خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه آیفون را از ابتدا راه اندازی کنیم؟ (بخش اول)

آموزش: چگونه آیفون را از ابتدا راه اندازی کنیم؟ (بخش اول)

در این سری مطالب می‌خواهیم آموزش راه اندازی آیفون از ابتدا را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۹/۸/۱۰

زمانی که یک دستگاه آیفون را خریداری می‌کنیم، حس آنباکس و خارج کردن اجزای داخلی جعبه و راه اندازی این محصول از جذابیت خاصی برخوردار است. اما کمتر کسی پیش می‌آید که پس از خرید این محصول، به صورت شخصی اقدام به آنباکس و راه اندازی آن کند. دلیل این موضوع نیز معمولا ترس وارد کردن تنظیمات اشتباه یا مواردی از این قبیل است که باعث می‌شود تا آن حس لذت بخش آنباکس و راه اندازی اولیه آیفون به شخص خریدار القاء نشود.

در این سلسله مطالب که بخش اول آن را شاهد خواهید بود، سعی می‌کنیم تا این مراحل را با هم مرور کرده و به شما کمک کنیم تا در خریدهای بعدی خود، بتوانید این کارها را خودتان انجام داده و دیگر به شخصی برای انجام آن‌ها نیاز نداشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

ما در این مطلب، قصد داریم تا یک آیفون 11 پرو مکس را از ابتدای امر آنباکس کرده و تنظیمات آن را انجام دهیم. سایر مدل‌های آیفون، اعم از آیفون 12 و مدل‌های مختلف آن نیز به همین صورت خواهد بود

اما بیایید قبل از آغاز عملیات آنباکس، یک موضوع مهم را با هم مرور کنیم. این مورد حیاتی، در مورد سریال نامبر و اکتیو بودن دستگاه پیش از باز شدن است. برخی از فروشگاه‌ها یا افرادی که اقدام به فروش آیفون می‌کنند، معمولا از بی‌اطلاعی کاربران سوء استفاده کرده و محصولات کار کرده را در قالب یک گوشی هوشمند نو به شخص خریدار تحویل می‌دهند. اما چگونه باید این موضوع را تشخیص دهیم؟

برای چک کردن این موضوع کافی است سریال نامبر دستگاه را از پشت جعبه برداشته و آن را در وب سایت اپل وارد کنید.

اگر با تصویر زیر و پیغام Please activate your iPhone مواجه شدید، بدان معناست که آیفون شما تا به حال اکتیو نشده و کاملا نو و دست نخورده باقی مانده است. البته یک نکته مهم در این قسمت وجود دارد. پس از انجام مراحل آنباکس و روشن کردن آیفون و اعمال تنظیمات، به مسیر زیر رفته و سریال نامبر اصلی آيفون را با سریال نامبر درج شده پشت جعبه مطابقت دهید:

Settings> General> About

image

 

اما اگر پیام‌هایی مانند تصویر زیر را مشاهده کردید، می‌توانید با اطمینان به شخص فروشنده بگویید که دستگاه روبروی شما نو نیست و در صورت مخالفت با این موضوع، فروشگاه را ترک کرده و به مغازه‌ای دیگر برای خرید مراجعه کنید. لذا هیچ توجیهی در این زمینه مورد قبول نیست.

image

 

حالا همه چیز آماده این است که به سراغ جعبه آيفون 11 پرو مکس رفته و آن را بازگشایی کنیم. در این مطلب ما تصور کرده‌ایم که این اولین آیفون شما است و پیش از آن نیز از هیچ گوشی هوشمندی استفاده نمی‌کرده‌اید. لذا هیچ اطلاعاتی اعم از مخاطبین، Notes یا مواردی از این قبیل در اختیار شما نیست و همه چیز را از ابتدا باید تنظیم و اعمال کنید. ادامه مطلب را با این فرضیه پی می‌گیریم. اما برای افرادی که پیش‌تر از آیفون یا محصولی اندرویدی استفاده می‌کرده‌اند، در بخش‌های بعدی آموزش انتقال اطلاعات را ارائه خواهیم داد.

جعبه آیفون را به سمت پشت برگردانده، قسمت جدا شده از لایه محافظتی در قسمت پایین جعبه را با دو انگشت گرفته، به سمت بالا می‌کشیم تا مرحله اولیه آنباکس آیفون به این ترتیب آغاز شود.

image

 

حالا اقلام داخل جعبه که شامل آيفون، آداپتور شارژ، کابل شارژر، هدفون سیمی (EarPods) و دفترچه راهنما می‌شود را از درون جعبه خارج می‌کنیم. البته در این تصویر، جای خالی دفترچه راهنمای آیفون دیده می‌شود که در نوع خود، چیز آنچنان مهمی نیست و به همین دلیل از آن صرف نظر کرده‌ایم. همچنین در آیفون 12 و سایر مدل‌های این سری، اثری از آداپتور شارژر و هدفون سیمی (EarPods) در آن دیده می‌شود و اپل این دو گزینه را جعبه آیفون‌های 2020 حذف کرده و ابعاد جعبه نیز نسبت به مدل‌های پیشین کوچکتر شده است.

image

 

