خانهاخبار
نتایج بنچمارک گیک‌بنچ افزایش جزئی توان آیفون 12 را تایید کرد

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ افزایش جزئی توان آیفون 12 را تایید کرد

چندی پیش بنچمارک آنتوتو نشان داد که A14 آیفون 12 نسبت به نسل قبل افزایش توان قابل توجهی نداشته است. حالا گیک‌بنچ نیز این موضوع را تایید می‌کند.
۱۳۹۹/۷/۲۶

سری آیفون ۱۲ هفته پیش معرفی شد و اپل طبق معمول مشخصات فنی دقیق این گوشی مثل ظرفیت حافظه و باتری آن را به اشتراک نگذاشت. پس طبیعتا باید منتظر می‌ماندیم تا نخستین بنچمارک‌ها ما را با این اطلاعات آشنا کنند. به‌دنبال انتشار نتایج بنچمارک آنتوتو، حالا نوبت به بنچمارک گیک‌بنچ رسیده تا با تست آیفون‌های جدید ظرفیت رم و توانایی چیپست A14 بایونیک را به نمایش بگذارد.

اپل اولین بار A14 را همزمان با آیپد ایر ۴ معرفی کرد و مدعی شد که توان CPU و GPU آن به‌ترتیب ۴۰ و ۳۰ درصد بهتر از A12 شده است. بله، اپل در آن مراسم A14 را نه با A13 بلکه با A12 مقایسه کرد تا اعداد بزرگ‌تری را به نمایش بگذارد.

اکنون گیک‌بنچ نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ دارای ۴ گیگابایت رم است و در آزمون‌های تک و چند هسته‌ای امتیاز ۱۵۸۸ و ۳۶۷۷ را به دست آورده. حدس زده می‌شود که آیفون ۱۲ مینی هم ۴ گیگابایت رم داشته باشد. در آن سو، آیفون ۱۲ پرو (و ۱۲ پرو مکس) احتمالا با ۶ گیگابایت رم از راه می‌رسد و امتیازات ۱۵۹۰ و ۳۸۸۱ را کسب کرده است. در مجموع، نتایج آزمون تک‌هسته‌ای چیزی بین ۱۵۸۰ تا ۱۵۹۸ و آزمون چندهسته‌ای بین ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۲ است.

این نتایج در مقایسه با A13 بایونیک از افزایش ۲۰ درصدی توان در آزمون تک‌هسته‌ای و افزایش ۸ درصدی در آزمون چندهسته‌ای خبر می‌دهد. بنابراین می‌توانیم حدس بزنیم که تمرکز A14 به‌جای افزایش توان روی صرفه‌جویی در مصرف انرژی بوده تا بتواند پاسخگوی انرژی موردنیاز 5G باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)