خانهاخبار
سامسونگ در اگزینوس 9925 برای اولین بار از گرافیک AMD استفاده می‌کند

سامسونگ در اگزینوس 9925 برای اولین بار از گرافیک AMD استفاده می‌کند

بر اساس گزارش جدید افشاگر توئیتری، سامسونگ در نظر دارد در سال 2023 تراشه قدرتمندی بسازد که از پردازنده گرافیکی AMD استفاده کند.
۱۳۹۹/۷/۲۹

در حالی که همه ما منتظر رسیدن اگزینوس ۲۱۰۰ هستیم، سامسونگ در نظر دارد تا در آینده به سراغ طراحی چیپست‌های پیشرفته‌تری برود. همکاری این شرکت با AMD و ARM به آن‌ها اجازه توسعه پیوسته پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی اختصاصی را می‌دهد. این شرکت حالا مشغول کار روی اگزینوس ۹۹۲۵ است که اولین سیستم بر تراشه آن‌ها با گرافیک AMD خواهد بود.

بر اساس جدیدترین گزارش افشاگر معروف، آیس یونیورس، با توجه به این که اگزینوس ۹۸۴۰ همان اگزینوس ۲۱۰۰، یعنی تراشه سری گلکسی اس ۲۱، خواهد بود، به نظر می‌رسد که عدد ۹۰۰۰ اسم رمزی برای تراشه‌های سامسونگ باشد و اگزینوس ۹۹۲۵ نیز در نهایت با نام دیگری به بازار بیاید.

متاسفانه، از آن‌جایی که انتظار داریم اگزینوس ۹۸۵۵ در سال ۲۰۲۲ قلب تپنده گلکسی اس ۲۲ باشد، ظاهرا برای رویارویی با اولین تراشه مجهز به گرافیک AMD باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنیم. البته هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که سامسونگ توسعه هسته‌های اختصاصی خود را به‌طور کامل کنار گذاشته و به سراغ کورتکس ARM می‌رود یا نه.

آیس یونیورس به راهکار دوم باور دارد چون می‌گوید چیپست‌های اگزینوس پس از کنار گذاشتن هسته‌های Mongoose به نتایج بهتری دست یافته‌اند. اکنون انتظار می‌رود که اگزینوس ۲۱۰۰ بتواند با ابرهسته کورتکس X1 حتی بهتر از اسنپدراگون ۸۷۵ عمل کند. مطابق بنچمارکی که از گلکسی اس ۲۱ پلاس لو رفته است، ظاهرا اگزینوس ۲۱۰۰ در قوی‌ترین هسته خود با سرعت ۳ گیگاهرتز کار می‌کند.

این یعنی سامسونگ می‌تواند با همکاری پیوسته با ARM دست به تولید تراشه‌های قدرتمندتری بزند و صحنه رقابت با کوآلکام را داغ و داغ‌تر کند. به نظر شما اگزینوس ۹۹۲۵ با گرافیک AMD به پادشاه دنیای چیپست‌های اندرویدی تبدیل خواهد شد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)