خانهاخبار
سری آیفون 12 احتمالا در حالت دو سیم کارته به 5G دسترسی ندارد

سری آیفون 12 احتمالا در حالت دو سیم کارته به 5G دسترسی ندارد

بر اساس اطلاعاتی که از سوی کاربری در وب‌سایت ردیت فاش شده، آیفون‌های جدید اپل احتمالا در حالت دو سیم کارته به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی دسترسی ندارند.
۱۳۹۹/۷/۲۹

تمامی مدل‌های جدید آیفون ۱۲ از حالت دو سیم کارته پشتیبانی می‌کنند. این حالت امکان جابه‌جایی بین سیم کارت فیزیکی و eSIM را به وجود می‌آورد. با این حال، پاسخ به یکی سوالات از بخش پرسش‌های متداول اپل حاوی نکته جالبی است که یکی از کاربران ردیت به آن برخورد کرده. در صفحه پرسش‌های متداول اپل آمده است:

آیا 5G در حالت دو سیم کارت کار می‌کند؟

وقتی از دو خط در حالت دو سیم کارت استفاده می‌شود، شبکه 5G روی هیچ کدام از خط‌ها کار نمی‌کند و به شبکه 4G LTE تبدیل می‌شود. اگر مصرف‌کنندگان فقط از eSIM استفاده کنند و اپراتور آن‌ها از 5G پشتیبانی داشته باشد، دسترسی به 5G برای آن‌ها ممکن خواهد شد.

image

این اطلاعات نشان می‌دهد که صرفا با غیرفعال‌سازی یکی از سیم کارت‌ها می‌توانید به 5G دسترسی داشته باشید. اگر این محدودیت جدی باشد، احتمالا بسیاری از کاربرانی که قصد داشتند که از آیفون ۱۲ با دو سیم کارت استفاده کنند، دچار مشکل خواهند شد. منتها این احتمال مطرح است که محدودیت مذکور مشکلی در سطح نرم‌افزار باشد و اپل بتواند آن را با یک به‌روزرسانی برطرف کند.

این اطلاعات ظاهرا در اسناد آموزشی امور داخلی اپل آمده، چون اثری از 5G در صفحه پشتیبانی حالت دو سیم کارته آیفون دیده نمی‌شود. این صفحه آخرین بار در تاریخ ۲۶ سپتامبر به‌روز شده. اپل هم هنوز رسما واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)