خانهاخبار
برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سال 2020 ( قسمت سوم )

برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سال 2020 ( قسمت سوم )

با توجه به نزدیک شدن به سال جدید میلادی تصمیم گرفتیم تا بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در سال 2020 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر می خواهید با برترین‌ها آشنا شوید پس این مطب را از دست ندهید.
۱۳۹۹/۸/۱۵

برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سال 2020 ( قسمت اول )

برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سال 2020 ( قسمت دوم )

اما در این قسمت به برترین لپ‌تاپ‌ها با قیمتی بیش از 2000 هزار دلار خواهیم پرداخت. با این تفاوت که در این قسمت به گران‌ ترین و البته بالارده ‌ترین مدل‌ها خواهیم پرداخت.

image

 


GS66 Stealth

image

 

اما در دسته گران‌قیمت‌ها باید با یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان آشنا شویم. نوت بوک msi یکی از فوق‌ العاده ‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگی جهان است که برچسب قیمتی بالاترین مدل آن حدود 3600 دلار است و البته که آرزوی هر گیمری است که یکی از این لپ‌تاپ‌ها داشته باشد. اما برویم سراغ صفحه‌ نمایش این لپ‌تاپ. لپ‌تاپ گیمینگ msi به یک صفحه‌ نمایش 1080 مجهز شده است که سایز آن در حدود 15.6 اینچ است. نرخ نوسازی‌ این صفحه‌ نمایش بر روی 300 هرتز قرار گرفته و تأخیر آن نیز به طرز فوق ‌العاده‌ای تنها 1 میلی‌ ثانیه گزارش‌ شده است. شاید در قسمت صفحه‌ نمایش نکته خاصی به چشم نیاید دلیل اصلی آن‌ هم این است که msi به‌ شدت روی سخت‌ افزار این لپ‌تاپ متمرکز شده است. پردازنده ‌این لپ‌تاپ بهترین انتخاب ممکن موجود در بازار لپ‌تاپ‌هاست. پردازنده به ‌کار رفته در این لپ‌تاپ مدل i9 10980HK است که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موبایل جهان به شمار می ‌رود. این پردازنده یک پردازنده 8 هسته‌ای است که از حافظه 16 مگابایتی بهره می ‌برد. فرکانس پایه این پردازنده روی 2.4 گیگاهرتز تنظیم ‌شده است ولی حالت بوست فرکانس‌ بیشینه را به (فقط یکی) را به 5.3 گیگاهرتز می ‌رساند. گفتنی است که توان گرمایی این پردازنده 45 وات است. میزان رم در نظر گرفته‌ شده برای این لپ‌تاپ 64 گیگابایت است که البته فرکانس آن روی 2666 MHz تنظیم‌ شده است تا فشار زیادی به سیستم وارد نشود. اما کارت گرافیک در نظر گرفته ‌شده برای این لپ‌تاپ بهترین نمونه ممکن در دنیای لپ‌تاپ‌هاست. کارت گرافیک RTX 2080 SUPER MAX-Q یک قهرمان تمام ‌عیار است که بدون هیچ شکی بهترین گزینه برای گیمرهای حرفه‌ای است. این کارت گرافیک به 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 مجهز شده است. اما حافظه اصلی در نظر گرفته ‌شده برای این لپ‌تاپ 4 ترابایت از نوع MVMe پرسرعت است تا این لپ‌تاپ در بحث سخت ‌افزار یکی از برترین‌های بازار باشد. اما یکی از مشکلات این لپ‌تاپ به بحث کولینگ آن بر می ‌گردد. متاسافانه با توجه به ضخامت کم این لپ‌تاپ msi سیستم کولینگ را قربانی کرده به همین علت استفاده نکردن از کول پد برای این لپ‌تاپ غیر ممکن به نظر می ‌رسد. اما در پایان باید این لپ‌تاپ را یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در جهان دانست.

GE66 Raider

image

 

اما بازهم msi ویکی دیگر از دست‌ پخت‌های این غول صنعت بازی در جهان. این لپ‌تاپ کانفینگی بسیار شبیه به لپ‌تاپ قبلی این شرکت دارد با این تفاوت که این لپ‌تاپ با هدف بازی ساخته ‌شده است و به همین خاطر از یکی از بهترین سیستم‌های کولینگ‌ در جهان لپ‌تاپ‌ها بهره می ‌برد. صفحه نمایش به کار گرفته ‌شده در این دستگاه یک پنل 1080 است که سایز 15.6 اینچی دارد. البته که نرخ نوسازی آن 300 هرتز است. لپ‌تاپ msi یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌هایی است که می ‌توانید در بازه قیمتی بیش از 2000 دلار آن را پیدا کنید. در جلوی این لپ‌تاپ از یک نوار LED استفاده ‌شده است که جذابیت بسیار خاصی به این دستگاه بخشیده ‌است. لپ‌تاپ msi از پردازنده i9 10980HK استفاده کرده است. همان‌ طور که قبلاً گفتیم این پردازنده یک پردازنده 8 هسته‌ای است و یکی از قوی‌ ترین پردازنده‌های جهان به شمار می ‌رود. در زمینهٔ رم دستگاه نیز طبق انتظار این دستگاه از 64 گیگابایت رم استفاده کرده است. کارت گرافیک استفاده ‌شده در این دستگاه نیز مانند اکثر رقبا RTX 2080 SUPER است که 8 گیگابایت حافظه گرافیکی دارد. در زمینهٔ حافظه نیز از حافظه پرسرعت M.2 در این دستگاه به میزان 2 ترابایت استفاده ‌شده است. قیمت تقریبی این دستگاه با این کانفینگ در حدود 3300 هزار دلار است.

