خانهاخبار
ابعاد خانواده آیفون 12 در مقابل رقبای اندرویدی چگونه است؟

ابعاد خانواده آیفون 12 در مقابل رقبای اندرویدی چگونه است؟

آیفون‌های جدید به مرور در حال ورود به بازار هستند.
۱۳۹۹/۷/۲۷

همان طور که مستحضر هستید، آیفون‌های 2020 اپل که حرف و حدیث‌های زیادی را به خود اختصاص داده بود، سه شنبه بیست و دوم مهر ماه به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این بار اپل چهار مدل مختلف از آیفون‌ها را با نام‌های زیر رونمایی کرد:

  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس

حال ما در این مطلب قصد داریم تا محصولات جدید اپل را از لحاظ سایز و ابعاد، هم با یکدیگر و هم با سایر پرچمداران و محصولات اندرویدی مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

اگر در تصویر زیر دقت کنید، آیفون 12 و نسخه پرو این خانواده از لحاظ سایز و ابعاد، شباهت بسیار زیادی به یکدیگر داشته و تنها ارتفاع آن‌ها یک میلیمتر با یکدیگر متفاوت است.

image

اما بین کوچکترین و بزرگ‌ترین مدل اختلافات فاحش زیادی است که همین موضوع، باعث شده تا اپل تمامی علاقمندان با تنوع سلیقه‌های مختلف را در نظر گیرد.

آیفون 12 مینی، اولین محصول پرچمدار و قدرتمندی خواهد بود که از ظاهری جمع و جور بهره برده و به صورت اختصاصی برای افرادی که به محصولاتی با نمایشگر کوچکتر علاقمند هستند، طراحی و توسعه یافته است. سایز مدیوم، یعنی آيفون 12 و آیفون 12 پرو نیز طرفداران خاص خود را خواهد داشت که بسته به نیاز و بودجه مالی، می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید. اما در نهایت آیفون 12 پرو مکس، عضو غول پیکر این خانواده را شاهد هستیم که با نمایشگر 6.7 اینچی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

مقایسه آیفون 12، آیفون 11، آیفون SE 2020 و آيفون 8 پلاس

حالا وقت آن رسیده تا مدل معمولی خانواده جدید را با آيفون‌های نسل پیشین مقایسه کنیم.

image


 

آيفون 8 پلاس زمانی که بحث سایز و ابعاد به میان می‌آید، شباهت زیادی به نسخه پرو مکس آیفون 12 دارد، اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر فضای زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و به این ترتیب شاهد نمایشگر کوچکتری نسبت به آیفون 12 پرو مکس هستیم.

آیفون 11 شباهت نسبتا نزدیکی به آیفون 12 داشته، اما حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش باعث شده تا سایز محصول کمی بزرگتر از این مدل شود.

آیفون SE 2020 در میان این چهار محصول، کوچکترین عضو به حساب می‌آید. اما اگر آیفون 12 مینی را در کنار آن قرار دهیم، قضیه متفاوت خواهد بود. محصولات زیادی توانایی قرار گرفتن در این مقایسه‌ها را دارا هستند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب، آیفون‌های جدید را با سایر پرچمداران و محصولات اندرویدی نیز مقایسه کنیم.

مقایسه آیفون 12 مینی، پیکسل 5 گوگل، گلکسی S10e سامسونگ و گلکسی S20

اگر تا پیش از این مطلب، از این موضوع متحیر بودید که نسخه معمول پرچمداران سایر شرکت‌ها از سایز کوچکی بهره‌مند هستند، حال بد نیست در جدول زیر، مقایسه‌ای میان آن‌‌ها و آیفون 12 مینی به عمل آورید.

image

البته همه ما می‌دانیم که گلکسی اس 20 سامسونگ به ندرت یک محصول کامپکت به حساب می‌آید. اما از آن جا که این محصول به عنوان کوچکترین عضو از خانواده S20 به حساب می‌آید، در این جدول جای گرفته است. تا پیش از این محصول، گلکسی S10e سامسونگ به عنوان کوچکترین اسمارت فون پرچمدار در دنیای تکنولوژی حکم فرمایی می‌کرد. اما حالا با ورود آيفون 12 مینی، همه چیز فرق کرده است. حتی پیکسل 5 گوگل که در سال 2020 به عنوان یک گوشی هوشمند کامپکت به حساب می‌آید، در مقابل آیفون 12 مینی حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

