خانهاخبار
محافظ سرامیکی جدید اپل جذاب است اما هنوز هم به کیس نیاز است

محافظ سرامیکی جدید اپل جذاب است اما هنوز هم به کیس نیاز است

اپل آیفون‌های جدید را با محافظ سرامیکی جدید معرفی کرد و اعلام کرد تا چهار برابر نسبت به آیفون‌ ۱۱ مقاوم‌تر است
۱۳۹۹/۷/۲۸

آیفون ۱۲ پرو در رنگ‌های جدیدی معرفی شد که یکی از آن‌ها آبی اقیانوسی بود که جلوه‌ی بسیار زیبایی داشت، اما حیف که این رنگ‌های جدید باید پشت قاب‌های محافظ پنهان شود.

تیم کوک مدیر عامل اپل در مراسم معرفی آیفون‌های جدید اعلام کرد که سری آیفون ۱۲ از محافظ سرامیکی جدیدی بهره می‌برد که در مقایسه با آیفون ۱۱ در آزمایش‌های سقوط تا چهار برابر دوام بیشتری دارد. در مورد محافظ سرامیکی جدید گفته‌های بسیاری وجود دارد، اما در واقع همان شیشه است با کریستال‌های نانو سرامیک که آن را در برابر گرما و الکتریسیته سبک‌تر، سخت‌تر و مقاوم‌تر می‌کند. سایر تلفن‌های هوشمند مانند گلکسی اس ۱۰ پلاس از شیشه و سرامیک استفاده کرده‌اند (البته برای پشت گوشی، نه نمایشگر). در تست‌های سقوط CNET که برای گلکسی S10 Plus دارای سرامیک در مقایسه با نسخه‌ی معمولی صورت گرفته، مقاومت بهتری از خود نشان داد. قطعا نسخه‌ی جدید آیفون ۱۲ کمتر از مدل‌های قبلی دچار شکستگی خواهد شد. البته این‌ها هیچ کدام دلیلی برای استفاده نکردن از قاب و محافظ نیست.

image

کاربرانی که علاقه‌مند هستند گوشی خود را بدون قاب و محافظ استفاده کنند می‌توانند خیال آسوده‌تری داشته باشند. از طرفی دیگر هزینه‌ی گوشی و متعلقات آن بالاست و کسانی که نمی‌خواهند بی‌دلیل با شکستگی گوشی هوشمند مواجه شوند، قطعا به سراغ قاب و محافظ خواهند رفت. در هنگام معرفی آیفون‌های X و XS، اپل اعلام کرد که این بادوام‌ترین شیشه در گوشی‌های هوشمند است اما موضوع فقط به ترک خوردگی و شکستگی مربوط نمی‌شود بلکه خط و خش‌های ریزی که سراسر صفحه نمایش را فرا می‌گیرد نیز تجربه‌ی کاربر در استفاده از گوشی هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید محافظ سرامیکی دوام و مقاومت را برای آیفون به ارمغان بیاورد اما هزار دلار رقمی نیست که بشود روی آن ریسک کرد تا متوجه دوام و مقاومت محافظ سرامیکی شد.

image

از طرف دیگر به گفته‌ی اپل محافظ سرامیکی فقط در پنل جلویی استفاده شده است وقسمت پشتی از  فولاد ضد زنگ و شیشه ساخته شده است. بنابراین بعد از سقوط گوشی هوشمند فقط از ترک خوردن نمایشگر جلوگیری می‌شود و شیشه پشتی ممکن است از بین برود. البته افراد کمال گرا قطعا کوچکترین خشی روی صفحه را نیز نمی‌توانند تحمل کنند. آیفون‌ها نمره‌ی تعمیر پذیری بالایی ندارند و از این حیث نیز ریسک شکستگی و خرابی، بالا می‌رود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)