خانهاخبار
مایکروسافت محبوب‌ترین برند هکرها در حملات فیشینگ بوده است

مایکروسافت محبوب‌ترین برند هکرها در حملات فیشینگ بوده است

شرکتی فعال در زمینه امنیت سایبری در گزارش جدید خود می‌گویند مهاجمان حملات فیشینگ در فعالیت‌های خود بیشترین سواستفاده را از برند مایکروسافت داشته‌اند.
۱۳۹۹/۷/۲۹

شرکت امنیت سایبری Check Point Research، در گزارش جدید خود به مهم‌ترین برندهایی اشاره کرده که هکرها با سواستفاده از آن‌ها سعی داشته‌اند کاربران را فریب داده و اطلاعات خصوصی یا بانکی آن‌ها را به دست آورند. بر اساس اطلاعات این گزارش، در بازه زمانی ژوئن تا اوت ۲۰۲۰، مایکروسافت رایج‌ترین برند مورد استفاده توسط مجرمان سایبری بوده است.

سازنده ویندوز در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ با صعودی پنج پله‌ای به رده نخست محبوب‌ترین برندهای حملات فیشینگ رسیده و ۱۹ درصد از تمام حملات فیشینگ جهانی را به خود اختصاص داده است. این رقم در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ حدود ۷ درصد بود.

در رده‌های بعدی نام شرکت پستی DHL و گوگل را می‌بینیم که ۹ درصد از سهم حملات جهانی با سواستفاده از اسم آن‌ها انجام شده است. دیگر اسامی مهم این فهرست ۱۰ تایی شامل پی‌پال، نتفلیکس، فیسبوک، اپل، واتس‌اپ، آمازون و اینستاگرام است.

image

در طول این بازه زمانی، مجرای ایمیل با سهم ۴۴ درصدی مهم‌ترین روش حمله فیشینگ بوده و پس از آن وب فیشینگ با ۴۳ درصد در جایگاه دوم دیده می‌شود. بزرگ‌ترین برندهایی که در فیشینگ با ایمیل از آن‌ها سواستفاده شده مایکروسافت، دی‌اچ‌ال و اپل بوده، در حالی که این فهرست برای وب فیشینگ شامل مایکروسافت، گوگل و پی‌پال است.

محققان چک پوینت با ذکر مثالی می‌گویند در اواسط ماه اوت شاهد ارسال ایمیل خطرناکی بوده‌اند که سعی داشته اطلاعات اکانت مایکروسافت قربانی را از طریق ارسال یک لینک آلوده به ایمیل فرد بدزدد. این لینک کاربر را به‌جای وب‌سایت رسمی مایکروسافت به صفحه جعلی کلاهبرداران منتقل می‌کرد.

یکی از دلایلی که برای افزایش توجه هکرها به برند مایکروسافت مطرح می‌شود، همه‌گیری ویروس کرونا و دورکاری بسیاری از کاربرانی است که خیلی از آن‌ها برای اولین بار از داخل خانه به حساب‌های کاربری خود وارد می‌شدند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)