HP Omen 17T

image

 

بدون شک سری OMEN 17T شرکت آمریکایی HP یکی از بهترین سری‌های گیمینگ در جهان است. البته این لپ‌تاپ به‌ قدری سنگین هست که بشود آن را نوعی دسکتاپ در نظر گرفت چرا که جا به ‌جایی آن بسیار سخت است. اما لپ‌تاپ HP همانی است که یک ‌گیمر حرفه‌ ای به آن نیاز دارد. HP برای دستگاهش یکی از بهترین پنل های ممکن را در نظر گرفته است. این دستگاه به یک صفحه نماش 17.3 اینچی مجهز شده است که کیفیت 4K آن به ‌شدت برای بازی در بالاترین تنظیمات گرافیکی اغوا کننده به نظر می‌ رسد. البته به خاطر نوع صفحه ‌نمایش HP قید نرخ نوسازی بالا را در این لپ‌تاپ زده است و تنها نرخ نوسازی 144 هرتز را عرضه می‌ کند. اما پردازنده این لپ‌تاپ اندکی از دو لپ‌تاپ دیگر ضعیف‌ تر است اما هنوز هم یکی از بهترین‌ها محسوب می‌ شود. پردازنده I9 10885H با توان گرمایی 45 وات در این لپ‌تاپ به کار گرفته ‌شده است. این پردازنده یک پردازنده 8 هسته‌ای است با این تفاوت که در فرکانس هسته‌ها کمی از نمونه 10980HK ضعیف‌ تر است. اما میزان رم در نظر گرفته ‌شده برای این لپ‌تاپ بسته به نظر خریدار می ‌تواند بین 32 تا 64 گیگابایت متغیر باشد با این تفاوت که فرکانس رم در این دستگاه در هر میزان‌ روی 2666 MHz تنظیم‌ شده است. درباره حافظه اصلی نیز بایستی گفت که هر مقداری که بخواهید حتی تا 10 ترابایت البته به ‌صورت هیبریدی در دسترس خواهد بود. اما کارت گرافیک در نظر گرفته ‌شده برای این لپ‌تاپ طبق انتظار یک RTX 2080 SUPER است. بدون شک ترکیب این کارت گرافیک و نمایشگر 4K دستگاه یکی از بهترین تجربه از بازی را به ارمغان خواهد آورد. در پایان باید به قیمت تقریبی این لپ‌تاپ نیز اشاره کرد که در حدود 3250 دلار است.

 Razer Blade Pro 17

image

 

اما یکی از بالا رده‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ریزر سری BLADE PRO 17 است. ریزر در این سری هم چنان بر کوچک بودن تأکید دارد به همین خاطر وزن و ابعاد آن نسبت به سری میانی آن‌ چنان تغییر نکرده است. صفحه نمایش استفاده ‌شده برای این دستگاه یک پنل 17.3 اینچی است. البته کیفیت این پنل به ‌شدت بالا است. کیفیت این پنل 4K است. البته نرخ نوسازی ‌این صفحه نمایش تنها به 120 هرتز می‌ رسد و نمونه‌های ارزان‌ تر با صفحه نمایش‌های FHD و نرخ نوسازی 300 هرتزی هم موجود هستند. اما نوع این پنل برای اولین بار در سطح لپ‌تاپ‌های گیمینگ از نوع OLED است تا لپ‌تاپ ریزر یک‌ سر و گردن از تمامی رقبا در این بخش جلوتر باشد. اما در زمینهٔ پردازنده ریزر قدرت سری I7 را کافی دانسته و پای I9 را به این لپ‌تاپ باز نکرده است. لپ‌تاپ پرچم‌دار ریزر از پردازنده I7 10875H استفاده کرده است. این پردازنده یک پردازنده 8 هسته‌ای است اما با 12 مگابایت حافظه نهان. فرکانس کاری این پردازنده در حالت بوست به 5.1 گیگاهرتز می ‌رسد. البته درباره رم این لپ‌تاپ ریزر از 16 تا 64 گیگابایت رم برای لپ‌تاپش در نظر گرفته است که فرکانس مؤثر کاری آن 2933 MHz است که نشان از سرعت‌ بالای رم‌ها می‌ دهد. اما کارت گرافیک استفاده ‌شده در این لپ‌تاپ یکی از بهترین‌های بازار یعنی RTX 2080 SUPER است. اما در زمینهٔ کولینگ همان ‌طور که می ‌دانید لپ‌تاپ ریزر به سخت‌ افزار قدرتمندی مجهز شده، تازه بدنه دستگاه هم از جنس آلومینیوم ساخته ‌شده که در برابر افزایش دما می‌ تواند تبدیل به یک کوره شود اما ریزر سیستم جدیدی برای کنترل گرما در نظر گرفته است که در آن دو فن بزرگ توسط  لوله‌های انتقال حرارت فلزی به هم وصل شده‌اند. بازدهی سیستم خنک ‌کنندگی سیستم کولینگ ریزر نسبت به لپ‌تاپ‌های رقیب یک سر و گردن بالاتر است و به ‌خوبی می ‌تواند گرمای این غول را کنترل کند. در پایان باید به قیمت این لپ‌تاپ نیز اشاره کرد که بین 3500 تا 4000 دلار قیمت دارد.

