوعی برای سری اس 21 نیز مجددا تکرار شود. به این ترتیب مطمئنا مسئولان این برند کره‌ای در تصمیمات خود تجدید نظر کرده و ارزش گذاری منطقی‌تری برای محصولات جدید لحاظ خواهند کرد.

image

 

بر هیچ کس پوشیده نیست که کمپانی سامسونگ نیز مانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، روی روند زمان بندی معرفی محصولات خود نظارت خاصی داشته و استراتژی‌های مختلفی را در نظر خواهد گرفت. اخیرا کره‌ای‌ها به خریداران گوشی‌های هوشمند این شرکت، نوید پشتیبانی نرم‌افزاری سه ساله را داده‌اند و از طرف دیگر، با تولید اسمارت فون‌هایی با مشخصات مختلف، سعی کرده‌اند تا تمامی سلایق را در بر گیرند.

اما در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که سری اس محصولات سامسونگ همواره از توجه زیادی برخوردار بوده و تعداد بیشتری از کاربران، تمایل به خرید محصولات این خانواده را از خود نشان می‌دهند. ارائه سه محصول با قدرت بیشتر، قابلیت‌های جدید و صد البته قیمت‌هایی معقول، می‌تواند گذشته تلخ سری S20 را از پرونده محصولات سامسونگ شسته و از بین ببرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)