حالا نوبت به مرحله اصلی ماجرا، یعنی راه اندازی آیفون می‌رسد. در ابتدای امر، کافی است تا به کمک یک سوزن یا هر ابزار دیگری که عملکرد آن را داشته باشد، مانند تصویر زیر محفظه مربوط به سیم کارت را خارج کرده، سیم کارت را در آن قرار داده و این قطعه را مجددا در محل خود فشار دهیم. اگر اولین بار است که چنین کاری را انجام می‌دهید، هنگام فشار دادن سوزن به داخل سوراخ مربوطه برای خارج کردن محفظه سیم کارت، ممکن است به سبب خراب شدن یا واردن کردن آسیب، این کار را با کمی احتیاط انجام دهید. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که این محفظه به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت مستحکم در جای خود باقی بماند. پس برای خارج کردن آن، باید فشار نسبتا زیادی وارد کنید.

image

 

حال به سراغ آیفون می‌رویم. معمولا وقتی آیفون را از درون جعبه خارج می‌کنید، این محصول به صورت پیش فرض روشن بوده و با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو می‌شوید که به زبان‌های مختلف، به شما سلام می‌کند. حالا کافی است تا انگشت‌تان را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا مراحل تنظیمات آغاز شود.

image

 

از آن جا که سیستم عامل آی او اس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، لذا در اولین مرحله باید English را انتخاب کنید.

image

 

همان طور که در ابتدای متن خدمت شما عرض کردیم، فرض ما در این مطلب بر این است که این آیفون، اولین گوشی هوشمند شما است و هیچ اطلاعاتی را در حال حاضر در اختیار ندارید. پس در صفحه بعدی که مانند تصویر زیر است، از پایین صفحه روی Set Up Manually ضربه بزنید تا به مرحله بعد برسیم.

image

 

در این مرحله نوبت به فعال سازی آیفون می‌رسد و شما باید به یک شبکه وای فای برای انجام این امر متصل شوید. اگر شبکه وای فای در دسترس تان نیست، روی گزینه Use Cellular Connection ضربه بزنید و منتظر بمانید تا آیفون به شبکه دیتای خط موبایل شما متصل شود.

image

 

حالا نوبت به تنظیمات فیس آیدی و رمز عبور دستگاه می‌رسد. به این ترتیب امنیت دستگاه شما در هنگام راه اندازی تأمین خواهد شد. اگر در حال حاضر مایل به انجام تنظیمات فیس آیدی یا همان تکنولوژی تشخیص چهره نیستید، می‌توانید روی عبارت Set Up Later in Settings ضربه بزنید. اما برای وارد شدن به بخش تنظیمات، روی دکمه آبی رنگ Continue ضربه زده، صورت خود را داخل کادر دایره‌ای شکل قرار داده و سر خود را به آرامی در جهت‌های مختلف، بدون اینکه از کادر دایره‌ای شکل خارج شود بچرخانید تا تمام زوایای صورت شما به این ترتیب اسکن شود.

در مرحله دوم این قسمت، شما باید یک رمز شش یا چهار رقمی را برای آيفون خود انتخاب کنید تا در صورت عمل نکردن فیس آیدی یا زمانی که آیفون خود را ریستارت می‌کنید، از طریق آن گوشی را آنلاک کرده و وارد محیط سیستم عامل شوید.

image

 

در مرحله بعد، از شما اطلاعاتی در مورد باز گرداندن اطلاعات از سرورهای مختلف درخواست می‌شود. از آن جا فرض ما بر این است که شما هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارید، گزینه Don’t Transfer Apps & Data را انتخاب کرده و از این مرحله عبور می‌کنیم.

image

 

در این قسمت، از شما مشخصات اپل آیدی و رمز عبورتان خواسته می‌شود که باید آن‌ها را وارد نمایید.

image

 

در مراحل بعد، قابلیت فعال کردن آپدیت خودکار سیستم عامل و به اشتراک گذاری اطلاعات با سرورهای اپل را مشاهده خواهید کرد که در صورت تمایل، می‌توانید آن‌ها را به دلخواه تنظیم کنید.

image

 

حالا به سراغ تنظیمات سیری، دستیار هوشمند اپل می‌رویم. برای انجام تنظیمات، روی دکمه آبی رنگ Continue ضربه بزنید. به این ترتیب درخواست‌هایی از شما مبنی بر بیان کلماتی مثل Hey Siri یا مواردی از این قبیل مطرح می‌شود که با گفتن آن‌ها، صدای شما به عنوان دارنده آیفون به دستیار هوشمند اپل شناسانده می‌شود. با لمس گزینه Set Up Later in Settings، می‌توانید از این مرحله عبور کرده و تنظیمات مربوط به سیری را بعدا در اپلیکیشن Settings انجام دهید.

image

 

قابلیت Screen Time یکی از امکانات کاربردی سیستم عامل آي او اس به حساب می‌آید که به کمک آن، می‌توانید میزان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را مرور کنید. برای انجام تنظیمات مربوط به آن روی دکمه آبی رنگ ضربه بزنید یا در صورتی که می‌‌خواهید تنظیمات این گزینه را بعدا انجام دهید، عبارت Set Up Later in Settings را لمس کنید.

image

 

مراحل راه اندازی و انجام تنظیمات اولیه آیفون به پایان رسید و حالا می‌توانید به راحتی و با لذت کامل، از این محصول استفاده کنید.

image

 

در بخش‌های آینده، آموزش انتقال اطلاعات از آیفون یا محصولات اندرویدی در هنگام انجام تنظیمات اولیه و راه اندازی آیفون را با شما مرور خواهیم کرد.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)