 ASUS ROG Zephyrus S17

image

 

اما آخرین لپ‌تاپ این لیست نیز متعلق به ایسوس و البته ساب برند این شرکت یعنی راگ استریکس است. لپ‌تاپ بی‌ نظیر این شرکت جزو برترین‌ها است که قیمت بسیار مناسبی نسبت به رقبا دارد البته که در طراحی نیز عجیب ‌تر است. کیفیت ساخت و متریال به کار گرفته ‌شده در این لپ‌تاپ به‌ شدت بالا است. جنس بدنه این لپ‌تاپ به ‌طور کامل از فلز آلیاژی است. اما در طراحی این لپ‌تاپ اولین نکته که نظر شما را به‌ شدت به خود جلب می‌ کند قسمت کیبورد آن است. بر خلاف اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ تقریباً تا نصف قسمت مختص کیبورد یک قسمت خالی قرار گرفته و باعث شده تا قسمت موس پد به ‌صورت یک مستطیل عمودی و کوچک‌ شده به قسمت سمت راست و پایین کیبورد منتقل شود و البته نام پد هم به ‌صورت الکترونیکی روی آن قرار گیرد. اما اگر نسبت به صفحه‌ی خالی دقیق ‌تر نگاه کنید متوجه می ‌شوید که بر روی این صفحه حفره‌هایی وجود دارد که این یعنی برخلاف همه‌ی لپ‌تاپ‌ها فن‌ها هوای خنک را از این قسمت وارد می ‌کنند و هوای گرم را از پشت و البته کناره‌های دستگاه خارج می ‌کنند. شاید در نگاه اول این سیستم خنک‌ سازی خیلی جالب به نظر نرسد اما واقعیت این است که سیستم خنک‌ کنندگی این لپ‌تاپ یکی از بهترین‌ها است و در بین رقبایش تقریباً حرفه‌ای‌ترین آن‌ها به نظر می‌ رسد. اما پردازنده به ‌کار رفته در این لپ تاب بهترین پردازنده سری I7 برای لپ‌تاپ‌ها یعنی 10875H است که یک پردازنده 8 هسته‌ای است که توان فوق‌العاده‌ای دارد و از پردازنده I9 نسل نهم نیز قوی‌ تر عمل می ‌کند. اما صفحه ‌نمایش در نظر گرفته ‌شده برای این لپ‌تاپ یک صفحه نمایش 17.3 اینچی است که کیفیت 1080 دارد البته که نرخ نوسازی آن 300 هرتز است. کارت گرافیک در نظر گرفته‌ شده برای این لپ‌تاپ نیز مانند اکثر رقبایش یک نمونه RTX 2080 SUPER است که توان بالایی در انواع بازی‌ها به‌ خصوص در رزولوشن 1440 دارد. رم دستگاه نیز به ‌صورت پایه 32 در نظر گرفته ‌شده اما در صورت تمایل می‌ توانید این مقدار را به 64 گیگابایت ارتقا دهید. دستگاه گران ‌قیمت راگ مانند اکثر رقبا به ویندوز 10 پرو مجهز شده تا عملکرد بی‌ نظیری از خود نشان دهد.

 

می‌دانم که تعداد لپ‌تاپ‌های مناسب بازی بسیار بیشتر از این تعدادی است که ما در لیست خودمان نامشان را آوردیم اما این لپ‌تاپ‌ها بر پایه میزان فروششان در جهان انتخاب ‌شده‌اند و به همین جهت برترین‌های 2020 نام گرفتند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)