خانهاخبار
دیزنی تمرکز کلیه فعالیت‌های خود را به سرویس دیزنی پلاس معطوف می‌کند

دیزنی تمرکز کلیه فعالیت‌های خود را به سرویس دیزنی پلاس معطوف می‌کند

دیزنی رسما اعلام کرده که از این پس تولید محتواهای آن‌ها با تمرکز بر سرویس استریم این شرکت انجام می‌شود و توجه بیشتری به دیزنی پلاس خواهد شد.
۱۳۹۹/۷/۲۳

دیزنی می‌خواهد تمرکز فعالیت‌های تولیدی فیلم‌ها و سریال‌های خود را تغییر داده و سرویس استریم دیزنی پلاس را در مرکز توجه بگذارد. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که ساختار سه گروه اصلی خود را که وظیفه برنامه‌ریزی برای تولید محتواهای دیجیتالی این شرکت را برعهده دارند عوض می‌کند. بنابراین شرایط اکران فیلم‌های سینمایی؛ نمایش شوها، فیلم‌ها و برنامه‌های ورزشی در شبکه‌های تلویزیونی؛ و پخش محتواهای اوریجینال برای سرویس استریم دستخوش تغییراتی خواهد شد. دیزنی می‌گوید تمرکز اصلی آن‌ها حالا به تولید محتواهای اوریجینال برای سرویس استریم آن‌ها معطوف شده است.

تغییرات ساختاری دیزنی در زمینه تولید مجموعه‌ها و فیلم‌ها شرایط مطلوب‌تری را برای توزیع آسان‌تر و منعطف‌تر محتواها فراهم می‌کند. این ساختار جدید چه برای فیلم‌های سینمایی، چه مجموعه‌های تلویزیونی و یا محتواهای سروس استریم، بستری را به وجود می‌آورد که دیزنی بتواند راحت‌تر مقصد پروژه‌های خود را تغییر دهد.

این سطح از انعطاف‌پذیری اتفاقی است که دیزنی همین حالا هم به‌شکلی غیرمنتظره‌ای به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا با آن مواجه شده است. برای مثال، فیلم Hamilton این شرکت که قرار بود در سال ۲۰۲۱ در سینماها اکران شود، به‌شکل ناگهانی در ماه ژوئیه از سرویس استریم آن‌ها سردرآورد. به‌علاوه، فیلم پرهزینه Mulan نیز به‌جای اکران سینمایی از طریق سرویس دیزنی پلاس پخش شد.

image

با تداوم همه‌گیری کووید-۱۹، تعطیلی سینماها و خانه‌نشینی مردم، دیزنی اهداف دیزنی پلاس را تغییر داده تا آن را به مقصد جذاب‌تری برای مراجعه کاربران تبدیل کند. این سرویس در ابتدای شیوع ویروس کرونا فقط فیلم‌هایی را استریم می‌کرد که پیش‌تر پخش شده بودند و صرفا زودتر از موعد مقرر به این سرویس می‌آمدند. ولی رفته‌رفته فیلم‌های دست اول وارد دیزنی پلاس شدند و به نظر می‌رسد که در ادامه عناوین جذاب‌تری برای این سرویس در نظر گرفته می‌شود.

دیزنی پلاس تا ماه ژوئیه به ۶۰.۵ میلیون مشترک رسید که فراتر از تمامی پیش‌بینی‌های این شرکت بود. آن‌ها گفته بودند که سرویس استریمشان تا پایان ۵ سال نخست فعالیت به چیزی بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون مشترک می‌رسد. ولی تنها پس از گذشت ۸ ماه از راه‌اندازی دیزنی پلاس این دستاورد مهم به دست آمد. این شرکت همچنین مالک دو سرویس استریم دیگر به‌نام‌های Hulu و ESPN Plus است.

دیزنی می‌گوید تولید محتواهای اوریجینال آن‌ها توسط سه گروه مدیریت می‌شود که تحت عنوان استودیوها، سرگرمی‌های عمومی و ورزش به کار خود ادامه می‌دهند. البته گروه جدیدی برای رسانه‌ها و توزیع سرگرمی نیز در نظر گرفته شده که هدایت آن به کریم دنیل، مدیر پیشین محصولات مصرفی، بازی‌ها و نشر دیزنی، سپرده خواهد شد. او در کنار سایر رؤسای بخش‌های دیگر به‌طور مستقیم به مدیرعامل دیزنی، باب چَپِک، گزارش می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)