در نهایت وقتی صحبت از وزن این محصولات نیز به میان می‌آید، کوچکترین عضو خانواده آیفون 12 باز هم حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. اما جای بسی تأسف است که هیچ اثری از افزایش ظرفیت باتری در آیفون‌های 2020 دیده نمی‌شود.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس، گلکسی S20 اولترا، گلکسی نوت 20 اولترا و وان پلاس 8 پرو

حالا وقت آن رسیده است که به سراغ پرچمداران قوی و غول پیکر امروزی برویم. یک محصول اپل، دو محصول سامسونگ و یک محصول وان پلاس در این قسمت در مقام مقایسه وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند. البته محصولات دیگری نیز شایستگی حضور در این قسمت را داشتند، اما ما تصمیم گرفتیم تا با اسمارت فون‌های یاد شده در تیتر این بخش، این مقایسه را انجام دهیم.

image

در قسمت پیشین، آیفون 12 مینی به عنوان کوچکترین عضو آن جمع، نام خود را به ثبت رساند و حالا در مقایسه این پرچمداران غول پیکر نیز شاهد چنین موضوعی هستیم.

اهالی کوپرتینو با وجود این که برای غول پیکر ترین عضو این خانواده، افزایش سایز و ابعاد را در نظر گرفته‌اند، اما باز هم شاهد آن هستیم که آیفون 12 پرو مکس در مقایسه با سایر پرچمداران اندرویدی، از سایز کوچکتری برخوردار است.

یکی از دلایل این موضوع، به نسبت ابعاد تصویر برمی‌گردد. شرکت‌های دیگر سازنده گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفته‌اند تا نسبت ابعاد تصویر را بالا برده و محصولاتی با ارتفاع بیشتر را تولید کنند. اما در مقابل اپل روی حرف خود باقی مانده و نسبت استاندارد محصولات خود را باقی نگه داشته و بر همان اساس، سایز صفحه نمایش را ارتقاء می‌دهد. اهالی کوپرتینو به دلیل تغییر در زبان طراحی و تولید محصولی با لبه‌های تخت، توانسته‌اند تا ابعاد نمایشگر را تا حد امکان افزایش دهند و حالا با بزرگ ترین آیفون تاریخ اپل روبرو هستیم.

مقایسه آيفون 12، پیکسل 5، ال جی ولوت و وان پلاس 8

این مقایسه ممکن است کمی عجیب به نظر بیاید. اما محصولات قرار گرفته در این دسته به عنوان اسمارت‌فون‌هایی با قیمت 700 تا 800 دلاری رده بندی می‌شوند. بیایید به آن‌ها نیز نگاهی بیندازیم.

image

اگر سایز بزرگتر برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، باید بگوییم که LG Velvet در این قسمت به عنوان برنده مقایسه شناخته می‌شود. در جایگاه دوم، وان پلاس 8 قرار می‌گیرد که با ابعاد نسبتا مرتفع، اما نسبت ابعاد تصویر منطقی‌تر با همان میزان وزن، اما کمی کوچکتر شناخته می‌شود. در رتبه سوم، آیفون 12 اپل را می‌بینیم که نازک ترین عضو این گروه از نظر ضخامت به حساب می‌آید. به عنوان کوچک و سبک ترین مورد، می‌توانیم به پیکسل 5 گوگل اشاره کنیم. البته نمایشگر آیفون 12 در مقایسه با این محصول، 0.6 اینچ بزرگ‌تر است و همین موضوع باعث شده تا ابعاد آن نیز کمی بیشتر باشد.

اما آیا این بدان معناست که پیکسل 5 بهترین گزینه این گروه به حساب می‌آید؟ مطمئنا خیر! چرا که علاوه بر صفحه نمایش، موارد دیگری از جمله قیمت، پردازنده، میزان رم، سرعت دستگاه و عناوینی از این قبیل در انتخاب یک اسمارت فون تأثیرگذار خواهد بود.

از میان آیتم‌‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، شما کدام یک را برای خرید منطقی تر می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)